ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی شرح دوره ارشد مدیریت MBA

شرح دوره ارشد مدیریت MBA

به اشتراک گذاری

شرح دوره کارشناسی ارشد مدیریت MBA در این بخش ارائه شده است و در رابطه با طول دوره، تعداد و نوع واحدها MBA و .... توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مشاهده مدرسین تدریس خصوصی MBA

1) طول دوره

دوره MBA به صورت کارشناسی ارشد ناپیوسته و آموزشی است. این دوره در اکثر نظامهای آموزش عالی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ارائه می‌شود . با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته های مختلف و به خصوص رشته های فنی و مهندسی وارد این دوره می‌شوند و باید با مبانی و اصول مدیریت علمی و دانش روز مدیریت در حوزه های مختلف آشنا شوند ، طول دوره حداقل 2 و حداکثر 3 سال بوده و تعداد واحدهای لازم برای فارغ التحصیل شدن 57 واحد درسی است . بنابراین دانشجویان این دوره برای تکمیل دوره خود در طی 2 سال یا 4 ترم باید به طور متوسط در هر نیمسال تحصیلی حدود 14 واحد درسی را بگذرانند . به این لحاظ دوره MBA، دوره سنگین و پر کاری است و دانشجویانی که وارد این دوره می‌شوند باید از لحاظ استعداد و فرصت مطالعه و تحصیل در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

2) تعداد و نوع واحدها

دوره MBA شامل 57 واحد درسی به شرح ذیل است:


پیشنهاد می شود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی را هم بخوانید.

الف: دروس اجباری: دروس اجباری شامل 30 واحد درسی و یا 10 درس است که دانشجویان بدون گذراندن آنها فارغ‌التحصیل نخواهند شد . این دروس دانشجویان را با زیر ساخت های رشته مدیریت و زمینه ها و حوزه هایی که هر مدیر باید به آن آگاهی داشته باشد، آشنا می‌کند.

ب: دروس اختیاری: دروس اختیاری شامل حداقل 9 واحد درسی است که باید دانشجویان از بین 12 درس بر اساس علاقه و اختیار خود انتخاب کنند. دانشجویان ممکن است با رعایت بند‌های دیگر و جمع 57 واحد درسی بیشتر از حداقل 9 واحد درسی از دروس اختیاری انتخاب کنند. دروس اختیاری از مجموعه دروسی انتخاب می شوند که اگر چه مانند دروس اجباری اطلاع از آنها ضرورت قطعی ندارد ولی در حوزه های مختلف مدیریت کاربرد دارند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
آشنايي با رشته تحصيلي MBA

ج: دروس گرایشی: دروس گرایش های تخصصی شامل 12 تا 18 واحد درسی است بسته به گرایشی که دانشجویان انتخاب می‌کنند . در دروس هر گرایش دانشجویان با دانش و فنون آن گرایش به طور عمیق ‌تر آشنا می‌شوند. امروزه با گسترش رشته مدیریت ، هر یک از گرایش‌های آن نظیر مدیریت عملیات ، مدیریت مالی و یا مدیریت استراتژیک حاوی نظریه‌ها و مطالب گسترده و عمیقی است که فراگیری همه آنها در یک دوره کارشناسی ارشد عملی نیست . در واقع دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با توجه به علاقه خود و امکانات آموزشی دانشکده می‌توانند به طور عمیق فقط وارد یک گرایش شوند.

د: پایان نامه کارشناسی ارشد/ پروژه کاربردی ( مخصوص دانشجویان شریف ) : دانشجویانی که در زمان شروع دوره MBA کمتر از 3 سال از اخذ درجه کارشناسی آنها گذشته باشد باید یک پایان نامه کارشناسی ارشد معادل 6 واحد یا یک پروژه کاربردی 3 واحدی را به انتخاب خود انجام دهند . پیش‌نیاز ثبت نام در پایان نامه، درس روش تحقیق از دروس اختیاری بند ب می‌باشد.

برای سایر دانشجویان ثبت نام در پایان نامه کارشناسی ارشد یا پروژه کاربردی با موافقت کمیته آموزشی دانشکده امکان پذیر است.

منبع: http://manabe-konkoor-arshad-modiriat.persianblog.ir/

پیشنهاد می کنیم مقاله
مدیریت مالی در شروع زندگی دانشجویی را هم مطالعه نمائید.


آمار بازدید: 1372 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image