ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء مهندسی 2 رشته مهندسی مکانیک

نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء مهندسی 2 رشته مهندسی مکانیک

به اشتراک گذاری

نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء مهندسی 2 رشته مهندسی مکانیک در این بخش ارائه شده است. سوالات امتحانی از مباحث مختلفی مانند تسمه ها و زنجیرها، چرخدنده ها، فنرها، یاتاقان ها و بلبرینگ ها و .... است.

برای مشاهده لیست کامل اساتید درس طراحی اجزاء بر روی عبارت معلم خصوصی طراحی اجزاء کلیک کنید.

در سوالات امتحانی زیر c شماره کلاسی دانشجو است.

1- یک دستگاه با موتور دیزل تک سیلندر با توان 10+c اسب بخار و دور (600+10c) دور بر دقیقه به حرکت در می آید. دور در ابتدا به 1/4 کاهش یافته و سپس توسط زنجیر با کاهش دور 1/3 به مصرف کننده منتقل می شود. ضریب اطمینان طرح را 2 در نظر بگیرید. برای انتخاب مقطع تسمه محدودیتی وجود ندارد و از هر مقطعی که مناسب تر است می توانید استفاده نمائید.

الف – مشخصات فنی تسمه یا تسمه های مورد نیاز به همراه پولی آن را محاسبه نمائید.

ب- با انجام محاسبات زنجیر و چرخ زنجیر مناسب را پیشنهاد دهید.





مطالعه کنید: آموزش طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک مبحث یاتاقانها غلتشی (ضد اصطکاک)، بلبرینگ و رولبرینگ

2- یک گیربکس 40+c کیلو وات توان را انتقال می دهد. دور ورودی به گیربکس (2000+10c) دور بر دقیقه و دور خروجی از آن (450+10c) دور بر دقیقه می باشد. استحکام نهایی و تسلیم پنیون به ترتیب 800 و 600 مگاپاسکال و استحکام نهایی و تسلیم چرخدنده 650 و 550 مگاپاسکال است. سختی سطحی پنیون و چرخدنده را (400+c) BHN در نظر بگیرید. زاویه فشار چرخدنده را 20 درجه و ضریب اطمینان را 3 در نظر بگیرید. قابلیت اعتماد را برابر 90% و برای منبع قدرت شوک سنگین و برای مصرف کننده شوک متوسط در نظر بگیرید. برای این حالت چرخدنده ساده را طراحی نمائید.

حتما ببینید:
نمونه ویدئوی تدریس خصوصی طراحی اجزاء 2 - حل مثال از یاتاقان لغزشی به زبان ساده

3- قطر و طول یک یاتاقان لغزشی 25 میلی متر است. محور با سرعت 1200+20C دور بر دقیقه می چرخد و یاتاقان را تحت بار شعاعی 800+10C نیوتون قرار می دهد. لقی برابر 0.020 mm است. دمای اولیه 45 درجه سانتیگراد می باشد. چنانچه از روغن SAE30 استفاده کنیم، مقدار افزایش دمای روغن و ضخامت فیلم کمینه و همچنین موقعیت و مقدار فشار ماکزیمم را بدست آورید.

مطالعه
دانلود نمونه سوال امتحانی طراحی اجزای 2 مهندسی مکانیک هم مفید است.

4- در شکل زیر کشش های تسمه موازی است و کشش طرف شل چرخ شماره 4 برابر 20 درصد کشش طرف سفت است. محور با سرعت 700+10C دور بر دقیقه می چرخد و برای محل های O و B باید بلبرینگ های شعاعی انتخاب نمود که قابلیت اعتماد آنها برای عمر 20 کیلو ساعت برابر 99 درصد باشد. از ضریب بار 1 و یاتاقان های هم اندازه استفاده کنید. اندازه یاتاقان های مورد نیاز از سری 02 را مشخص نمائید.




5- می خواهیم یک فنر فشاری را از سیم موسیقی بسازیم به گونه ای که عمر بی نهایت داشته باشد. این فنر باید بار دینامیکی بین 6 تا 10+C کیلونیوتون با فرکانس 5 هرتز را تحمل نماید در حالیکه تغییر شکل انتهای آن از 1 cm تا 3 cm تغییر می کند. طول مرده فنر از 10 سانتی متر و طول آزاد آن از 40 سانتی متر نمی تواند بیشتر باشد. فنر را طراحی نمائید. اگر در این مباحث اشکال دارید از اساتید مهندسی مکانیک کمک بگیرید.

مطالعه نمائید:
نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک سال تحصیلی 98-99

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1172 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image