ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تحصیل 49درصد دانشجویان استان مازندران در علوم انسانی/ علوم پایه کمترین سهم دانشجو (30 شهریور 92)

تحصیل 49درصد دانشجویان استان مازندران در علوم انسانی/ علوم پایه کمترین سهم دانشجو (30 شهریور 92)

رئيس دانشگاه مازندران از توسعه رشته های تحصیلی دانشگاه مازندران بر اساس نتایج آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: 49 درصد دانشجویان استان مازندران در رشته های علوم انسانی و حدود 8 درصد در علوم پایه تحصیل می کنند.


دكتراحمد احمدپور درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر قریب250 هزار دانشجو در 129 دانشگاه و موسسات آموزش عالی استان مازندران در حال تحصیل هستند که 8.9 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی است.

وی تصریح کرد: 7.2 درصد از دانشجویان استان مازندران در مقطع تحصیلات تکمیلی و 3.97 درصد در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه مازندران افزود: 49 درصد دانشجویان استان در رشته های علوم انسانی، حدود 8 درصد در علوم پایه و 30درصد در رشته های فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مازندران با همکاری استانداری و زیر نظام های آموزش عالی، آمایش آموزش عالی در سال 1390 استان را انجام داده است، افزود: در سال‌های اخیر توسعه رشته های تحصیلی دانشگاه مازندران بر اساس نتایج آمایش آموزش عالی صورت گرفته است.

احمدپور گفت: در سال 90-89 تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران یک هزار و 101 نفر بود که در حال حاضر به دو هزار و 775 نفر رسیده است‌، دانشجویان دکتری نیز از 124 نفر در سال تحصيلي 89 به 650 نفر در سال تحصيلي 92 افزایش یافته اند و هم اكنون بیش از 3هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون 50 رشته گرایش دانشجو دکتری و 72 رشته گرایش کارشناسی ارشد در دانشگاه مازندران دایر است كه نسبت به سال 89 كه تنها 36 رشته گرايش درمقطع كارشناسي ارشد و 20 رشته گرايش در مقطع دكتری وجود داشت به ترتيب 100 و 150درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: سهم دانشگاه مازندران با 14 دانشکده در بین دانشگاه های دولتی استان 12 هزار و 934 دانشجو است که بیش از 50 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی استان را به عنوان دانشگاه جامع بر عهده دارد.

کلمات کلیدی: دانشجویان استان مازندران، علوم انسانی، علوم پایه، کمترین سهم دانشجو، نتایج آمایش آموزش عالی، توسعه رشته های تحصیلی دانشگاه مازندران، دانشگاه مازندران

آمار بازدید: 439 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image