ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ضرورت تسلط اساتید دانشگاه‌ها بر سواد رسانه‌ای (29 تیر 92)

ضرورت تسلط اساتید دانشگاه‌ها بر سواد رسانه‌ای (29 تیر 92)

مدیر فرهنگی منطقه ۵ دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت تسلط اساتید دانشگاه‌ها به سواد رسانه‌ای برای اثرگذاری در فضای سایبری تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیمان عین‌القضاتی پیش از ظهر امروز در نشستی با عنوان جنگ نرم و رسانه‌های امروزی در طرح دانش‌افزایی اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: اساس جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی رسانه است و ما در جنگ رسانه‌ای به خوبی عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: با برخورد قهری و سلبی نمی‌توان بر این فضا پیروز شد بلکه باید به فرهنگ‌سازی و اقدام اثرگذار در رابطه با افزایش امنیت فضای رسانه‌ای اقدام کرد.

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فضای مجازی افکار عمومی را هدایت می‌کند و با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت و ماهواره در ایران تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فضای سایبری در زمینه ترویج بیداری اسلامی اثرگذار بوده و اطلاع‌رسانی از این بخش موجب آگاهی بیشتر افکار عمومی شده است.

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طی پژوهش انجام شده در استان مرکزی در بین اساتید دانشگاهی، بیش از 25 درصد از این جامعه آماری نخستین منبع اطلاعاتی خود را از ماهواره و رسانه‌های خارجی کسب می‌کردند.

وی تصریح کرد: اساس کار شبکه‌های ماهواره‌ای هدف قرار دادن بنیان‌ها و ارزش‌های اسلامی است که در این راستا نقاط منفی را با بزرگ‌نمایی به نمایش در می‌آورند و نقاط قوت را به چالش می‌کشند.

عین‌القضاتی گفت: رسانه‌ای مانند BBC با داشتن بیش از 32 زبان برای کشورهای مختلف می‌توانند با ارائه دادن چند واقعیت نظر مطلوب خود را به بینندگان القا کنند.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه باید با آگاهی از مقاصد این رسانه‌ها و هدف‌های پشت پرده این ظواهر مردم فریب، بتواند به خوبی تحلیل و بررسی کنند.

در ادامه این نشست با نمایش چند مستند، از محصولات این شبکه‌های ماهواره‌ای به نقد و بررسی آنها پرداخته شد.

کلمات کلیدی: تسلط اساتید دانشگاه‌ها به سواد رسانه‌ای، سواد رسانه‌ای، سواد رسانه‌ای در دانشگاهها، اساتید دانشگاه‌ها، موارد لازم برای اساتید دانشگاه‌ها، ضرورتها برای اساتید دانشگاه‌ها، طرح دانش‌افزایی اساتید دانشگاه‌های آزاد، اساتید دانشگاه‌های آزاد

آمار بازدید: 247 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image