ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی فرمول های فیزیک یازدهم فصل ۳

فرمول های فیزیک یازدهم فصل ۳

به اشتراک گذاری


در این بخش سعی شده است مهمترین روابط و فرمول های فیزیک یازدهم فصل ۳ با توضیحات کامل ارائه گردد. سعی کنید فرمول های زیر از فیزیک پایه 11 فصل سوم را حفظ کنید و برای یادگیری آنها تمرینات و مثال های کافی حل نمائید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس، کلیک کنید: مشاهده فیلم های رایگان آموزش و تدریس فیزیک یازدهم


در شکل زیر مهمترین فرمول های فصل 3 فیزیک یازدهم را می توانید مشاهده نمائید. در فرمول اول نیروی وارد بر ذره الکتریکی بار دار متحرک در میدان مغناطیسی نمایش داده شده است. در اولین فرمول q اندازه بار ذره الکتریکی، v سرعت ذره باردار، B اندازه میدان مغناطیسی و تتا زاویه بین جهت حرکت ذره باردار و راستای میدان مغناطیسی را نمایش می دهد. دقت کنید در صورتیکه سرعت ذره صفر باشد و یا راستای حرکت آن موازی میدان مغناطیسی باشد نیروی وارد بر آن برابر صفر خواهد شد. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های فیزیک کمک بگیرید. در فرمول دوم شکل زیر نیروی وارد بر سیم راست حامل جریان قرار گرفته در میدان مفناطیسی را مشاهده می کنید. در فرمول دوم I اندازه جریان الکتریکی، l طول بخشی از سیم که در میدان قرار گرفته است و تتا زاویه بین راستای سیم راست و جهت میدان مغناطیسی است. دقت کنید که برای موفقیت در امتحان فیزیک یازدهم و فیزیک کنکور باید علاوه بر اینکه فرمول ها را به خاطر می سپارید آنها را خوب درک هم بکنید.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی فیزیک یازدهم



در فرمول سوم ارائه شده در شکل بالا که از فصل 3 فیزیک یازدهم ارائه شده است، میدان مغناطیسی در مرکز پیچه مسطح حامل جریان نشان داده شده است. در این فرمول N تعداد حلقه های پیچه و R شعاع پیچه می باشد. نهایتا از فرمول چهارم که در شکل بالا مشاهده می کنید میدان مغناطیسی داخل سیملوله قابل محاسبه است. در این فرمول هم l طول سیملوله می باشد. روابط زیر مهمترین فرمول های فصل 3 فیزیک یازدهم هستند و باید به خاطر سپرده شوند. برای تسلط بر فرمول های زیر تمرین کافی حل کنید.


برای مشاهده تمامی فرمول های فیزیک یازدهم کلیک کنید: فرمول های فیزیک یازدهم



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 15079 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image