ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آغاز شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی (27 مهر 92)

آغاز شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی (27 مهر 92)

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر با اشاره به رویکرد سند راهبردی کشور در امور نخبگان از آغاز شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی خبر داد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، میعاد صالحی مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر با اشاره به رویکرد سند راهبردی کشور در امور نخبگان از آغاز شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی خبر داد.

وی گفت:‌ پس از تصویب این آئین‌نامه در کمیسیون دائمی هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان و سپس تدوین و تصویب شیوه‌نامه اجرای این آئین‌نامه، کارگروه مربوطه تشکیل و فراخوان اولیه برای شناسایی این افراد آغاز شده است.

نماینده رئیس بنیاد در شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به نکات اصلی مدنظر در آئین‌نامه پشتیبانی و حمایت از برگزیدگان فعالیت‌های قرآنی بنیاد ملی نخبگان، افزود: تفکیک جامع و دقیق مسابقات مختلف قرآنی داخلی و بین‌المللی (از سطح استانی تا بین‌المللی) و امتیازدهی مناسب به هر کدام از این مسابقات، زمینه‌سازی چندبعدی شدن نخبگان قرآنی و تشویق قاریان به حفظ قرآن و حافظان به ارتقاء کیفیت تلاوت قرآن، ایجاد انگیزه در استعدادهای برتر قرآنی برای رشد مستمر و کسب افتخارات بیشتر و بالاتر، از جمله ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌رود.

صالحی درباره چگونگی شناسایی این افراد و اعطای حمایت‌ها خاطرنشان کرد: به هر کدام از افتخارات کسب شده توسط افراد در مسابقات معتبر قرآنی، امتیازی متناسب با افتخار کسب شده تعلق گرفته، سپس مجموع امتیازات محاسبه می‌شود و نهایتا افراد بر اساس مجموع امتیازی که کسب کرده‌اند مشمول تسهیلات و حمایت‌های هدفمند مادی و معنوی در چند سطح مختلف می‌شوند.

دبیر کارگروه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان فعالیت‌های قرآنی همچنین درباره تسهیلات و حمایت‌های بنیاد از فعالان قرآنی، افزود: با توجه به اقتضائات و نیازهای نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی برای تعالی و نیز تاثیرگذاری هرچه بیشتر، امکان برخورداری از طیف گسترده و متنوعی از تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی از قبیل تسهیلات نظام وظیفه، پژوهانه انجام پایان نامه، کمک هزینه ماهیانه تحصیلی، ودیعه و وام خرید مسکن، بورس شهید احدی و غیره متناسب با سطح امتیاز کسب شده توسط افراد، وجود دارد.

به گفته صالحی، هر یک از برگزیدگان فعالیت‌های قرآنی پس از مطالعه آئین‌نامه، در صورت دارا بودن شرایط مندرج در ماده 1 آن، می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد، برای ارسال درخواست بررسی سوابق خود اقدام کنند.

کلمات کلیدی: شناسایی و حمایت از نخبگان، استعدادهای برتر قرآنی، نخبگان، استعدادهای برتر

آمار بازدید: 293 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image