ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری جشنواره انتخاب کتب برتر دانشگاهی (30 بهمن 91)

برگزاری جشنواره انتخاب کتب برتر دانشگاهی (30 بهمن 91)

بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب‌های برتر دانشگاهی امروز با حضور رییس دانشگاه تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از دانشگاهیان در محل دانشگاه تهران برگزار شد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر ایرج‌اله دادی مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته گفت: در این جشنواره فرایند دریافت آثار و بررسی آن با دقت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته انجام گرفت و همچنین بخش ترجمه از تالیف جدا و به بخش بین‌الملل نیز اهمیت بیشتری داده شد. همچنین امسال از درگذشتگان اهل قلم نیز تقدیر به عمل می‌آید.


وی با اشاره به کاهش خرید کتاب نسبت به سالهای گذشته گفت: به عنوان نمونه میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب امسال تهران 150 میلیارد تومان بوده که این رقم در مقایسه با آمار سال قبل 25 میلیارد تومان کاهش داشته است.


دادی اضافه کرد: همچنین در نمایشگاه کتب کاربردی که اواخر آبان ماه سال 91 برگزار شد، فروش 75 درصد کاهش داشته و همچنین جلد فروخته شده 65 درصد و تعداد خریداران نیز 70 درصد کاهش یافته است.


به گفته وی گرانی کاغذ و ملزومات چاپ منجر به کاهش شدید خرید کتاب و کتابخوانی و همچنین تمایل به تولید و خرید کتاب‌های e-book گشته است.


وی با بیان اینکه در مجموع امسال 722 اثر به جشنواره انتخاب کتب برتر دانشگاهی ارسال شد، تصریح کرد: در این میان با داوری‌های صورت گرفته تعداد 14 اثر تالیفی فارسی و همچنین یک اثر تالیفی بین‌المللی به عنوان برگزیده، 15 اثر تالیفی به زبان فارسی، 2 اثر تالیفی در بخش بین المللی و هشت اثر ترجمه نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.


گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب‌های برتر دانشگاهی توسط رییس دانشگاه تهران و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر به عمل آمد.


بر اساس این گزارش در این جشنواره همچنین از درگذشتگان اهل قلم مرحوم دکتر عزیزاله جوینی، مرحوم دکتر فریدون ملک زاده، مرحوم دکتر محمدرضا بابا مخیر، مرحوم دکتر امیرمحمود انوار و مرحوم دکتر محمدحسن گنجی تقدیر شد.


کلمات کلیدی: کتب برتر دانشگاهی، انتخاب کتب برتر دانشگاهی، جشنواره کتب برتر دانشگاهی، کتب دانشگاهی، کتابهای دانشگاهی، جشنواره کتابهای دانشگاهی

آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image