ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نحوه بررسی، ارزیابی و اصلاح گزارش علمی مهندسی مکانیک با مثال

نحوه بررسی، ارزیابی و اصلاح گزارش علمی مهندسی مکانیک با مثال

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه بررسی، ارزیابی و اصلاح گزارش علمی مهندسی مکانیک با مثال توضیحاتی ارائه شده است. گزارش های علمی در مهندسی مکانیک و سایر رشته ها قبل از ارائه به ارزیابی و اصلاح نیاز دارند.

برای مشاهده لیست کامل اساتید و مدرسین مهندسی مکانیک بر روی عبارت تدریس خصوصی مهندسی مکانیک کلیک کنید.

گزارش های علمی در مهندسی مکانیک و سایر رشته ها باید با دقت بالایی نگارش شوند. معمولا گزارش دهنده باید چند بار خودش گزارش را مطالعه نماید و اشکالات را برطرف کند. اولین موردی که باید به آن دقت شود اشکالات نگارشی و غلط های املایی است. اگر گزارشی اشکالات نگارشی زیاد داشته باشد اعتبار آن کم می شود و خواننده به آن زیاد اطمینان نمی کند. به عنوان مثال نقطه یا کاما باید به کلمه قبل خودش چشبیده باشد و از کلمه بعد از خودش فاصله داشته باشد. بعد از این موارد اولیه گزارش باید از نظر علمی با دقت بالا مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال در مهندسی مکانیک و در تحلیل های المان محدود که با نرم افزارهایی مانند انسیس و آباکوس و ... انجام می شود باید همگرایی مش و صحت نتایج مورد بررسی قرار بگیرد. با ریزتر کردن المان ها نتایج نباید تغییر کند و درستی نتایج باید با روشی نشان داده شود. شکل ها و جدول ها باید با بالاترین کیفیت ارائه شده و مورد بررسی و تفسیر قرار بگیرند. در گزارش های علمی و مقالات معتبر باید قبل از ارائه شکل در متن به آن اشاره شود و در ضمن، در ادامه شکل مورد بررسی قرار بگیرد. نتایج باید منطقی باشد و هر فرضیه و فرمول و رابطه ای که ارائه می شود باید دارای مرجع معتبر باشد.

مطالعه کنید: دانلود جزوه مکانیک سیالات: نیروهای شناوری

در ادامه مثالی از ارزیابی یک گزارش علمی مهندسی مکانیک که توسط یکی از اساتید مکانیک ارائه شده است را می توانید مشاهده کنید. با مطالعه موارد زیر متوجه خواهید شد که در نگارش یک گزارش یا مقاله علمی در مهندسی مکانیک و سایر رشته ها باید چه مواردی را مد نظر داشته باشید و در کدام قسمت ها دقت بیشتری به خرج دهید.

گزارش خیلی بهتر شده. چند سوال و اصلاح هست.


1- گفتید که: بخش پره LPT در این پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد. چرا این بخش انتخاب شد؟

2- در کلماتی مانند "می شود " بین "ی" و "ش" (نیم فاصله) بذارید. کل متن رو بررسی کنید.

3- این جمله اشکال ساختاری داره: سوپر آلیاژها، آلیاژ هایی هستند که چندین مشخصه اصلی دارند از جمله : قدرت مکانیکی عالی، مقاومت در برابر تغییر شکل های حرارتی، پایداری و استحکام خوب سطوح و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیده شدن را دارند.  ..... متن رو دوباره بخونید و چنین مواردی رو اصلاح کنید.

4- برای سوپر آلیاژ IN738LC خواص دیگه مانند استحکام تسلیم و نهایی و ... رو بیارید تا ببینیم مثلا چقدر از فولاد محکمتر هست.

5- روابطی که برای نیروی گریز از مرکز ارائه کردید خیلی خوب هستن. ازشون استفاده کردید؟ با این روابط اگر نیروی گریز از مرکز را حساب کنید و با تحلیل المان محدود مقایسه کنید خیلی خوبه. حتما انجام بدید.

6- در شکل 1-2 محورهای مختصات رو هم نشون بدید.چون توضیحات قبلش با توجه به محورهای مختصات است.

حتما بخوانید: دانلود مفاهیم فیزیک مکانیک (نقش کیسه ی هوا در تصادف)

7- چرا نمودار همگرایی تنش و یا هیچ بحثی در رابطه با صحه گذاری ارائه نشده است؟ اگر تنش ماکزیمم 394 مگاپاسکال است، تنش تسلیم چقدر است؟ استحکام نهایی چقدر است؟ از کجا میدانید این عدد خیلی پرت نیست؟ شکل 1-3 بر اثر اعمال چه بارهایی بدست آمده است؟ فقط گریز از مرکز هست؟ قبل از ارائه نتیجه بارها باید کامل گفته بشه. من الان هیچ ارزیابی ای برای این شکل نمی تونم داشته باشم.

8- بعض جاها اشتباه تایپی هست. کل متن رو بررسی کنید. مثلا: توسعه مکانیک شکست اجسام در سالهای ۱۹۸۰ به بعد بیشتر متوجه رفتار شکست "مدار" غیرخطی و وابسته به زمان نظیر ویسکوالاستیک و ویسکوپلاستیسیته گردید.

9- مطالبی که در گزارش و پایان نامه ارائه می کنید کپی شده از جایی نباشه (مثلا بحث خستگی اینطور به نظر می رسه) چون داورها چک میکنن و تشخیص میدن.

10- در بخش (1-7-1-ب روش ضریب شدت تنش) چرا نوشتید K1 فقط برای تنش صفحه ای هست؟ این درست نیست. اصلاحش کنید. در ضمن چنین مطالبی باید مرج داشته باشه. از کجا گرفتید این مطالب رو. از کتاب ها بگیرید و مرجع بدید. مباحث قبلی هم اگر نتیجه کار خودتون نیست و از جایی گرفتید مرجع بدید. مطالب بخش 2-7-1 شروع ترک (جوانه زنی ترک) هم باید مرجع داشته باشد. در کل متن این موارد رو در نظر بگیرید.

11- بخش (3-7-1 رشد ترک ) هم باید مرجع داشته باشد. در این بخش منظور شما از مرحله ی اول و دوم چیه؟ خودتون متوجه شدید؟ منظورتون ناحیه اول و دوم نمودار پاریس هست؟ شکل 1-6 باید اینجا ارائه می شد. اگر اینه خود نمودار رو هم بیارید. دقت کنید لطفا. انگار برای یک حالت خاص توضیحاتی ارائه شده است. این بخش رو کامل اصلاح کنید.

12- در بخش (4-7-1 شکست نهایی ماده ) این متن بخش اول و دومش با هم تناقض دارند. یک بار بخونید. "در این مرحله، به دلیل رشد زیاد ترک، آنقدر تمرکز تنش بالا می‌رود که موجب تغییر شکل پلاستیک ماده و شکست نرم در ماده می‌شود، در حقیقت ماده دچار پارگی می‌شود، در این مرحله شکست ترد رخ می‌دهد، علی‌رغم این که ممکن است ماده ترد نبوده باشد." اخرش متوجه نشدم شکست نرم است یا ترد؟

مطالعه
منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک هم مفید است.

13- شکل شکل)1- 5 مرجعش چیه؟ متن قبلش مرجعش چیه؟

14- بحث تو بحث آوردید. از بحث ترک رفتید تو بحث خستگی کلاسیک و نمودار S-N دوباره برگشتید تو بحث ترک. اینا رو جدا جدا ارائه کنید.

15- نقطه رو بعد از پرانتز بذارید. یا اگر در جمله ای مرجع می دید بعد از مرجع بذارید. مثلا این سطر اوکی نیست: که در آن m عددی بین ۱ تا ۶ است و بسته به ماده تغییر می‌کند. این رابطه به قانون پاریس مشهور است. (شکل 1-6)

16- متن صفحه 22 رو کپی گردید از سایتی یا جای دیگری. لطفا از کتابها و مراجع معتبر بنویسید و مرجع بدید. اینطوری در جلسه دفاع به مشکل می خورید. مثلا در جمله مقابل عددهای 1 و 2 بالانویس است که یادتون رفته حین کپی کردن اصلاح کنید: 3-    تقسیم ناحیه مورد بحث به تعداد زیادی زیر ناحیه کوچک موسوم به المان 1 نقاط اتصال المانها به یکدیگر ، گره 2 نامیده میشود.

17- ترتیب ارائه مطالب در فصل اول باید اصلاح شود. اول ترک رو گفتید بعد خستگی کلاسیک بعد ترک بعد المان محدود بعد اومدید سراغ سالیدورکس. این ترتیب مناسب و منطقی نیست. مباحث مقدماتی مثل المان محدود و سالیدورکس و ... ابتدا بیان و بعد تحلیل تنش بعد خستگی کلاسیک و بعد کلا برید سراغ مکانیک شکست. حتما ترتیب مطالب را اصلاح کنید.

18- بعضی از جملات اشکالات نگارشی داره. مثل این جمله: آقای وانگ و همکاران آزمایش TMF  بر روی یک تیغه توربین واقعی بر اساس یک سیستم آزمایشگاهی پیشرفته TMF انجام شده است. ---- کل متن رو بخونید دوباره لطفا

مطالعه نمائید:
دانلود رایگان جزوات آموزشی مکانیک سیالات به صورت مبحثی و درس به درس

19- نوشتید که (نیروی وارده به سطح پره مقدار02/1 مگاپاسکال می باشد. ) این مقدار اولا فشار است و نیرو نیست. دوما از کجا بدست اومده؟ یکنواخت اعمال شده؟ باید روند محاسبه ش رو بنویسید. کامل توضیح بدید از کجا بدست اومده.

20- دفعات قبل هم گفتم که همگرایی مش با یک عدد تنش حاصل نمیشه. باید برای هر حالت که در آباکوس مش می زنید، تنش رو روی یک مسیر یا path مشخص بدست بیارید و برای مش های مختلف مقایسه کنید. در ضمن، چرا مش ریزتر شده ولی عدد تنش ماکزیمم تا جایی کم شده و بعد زیاد شده دوباره؟ توجیهی دارید؟ حتما همگرایی رو روی یک مسیر مشخص بررسی کنید.

21- (در بار 100 درصد ) منظورتون چیه؟

22- عکس هایی که از آباکوس قرار می دید می تونه بهتر باشه. گزینه print رو بزنید و عکس با پس زمینه سفید بهتون میده. این عکسها کیفیت نداره.

23- در مورد تحلیل دمایی و المان های مورد استفاده و .... بیشتر توضیح بدید.

24- حالتی که اثر دما رو در نظر نگرفته باشید با حالتی که در نظر گرفته باشید مقایسه کنید و ببینید دما روی تنش ها چقدر تاثیر داره.

25- چرا اثر دما رو که اضافه کردید تنش کمتر شده؟ عجیب نیست؟ استحکام تسلیم و نهایی ماده چقدر هست؟ شکل 3-7 هم بار حرارتی و هم بار مکانیکی رو داره؟ درسته؟

26- به نظر شما مطالبی که در بخش (6-3 اعتبار سنجی) ارائه کردید می تونه درستی عدد تنش های شما رو نشون بده؟ منطقی هست یا باید روش دیگری رو انتخاب کنید برای صحه گذاری؟

حتما بخوانید:
طراحی خستگی اجزا و قطعات مکانیکی و عوامل موثر بر عمر خستگی

در کل کار شما کار خیلی خوبی هست و فقط باید این موارد رو با دقت کامل بررسی کنید و گزارش اصلاح بشه.

برای مطالعه گزارش شما وقت زیادی گذاشتم و خط به خط مطالعه کردم. لطفا دقیق باشید و اصلاحات را با دقت انجام بدید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 851 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image