ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نمونه سوال ریاضی چهارم فصل 1 و 2 و 3 با جواب

نمونه سوال ریاضی چهارم فصل 1 و 2 و 3 با جواب

به اشتراک گذاری


در این بخش نمونه سوال ریاضی چهارم فصل 1 و 2 و 3 با جواب ارائه شده است. اگر می خواهید در امتحان ریاضی چهارم نمره خوبی بگیرید این سوالات امتحانی را پاسخ دهید. بعضی از سوالات جواب هم دارند.


برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی چهارم بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی چهارم کلیک کنید.


در شکل زیر تعداد از نمونه سوال های ریاضی چهارم ابتدایی را مشاهده می کنید. سوالات زیر به صورت تشخیص درست و نادرست، جای خالی و از مبحث کسرها است. در سوالات زیر مثلا قسمت (ج) و (د) درست نیستند. در قسمت ج جواب کسر برابر 1/2 است و جواب ارائه شده در سوال درست نیست. در قسمت (د) سوال هم جمله ارائه شده در سوال درست نیست بلکه اگر هر شکلی را به اندازه 360 درجه دوران دهیم دوباره سر جای خودش قرار می گیرد. به بخشهای دیگر سوال اول هم خودتان فکر کنید و جواب درست را ارائه دهید. در سوال 2 قسمت الف هم جواب درست این است: مربع نوعی لوزی است که تمام زاویه های آن با هم برابر هستند و تمام زاویه های آن 90 درجه می باشند. در سوال سوم شکل زیر هم جواب گزینه ب می باشد.



مشاهده نمائید: فیلم نمونه تدریس خلاقانه درس ریاضی چهارم ابتدایی


تعدادی دیگر سوال ریاضی چهارم دبستان از مباحث محاسبه مساحت، نشان دادن عدد روی نمودار و بحث نمودار ارائه شده است. برای بدست آوردن جواب سوال اول در شکل زیر ابتدا باید مساحت مربع را بدست بیاوریم که 36 سانتی متر مربع خواهد شد. در ادامه مجموعه مساحت دو مثلث برابر 8 می شود. در نتیجه مساحت کل بخش رنگی برابر 44 سانتی متر مربع است. سوالات مربوط به نمودارها را هم سعی کنید خودتان حل کنید. برای موفقیت در امتحان ریاضی چهارم و گرفتن نمره خوب در آن سعی کنید کتاب درسی را خوب بخوانید، تمرینات را انجام دهید و این سوالات را حل کنید.



مطالعه کنید: تدریس خصوصی ریاضی چهارم دبستان



تعدادی سوال تستی یا چهار جوابی ریاضی چهارم ابتدایی را در شکل زیر می توانید مشاهده کنید. در انتهای همین مقاله فایل هایی برای دانلود قرار داده شده است که در آن فایل ها جواب این سوالات تستی ریاضی پایه چهارم را می توانید مشاهده نمائید. در رابطه با نحوه پاسخ دادن به سوال 1 از سوالات زیر توضیحاتی ارائه می نمائیم.


در سوال 1 گفته است که ثلث عددی 12 می باشد. همانطور که می دانید ثلث به معنی یک سوم است. وقتی ثلث عددی 12 است یعنی خود آن عدد 36 بوده است. در ادامه پرسیده است که ربع آن عدد کدام است. ربع به معنی یک چهارم می باشد یعنی باید عدد 36 بدست آمده را تقسیم بر 4 کنیم که جواب برابر 9 است. بنابراین در سوال اول در نمونه سوالات زیر جواب درست گزینه 1 می باشد. سعی کنید خودتان به سوالات دیگر هم پاسخ دهید. البته جواب درست تمام سوالات در لینک های آخر همین مقالات ارائه شده است ولی خودتان سعی کنید ابتدا سوالات امتحانی ریاضی چهارم را حل نمائید و بعد جواب درست را ببینید.



یکی از موضوع های مهم ریاضی چهارم مبحث تقسیم عدد چند رقمی بر یک رقمی است که در شکل زیر سوالات امتحانی آن را می بینید.



حتما این مقاله را بخوانید: تدریس خصوصی ریاضی دبستان در تهران با قیمت بسیار مناسب


اگر در جستجوی نمونه سوال ریاضی چهارم فصل 1 و 2 و 3 با جواب هستید در شکل زیر هم تعدادی سوال امتحانی 4 جوابی از مبحث عددنویسی قابل مشاهده است. برای پاسخ دادن به سوالات تستی و چهار گزینه ای باید دقت کنید جواب نهایی را درست تشخیص دهید. مثلا در شکل زیر جواب درست سوال اول گزینه 3 است ولی اگر دانش آموزی دقت نکنید، با وجود اینکه پاسخ را می داند ممکن است گزینه نادرستی را به دلیل عدم دقت انتخاب نماید.



برای اطلاع از ساختار و سرفصل های کتاب ریاضی چهارم دبستان کلیک کنید: دانلود ساختار و سرفصل های کتاب ریاضی چهارم دبستان


تا اینجا تعدادی نمونه سوال امتحانی ریاضی چهارم دبستان فصل های 1 تا 3 و سایر فصول را مشاهده کردید. در ادامه می توانید سوالات امتحانی را دانلود نمائید و جواب سوالات هم ارائه شده است. بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


دانلود سوالهای تستی ریاضی چهارم ابتدایی بخش اول عدد نویسی همراه با کلید پاسخ


دانلود سوالهای تستی ریاضی چهارم دبستان (تقسیم چند رقمی بر یک رقمی) همراه با کلید پاسخ


دانلود سوالات چهار گزینه ای ریاضی چهارم ابتدایی همراه با پاسخ کلیدی


دانلود رایگان نمونه سوال ریاضی کلاس چهارم دبستان


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 53368 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image