ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی اهمیت درس استاتیک در مهندسی مکانیک

اهمیت درس استاتیک در مهندسی مکانیک

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با اهمیت درس استاتیک در مهندسی مکانیک توضیحاتی ارائه می گردد. استاتیک برای تمامی رشته های فنی و مهندسی و از جمله مهندسی مکانیک یک درس پایه ای و مهم است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: جزوه آموزشی، نمونه سوال امتحانی و مقالات مفید استاتیک و ایستایی

استاتیک جزو اولین دروسی است که دانشجویان مهندسی مکانیک پس از پاس کردن درس های عمومی آن را به عنوان یک واحد اصلی و مهم انتخاب می کنند. استاتیک یک درس مهم و پایه ای است. دانشجویانی که درس استاتیک را به خوبی یاد می گیرند و با موفقیت و نمره خوب پاس می کنند معمولا در درس های دیگر خودشان هم راحت تر مطالب را آموزش می بینند. درس های مقاومت مصالح 1 و 2 به صورت مستقیم با درس استاتیک در ارتباط هستند. در درس مقاومت مصالح 1 برای حل بسیاری از مسائل لازم است نیروها محاسبه گردد و محاسبه نیروها هم با معادلات تعادل و مباحث ارائه شده در درس استاتیک انجام می گیرد. برای محاسبه تنش در درس مقاومت مصالح دانشجو لازم است نحوه محاسبه نیرو را بلد باشد و محاسبه نیروها در درس استاتیک آموزش داده می شود. در بسیاری از موارد و خصوصا در یکی دو فصل اول درس مقاومت 1 بیش از 80 یا 90 درصد حل مسئله به مطالب آموزش داده شده در درس استاتیک بر می گردد. در درس استاتیک دانشجویان با تحلیل مسائل آشنا می شوند و این قوه تحلیل مسائل نه تنها در خود درس استاتیک بلکه در درس های سیالاتی هم لازم و ضروری است. درس هایی مانند طراحی اجزای 1 و 2 هم به صورت مستقیم با درس استاتیک در ارتباط است و به عنوان مثال برای طراحی یک محور لازم است قبل از به کار بردن معیارهای طراحی معادلات تعادل استاتیک حل شود و نیروها محاسبه گردد.

مطالعه مقاله
چگونه در درس استاتیک نمره بهتری بگیریم؟ هم مفید است.

با توجه به مطالبی که ذکر شد، دانشجویان رشته مهندسی مکانیک و سایر رشته های مهندسی مانند مهندسی عمران، معماری و .... باید درس استاتیک را به عنوان یک درس مهم و پایه ای در نظر بگیرند و برای آن به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنند و سعی کنند این درس را به خوبی آموزش ببینید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که در زمینه آموزش خصوصی استاتیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید.

این مقاله را هم بخوانید:
چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1916 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image