ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مخالفت وزیر علوم با افزایش اجاره بها و نرخ غذا در دولت فعلی (8 مرداد 92)

مخالفت وزیر علوم با افزایش اجاره بها و نرخ غذا در دولت فعلی (8 مرداد 92)

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از مخالفت کامران دانشجو در خصوص افزایش نرخ غذا و اجاره بها برای سال تحصیلی جدید در دولت فعلی خبر داد.


کیوان مرادیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر در خصوص افزایش نرخ غذا و اجاره بهای خوابگاه در سال تحصیلی جدید به پیشنهاد معاونان دانشجویی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: معاونان دانشجویان دانشگاهها پیشنهاد کردند که نرخ غذا و اجاره بهای خوابگاهها در مناطق 5 گانه دانشگاههای کشور افزایش یابد.

وی از مخالفت وزیر علوم با تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ غذا و اجاره بهای خوابگاه در دولت فعلی خبر داد و گفت: به علت انتقال دولت، وزیر علوم تمایلی به تصمیم گیری برای افزایش قیمت غذا و اجاره بهای خوابگاه نداشته و تاکید بر این می کند که سیاست های جدید در خصوص افزایش این دو قیمت برای سال تحصیلی جدید با تصمیم گیری دولت بعدی تنظیم شود.

مرادیان خاطرنشان کرد: هر چند قیمت غذا و اجاره بهای خوابگاه پیشنهاد شده اما برای اجرایی کردن آن نیاز به تصویب در وزارت علوم و هیات امنا داریم.

وی درباره قیمت اجاره بهای خوابگاهها گفت: این قیمت ها به این صورت پیشنهاد شده که نه دانشجو از بی مکانی و گرسنگی اذیت شود و نه به دانشگاه فشار بیاید بر این اساس طبق پیشنهاد ارائه شده اجاره بهای خوابگاه به طور متوسط در هر ماه نباید حداکثر از 4 هزار تومان بیشتر شود.

وی اضافه کرد: اجاره بهای خوابگاههایی که تعداد دانشجویانشان بیشتر شود کمتر می شود.

به گفته مرادیان این اجاره بها اجازه مصرف در هیچ زمینه ای بجز وام مسکن برای دانشجویان این خوابگاه را ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین در خصوص خوابگاههای سالنی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از خوابگاهها چیزی به نام خوابگاه سالنی ندارند فقط یک مورد در ترم گذشته بود که مشکل آن برطرف شد.

مرادیان همچنین با اشاره به میزان افزایش نرخ غذا گفت: طبق جمع بندی صورت گرفته قرار شد نرخ غذا در هر سه نوع، بیشتر از 900 تومان نشود.

وی یادآوری کرد: در سال تحصیلی گذشته غذای نوع اول 580 تومان، غذای نوع دوم 450 تومان و غذای نوع سوم 380 تومان بود که در صورت تصویب نرخ جدید قیمت هر یک از این سه نوع نباید بیشتر از 900 تومان بشود.

مرادیان افزود: البته برخی نظر بر این داشتند که قیمت غذا به 1000 تومان هم برسد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص تصمیم گیری برای افزایش نرخ غذا برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: هر گونه تصمیم گیری برای اعمال قیمت های پیشنهاد شده منوط به سیاست های جدید دولت بعدی است و تصویب نهایی این دو قیمت در اولویت های صندوق رفاه در دولت یازدهم قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: افزایش نرخ غذا و اجاره بها برای سال تحصیلی جدید، افزایش نرخ غذا و اجاره بها، سال تحصیلی جدید، اجاره بهای خوابگاهها، اجاره بهای خوابگاهها سال 92، ژتون غذا، کامران دانشجو، وزیر علوم، قیمت اجاره بهای خوابگاهها، وام مسکن برای دانشجویان

آمار بازدید: 419 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image