ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کاهش رشد جمعیت؛ چالش پیش‌روی دانشگاه‌ها

کاهش رشد جمعیت؛ چالش پیش‌روی دانشگاه‌ها

رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان عنوان کرد: یکی از چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها کاهش رشد جمعیت و تعدد دانشگاه‌های غیردولتی مانند غیرانتفاعی، علمی‌کاربردی، پیام‌نور است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، "یدالله رجایی" در مراسم معارفه خود به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، تصریح کرد: صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها که سبب هدر رفتن منابع ملی شده است از دیگر چالش‌های پیش رو به‌شمار می آید.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار هم‌اکنون 70 درصد ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی خالی است که این موضوع سبب شده است به خوبی از دانشجویان نخبه استفاده نشود.

وی اعلام کرد: در دولت گذشته افزایش تورم همه جانبه سبب کاهش ارزش پول شد، لذا ارزش شهریه‌ها تنزل یافت و دانشگاه با افزایش هزینه و کاهش درآمد این دانشگاه مواجه شد که در این شرایط ارتقای کیفی دانشگاه دشوار بود، ولی به خوبی انجام شد.

همچنین حجت‌الاسلام علی‌عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیریت جدید این دانشگاه مبتنی بر شورا و مشارکت نخبگان خواهد بود، بر استفاده از بانوان نخبه در اداره این دانشگاه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از کارهای بزرگ امام راحل بود که سبب حصارشکنی فکری از تفکر دولت‌گرا شد و هم‌اکنون این دانشگاه با پنج میلیون فارغ التحصیل حدود نیمی از فارغ‌التحصیلان کشور را دارد و با بیش از 35 هزار نفر هیأت علمی و 40 هزار کارمند در راستای اهداف این دانشگاه فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خروج مدیران از روزمرگی، مدیریت مبتنی بر شورا، استفاده از بانوان نخبه، اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان به گونه‌ای که فقط 12 درصد وابستگی مالی دانشگاه از شهریه دانشجویان تامین شود، تجاری‌سازی علم، توجه بر حرفه‌آموزی، تشویق بانوان خانه‌دار به ادامه تحصیل از طریق واحدهای مجازی، توسعه مراکز رشد و تحقیقاتی دانشگاه و ... از برنامه‌های آتی این دانشگاه است.

وی اظهار کرد: در گذشته آموزش این دانشگاه برای آموزش بوده است و از آموزش ثمربخش غفلت شده است، لذا به دنبال استفاده از علم و حرفه‌آموزی در این دانشگاه هستیم که در این راستا 700 نخبه ملی و منطقه‌ای بدون اینکه در استخدام این دانشگاه باشند مانند شورای راهبردی و هیأت امنا به مسوولان این دانشگاه کمک خواهند کرد.

علیرضا فیروز رییس سابق داشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز در این مراسم، گفت: در یک و نیم سال گذشته این دانشگاه به رتبه جامع رسید و اولین رشته دکترا تصویب شد و می‌توان این موفقیت‌ها را به دلیل حضور دو شهید گمنام در این دانشگاه دانست.

وی ادامه داد: در سال گذشته با وجود تورم، 700 میلیون تومان در این دانشگاه صرفه‌جویی شده است که این صرفه‌جویی جلوگیری از هدررفت بودجه‌ای است که دانشجویان با زحمت فراوان تامین می‌کنند. همچنین در یک و نیم سال گذشته دانشجویان که منتظر شنیدن حرف‌های خود بودند، به راحتی در قسمت‌های مختلف دانشگاه مانند محوطه، خوابگاه و سلف با رییس دانشگاه در ارتباط بودند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 238 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image