ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش حمایت 8 میلیون تومانی کمیته حمایت و هدایت از رسائل علوم انسانی (13 مرداد 92)

حمایت 8 میلیون تومانی کمیته حمایت و هدایت از رسائل علوم انسانی (13 مرداد 92)

مدیر اداره همکاری‌ها و ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: در بخش حمایتی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی مبالغ 8 میلیون تومان برای حمایت از پژوهش‌ها در مقاطع دکتری و ارشد در نظر گرفته شده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نیره قوی مدیر اداره همکاری‌ها و ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در نشست خبری اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و چشم‌اندازهای دبیرخانه حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در رشته‌های علوم انسانی و هنر همچنین موضوعات پایان‌نامه‌ها و اولویت‌های حمایتی و اقدامات حمایتی و هدایتی ویژه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت حاضر شد و در این باره صحبت‌هایی مطرح کرد.

وی با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفت: در اهمیت علوم انسانی همین بس که فرهنگ‌سازی در جامعه و زیربنای نگرش‌های عمیق توسط علوم انسانی شکل می‌گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته با تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت حمایت از علوم انسانی و اندیشمندانی که دغدغه تحول در این زمینه را دارند، نظام هدفمندی شکل گرفت و بر این اساس کمیته حمایت و هدایت پایان‌نامه‌های علوم انسانی کار خود را آغاز کرد.

مدیر اداره همکاری‌ها و ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس در جلسات شکل‌ گرفته قرار بر این شد تا از ظرفیت پایان‌نامه‌ها استفاده و تحول علوم انسانی در این زمینه‌ها هدفمند شوند.

قوی افزود: با توجه به ضرورت‌های تحول و ارتقاء در علوم انسانی نیاز جدی کشور به پژوهش‌های اصیل و هدفمند به ویژه در علوم انسانی و هنر ایجاب می‌کند که از پایان‌نامه‌ها به عنوان یک فرصت مطلوب و پرظرفیت برای تحقق اهداف نظام آموزش عالی بهره کامل برده شود.

در این زمینه معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم از تمام دانشگاه‌ها درخواست کرد تا متناسب با تخصص و توانمندی‌هایی که در دانشگاه مربوط وجود دارد و همچنین اسناد بالادستی اولویت‌های خود را تعریف کند تا در این راستا رساله‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی را هدایت و حمایت کنند.

مدیر اداره همکاری‌ها و ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: «دبیرخانه هدایت و حمایت پایان‌نامه‌ها و رسائل علوم انسانی کشور» مستقر در پژوهشگاه فرهنگ معارف اسلامی نیز با همکاری معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و اساتید متخصص و متعهد موضوعات پیشنهادی را در 8 کارگروه تخصصی جمع‌آوری و در اختیار گروه‌های علمی، اساتید و دانشجویان قرار داد.

قوی یادآور شد: در راستای جمع‌آوری موضوعات کمیته با تشکیل 7 کارگروه در رشته‌های الهیات، حقوق، تعلیم و تربیت، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، ارتباطات و علوم سیاسی در مرحله اول گام‌هایی برداشت. همچنین دبیرخانه به دلیل وجوه مشترکی که با وزارتخانه داشت بررسی موضوعات رشته‌های هنر را نیز در دستور کار قرار داد و در این راستا 10 تا 15 نفر از اساتید دانشگاه‌های متفاوت از جمله دانشگاه‌های علامه طباطبایی، تهران، تربیت‌مدرس، باقرالعلوم، اصفهان، شیراز و مشهد که در زمینه‌های تخصصی علوم انسانی فعالیت می‌کردند انتخاب و برای تعیین اولویت‌ها شروع به کار کردند.

وی با اشاره به نحوه حمایت و هدایت پایان‌نامه‌ها تاکید کرد: در بحث حمایت موضوعات مادی متمرکزتر می‌شود اما در مباحث هدایتی فعالیت‌های علمی و پژوهشی پیگیری و راهنمایی می‌شوند. برای پیدا کردن اولویت‌ها دبیران جلسات متعددی داشتند و موضوعات پیشنهادی در 9 گروه علمی بررسی شد و ما از همین جا اعلام می‌کنیم اساتید، دانشجویان و محققان می‌توانند پیشنهاداتشان را از طریق سایت کمیته حمایت و هدایت پایان‌نامه‌ها به نشانی www.shrp.ir برای کمیته ارسال کنند و بدانند که ما از پیشنهادات آنها به شدت استقبال می‌کنیم.

مدیر اداره همکاری‌ها و ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون قریب به 20 هزار پایان نامه در زمینه‌های دینی احصا شده که این اقدام در مرحله اول بوده است و ما در مرحله دوم به دنبال استفاده از این پایان‌نامه‌ها به صورت نمایه هستیم که این اقدام در اواسط آبان ماه انجام می‌شود.

قوی در توضیح میزان حمایت مالی از پایان‌نامه‌ها تاکید کرد: برای حمایت مالی در مقطع دکتری مبلغ 6 میلیون تومان در نظر گرفته شده که از این مبلغ 4 میلیون به دانشجو و 2 میلیون به استاد تعلق می‌گیرد. همچنین مبلغ 2 میلیون تومان برای پروژه‌های دانشجویی و پایان‌نامه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده که از این مبلغ نیز یک میلیون به استاد و یک میلیون به دانشجو تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به طولانی نبودن کار دبیرخانه تاکنون بیش از 600 پایان نامه به دبیرخانه رسیده و تا امروز 150 پایان نامه مورد بررسی و حمایت قرار گرفته که این تعداد چیزی حدود یک چهارم پایان‌نامه‌ها می‌شود.

مدیر اداره همکاری‌ها و ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در توضیح نحوه ارائه پایان‌نامه‌ها به دبیرخانه گفت: ارسال پایان‌نامه‌ها به 2 طریق صورت می‌گیرد یکی اینکه دانشجویان می‌توانند مستقیما به سایت دبیرخانه مراجعه کرده و پروپوزال خود را برای بررسی ارائه کنند که حمایت مالی بعد از مراحل اجرایی و بررسی‌ها در دو قسط به وی پرداخت می‌شود.

قوی افزود: مورد دوم به این صورت است که طرف قرارداد دبیرخانه دانشگاه یا پژوهشگاه لحاظ می‌شود و طبق قراردادی که امضا شده دانشگاه‌ها از بین پایان‌نامه‌ها مناسب‌ترین آنها را تجمیع می‌کند و پس از بررسی‌ها مبلغ مورد نظر به دانشگاه پرداخت واین پول با مدیریت خود دانشگاه به دانشجو تعلق می‌گیرد.

کلمات کلیدی: رسائل علوم انسانی، رساله های علوم انسانی، حمایت از رسائل علوم انسانی، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی، حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی، علوم انسانی، پایان نامه، حمایت از پژوهش‌ها در مقاطع دکتری و ارشد، دکتری، ارشد

آمار بازدید: 410 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image