ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی آیا آزمون‌های دانشگاهی منصفانه‌اند؟

آیا آزمون‌های دانشگاهی منصفانه‌اند؟

به اشتراک گذاری

آیا آزمون‌های دانشگاهی منصفانه‌اند؟ - آزمون‌های تشریحی در مقایسه با سایر آزمون‌ها جذاب‌تر و پویاتر هستند اما چه کسی می‌داند که به این امتحانات واقعا چگونه و بر اساس چه معیاری نمره داده می‌شود؟

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزمون‌های تستی معمولا خلاقیت دانشجویان را سلب کرده و به جای آن ارائه پاسخ‌های تقلیدی و تکراری را تقویت می‌کنند. شاید این آزمون‌ها تنها برای افرادی که هوش خوبی برای حفظ کردن مطالب و به خاطر آوردن آنها دارند، مناسب باشند اما این آزمون‌ها حس خلاقیت و پاسخ‌های بکر را در دانشجویان تقویت نخواهد کرد.

تصور کنید دانشگاه‌ها این اجازه را به دانشجویان می‌دادند و یا حتی دانشجویان را تشویق می‌کردند که در پاسخ‌ دادن به سوالات از کتاب‌ها و منابعی که در آن واحد درسی و سر کلاس تدریس نشده‌اند، استفاده کند. در این صورت پاسخ سوالات به واسطه بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه دانشجویان به جای قرض گرفتن ایده‌ها از یک منبع مشخص قطعا با ارزش‌تر می‌شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله
موفقیت در مقطع دانشگاه با کلاس های تدریس خصوصی اساتید مجرب را هم بخوانید.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، مشکل اصلی با روند انجام آزمون‌های دانشگاهی این است که معیار انتخاب سوالات امتحانی در این آزمون‌ها کاملا مبهم است. اکنون سوال این است که آیا این معیارهای مبهم و گاهی نامفهوم می‌توانند ملاک مناسبی برای سنجش خلاقیت و میزان یادگیری دانشجویان باشند؟


برخی کارشناسان معتقدند که شاید دیگر روش‌ قدیمی برگزاری آزمون برای سنجش سطح اطلاعات دانشجویان چندان مفید نبوده و نیاز به ابداع شیوه‌های نوین‌تری در این زمینه باشد.

مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: راه های افزایش معدل در دانشگاه


آمار بازدید: 583 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image