ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار شورای گسترش زبان فارسی و مرکز گسترش زبان فارسی منحل شدند (26 خرداد 92)

شورای گسترش زبان فارسی و مرکز گسترش زبان فارسی منحل شدند (26 خرداد 92)

با انتقال نیروهای شورای گسترش زبان فارسی وابسته به وزارت ارشاد و مرکز گسترش زبان فارسی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات به بنیاد سعدی، این دو نهاد منحل شدند.


حجت‌الله ایوبی، قائم مقام بنیاد سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتقال نیروهای دو نهاد مرتبط با ترویج زبان فارسی در خارج از کشور به این بنیاد در روزهای اخیر خبر داد و گفت: حدود 15 تن از نیروهای شاغل در شورای گسترش زبان فارسی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مرکز گسترش زبان فارسی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بنیاد سعدی منتقل شده‌اند و فعالیت واحدهای مربوطه در این بنیاد رسماً و عملاً آغاز شده است.

وی افزود: با انتقال این نیروها شورای گسترش زبان فارسی و مرکز گسترش زبان فارسی منحل و در بنیاد سعدی ادغام شده‌اند.

ایوبی نخستین فعالیت رسمی بنیاد سعدی را برگزار یک دوره آموزشی برای تعدادی از فارسی آموزان خارجی در تابستان امسال اعلام کرد که به گفته وی مراحل ثبت نام این افراد برای حضور در این دوره در بنیاد سعدی انجام شده و به زودی در هیئت گروهی به ایران خواهند آمد.

برگزاری یک کارگاه آموزشی با هدف نقد و بررسی کتاب‌های آموزشی زبان فارسی برای نوآموزان خارجی از سوی معاونت علمی - پژوهشی بنیاد سعدی در آینده نزدیک، از دیگر برنامه‌هایی بود که قائم مقام این بنیاد به آن اشاره کرد و هدف از آن را انتخاب و اتخاذ یک روش یکسان برای آموزش زبان فارسی به نوآموزان خارجی دانست. در همین حال گروهی دیگر در این بنیاد بررسی کتاب‌های آموزشی زبان‌هایی مثل فرانسه، انگلیسی و روسی و متدهای آموزشی این نوع زبان‌ها شده‌اند.

ایوبی همچنین از بازگشت غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی به دفتر کار خود در این بنیاد پس از پایان کارزار انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حضور دوباره وی، فعالیت‌های بنیاد سعدی به روال عادی خود بازگردد و روند رو به پیشرفتی داشته باشد.

پیشنهاد تاسیس بنیاد سعدی سال 87 از سوی حداد عادل به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد. وی هدف از این پیشنهاد را «ساماندهی امور مربوط به تدریس و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور» عنوان کرده بود. بر اساس پیشنهاد رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرار بود مراکز فعال مرتبط با گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور، منحل و در بنیاد تازه تاسیس سعدی، ادغام شوند. این مراکز در وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

کلمات کلیدی: شورای گسترش زبان فارسی، انحلال شورای گسترش زبان فارسی، مرکز گسترش زبان فارسی، انحلال مرکز گسترش زبان فارسی، زبان فارسی

آمار بازدید: 264 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image