ارتباط مستقیم با 30645 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تحصیل 49 درصد دانشجویان استان مازندران در رشته های علوم انسانی (26 مرداد 92)

تحصیل 49 درصد دانشجویان استان مازندران در رشته های علوم انسانی (26 مرداد 92)

رئیس دانشگاه مازندران گفت: 49 درصد دانشجویان استان در رشته های علوم انسانی، 7 تا 8 درصد در علوم پایه و حدود 30درصد دررشته های فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احمد پور افزود: تغییر چشمگیر هرم هیات علمی دانشگاه مازندران با رشد 100 درصدی جذب هیات علمی، 200درصدی ارتقاء اعضای هیات علمی به مرتبه دانشیاری و 100 درصدی ارتقاء به مرتبه استادی، نشان از عزم بالای تیم جدید این دانشگاه در توسعه بنیادی دانشگاه مازندران است.

وی افزود: 37 مربی، 160 استادیار، 59 دانشیار و 25 استاد، هرم جدید اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران است که در چند سال اخیر نیز 121 نفر به صورت پیمانی، 61 نفر به عنوان بورس داخلی، 8 نفر بورس اعزام به خارج و 6 نفر نیز به عنوان طرح سربازی جذب این دانشگاه شدند.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: در حال حاضر به ازای 38 دانشجو یک استاد در دانشگاه حضور دارد که این نسبت در مقایسه با سالهای گذشته که 60 به یک بود، رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر قریب به250 هزار دانشجو در 125 دانشگاه و موسسات آموزش عالی استان مازندران در حال تحصیل هستند که 8/9 درصد سهم دانشگاههای دولتی است.

احمد پور تصریح کرد: 7/2 درصد از دانشجویان استان مازندران در مقطع تحصیلات تکمیلی و 3/97 درصد در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد : 49 درصد دانشجویان استان در رشته های علوم انسانی ، 7 تا 8 درصد در علوم پایه و حدود 30درصد دررشته های فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه مازندران افزود: در سال 90-89 تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران یک هزار 221 نفر بود که در حال حاضر به دو هزار و 775نفر رسیده است و دانشجویان دکتری نیز از 166 نفر به 650 نفر افزایش یافت که بیش از 3000 دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران مشغول به تحصیل هستند.

احمدپور افزود: هم اکنون 50 رشته گرایش دانشجو دکتری و 72 رشته گرایش کارشناسی ارشد در دانشگاه مازندران دایر است.

کلمات کلیدی: دانشجویان استان مازندران، آمار و ارقام دانشجویان استان مازندران، تعداد دانشجویان استان مازندران، رشته مورد علاقه دانشجویان استان مازندران، رشته های علوم انسانی، علوم انسانی، هرم هیات علمی دانشگاه مازندران، تغییر زیاد هرم هیات علمی دانشگاه مازندران، هرم هیات علمی، دانشگاه مازندران

آمار بازدید: 386 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image