ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نمایشگاه قرآن در طول سال و در تمام دانشگاه‌ها برگزار شود

نمایشگاه قرآن در طول سال و در تمام دانشگاه‌ها برگزار شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن نباید فقط سالی یکبار آن هم در تهران و در نقطه‌ای دور از دسترس دانشگاهیان برگزار شود،‌ گفت: نمایشگاه قرآن باید در تمام دانشگاه‌ها و در طول سال برگزار شود و نمایشگاه قرآن ماه رمضان یک منتخبی از آثار این نمایشگاه‌ها باشد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید ضیاء هاشمی با سخنرانی درمراسم اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: توفیق حاصل شد تا به مناسبت نمایشگاه قرآن بیش از گذشته در محضر قرآن و اصحاب قرآن باشیم. مادامی که خودمان را طلبکار از قرآن بدانیم و احساس کنیم که باری را از دوش قرآن برداشته‌ایم کاری از پیش نخواهیم برد، اما اگر خود را بدهکار قرآن بدانیم و نیازهای خودمان را در قرآن پیدا کنیم با آن انس خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به قرآن اگر مستمر و خودآگاهانه باشد یک توفیق الهی است، اظهارکرد: باید قدرشناس باشیم و از تمام کسانی که باعث شدند در این سمت و سو حرکت کنیم تقدیر کنیم. قرآن و خدمت به قرآن یک توفیق است و ما نیاز داریم راهمان را پیدا کنیم و شفای دردمان را از قرآن بیابیم. اگر این مسیر را پیدا نکرده‌ایم به این معناست که با قرآن انس نگرفته‌ایم که متاسفانه در اکثر اوقات اینگونه است.

هاشمی با اشاره به اینکه باید از ظواهر قرآن بگذریم و به سمت بهره گیری و ارتباط با قرآن حرکت کنیم، گفت:اگر قرار است قرآن محجور نباشد باید از پرداختن به ظواهر قرآن همچون چاپ‌های زرنگار بگذریم و به سمت بهره گیری و ارتباط با قرآن حرکت کنیم و به این باور برسیم که قرآن راه نجات ماست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه قرآن بلند و رفیع است حتی اگر نمایشگاهی برگزار نشود، گفت: قرآن بلندمرتبه است حتی اگر ناشناخته بماند، این ما هستیم که از این نعمت برخوردار نمی‌شویم. گلایه نکنیم که چرا برخی به فکر قرآن نیستند؛ بلکه به حال خود افسوس بخوریم که چرا به این مسئله کم توجه بوده‌ایم.

هاشمی با تاکید بر اینکه قرآن پاسخگوی سوالات و ابهامات روزگار پیچیده امروز است، اظهار کرد: اگر از قرآن بهره نمی‌گیریم یا راهش را نیاموخته‌ایم یا بر این باور نرسیده‌ایم. پس در دو حوزه علمی و قلبی قرآن باید ورود پیدا کنیم. در حوزه علمی باید به سمت اجتهاد قرآنی حرکت کنیم و در بعد ایمانی و قلبی نیز به خود بباورانیم که قرآن کلید هدایت است.

وی با تاکید بر اینکه باید درک کرد که قرآنی که این همه در وصف آن سخن می‌گوییم چه بهره‌ای برای ما دارد، افزود: در مناسبت‌های مختلف دیده شده که متون ادبی بسیار زیبایی در توصیف و مدح قرآن بیان می‌شود که در حقیقت جذابیتی ندارد. قرآن جایگاه رفیعی دارد و نیازی به مدح ما نیست. باید درک کنیم که قرآنی که این همه در وصف آن سخن می‌گوییم برای ما چه بهره‌ای دارد.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه تمام کتب و مقاله‌های فرهنگی به همین گونه است، افزود: باید به دنبال آنها برویم تا آنها رادرک کنیم. نمایشگاه قرآن برای این است که ذره ذره این سفینه لایتناهی را ابتدا به خودمان و سپس به دیگران معرفی کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه ظواهر قرآنی فقط یک مقدمه برای رسیدن به اصل قرآن است، گفت: اگر همتمان بر این است که قرآن از عشق برآید باید از وجه فکری و معنوی آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 167 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image