ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار طرح کم‌ کردن خدمت سربازی دانشجویان متاهل در حال پیگیری است (5 بهمن 92)

طرح کم‌ کردن خدمت سربازی دانشجویان متاهل در حال پیگیری است (5 بهمن 92)

مسئول شورای استانی نهاد رهبری در خراسان‌رضوی گفت: طرح کم کردن خدمت سربازی دانشجویان متاهل و ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی از مسائلی است که در حال پیگیری است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد ترابی مسئول شورای استانی نهاد رهبری در خراسان‌رضوی با اشاره به اهداف طرح همسفر تا بهشت اظهار کرد: سی هزار زوج دانشجویی یعنی شصت هزار نفر در طرح ملی همسفر بهشت ازدواج خود را ثبت می‌کنند.

وی بالاترین آمار جمعیت دانشجویی را مربوط به استان تهران دانست و گفت: بعد از استان تهران به ترتیب خراسان رضوی و اصفهان بیشترین جمعیت را در زوج‌های دانشجو دارند.

مسئول شورای استانی نهاد رهبری در خراسان‌رضوی ادامه داد: امسال این طرح برای دانشجویان از سراسر کشور و از تمامی دانشگاه‌ها بدون محدودیت که از اول مهر 91 تا مهر 92 ازدواج کرده‌اند، اجرا می‌‌شود.

وی اولین هدف این طرح را انجام یک کار گسترده فرهنگی، اجتماعی و دینی در سطح ملی دانشگاهی دانست که نهاد نمایندگی رهبری آن را اجرا می‌کند.

مسئول شورای استانی نهاد رهبری در خراسان‌رضوی ترویج باور برای ازدواج در میان نسل جوان بویژه دانشجویان که در دوران تحصیل احساس می‌کنند امکان ازدواج برایشان کم است را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و تاکید کرد: با انعکاس ملی این ازدواج‌ها، بطور قطع باور دانشجویان نسبت به ازدواج تغییر می‌کند و هدف دیگر ایجاد نشاط و شادی و تلطیف فضای دانشگاه‌هاست.

وی این نوع ازدواج را شادترین برنامه فرهنگی در سطح کشور دانست و گفت: این طرح برنامه‌ای است که جنبه اجتماعی، فرهنگی و دینی را در کنار هم دارد.

حجت‌الاسلام ترابی تأکید کرد: تحکیم پایه‌های خانواده در میان نسل جوان بویژه دانشجویان یکی از مهمترین اهداف طرح ملی همسفر تا بهشت است و نظیر این طرح می‌تواند در سطح ملی برای همه جوانان در آستانه ازدواج اجرا شود.

ترابی به انجام پژوهش در ازدواج‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: از طریق تحقیق میدانی و آمار ثبت احوال مشخص شد که طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از دو درصد است.

وی افزود: دانشجویان از سراسر کشور در این طرح مهمان آستان قدس رضوی هستند و آموزش‌های ویژه در مباحث مهارت‌های زندگی و همچنین آگاهی‌های جنسی به آنان ارائه می‌‌شود.

ترابی گفت: زوج‌های جوان از سراسرکشور کنار حرم شریف حضرت رضا(ع) با هم پیمان‌نامه‌ای برای ایجاد و گذران یک زندگی سالم و همراه با وفاداری می‌بندند.

رییس شورای استانی نهاد نمایندگی رهبری در خراسان‌رضوی اظهار داشت: در برگزاری این برنامه آستان قدس رضوی، دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد، صداو سیما، شهرداری مشهد همکاری داشته‌اند.

وی شعار این برنامه را ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار اعلام کرد و گفت: سعی شد از هتل‌های خوب مشهد برای اسکان استفاده کنیم و ضیافت قابل قبولی را برای زوج‌ها در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام ترابی در خاتمه از اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای برای دانشجویان بعد از ازدواج خبرداد و گفت: کم کردن خدمت سربازی دانشجویان متاهل و ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی از مسائلی است که در حال پیگیری است.

آمار بازدید: 348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image