ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها 21 مهر 93

اخبار جدید دانشگاهها 21 مهر 93

طرح سربازی هیات علمی تنها به مناطق محروم اختصاص می‌یابد


رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اعلام اینکه طرح سربازی هیات علمی صرفا به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند، گفت: طی فراخوان شهریورماه 24 هزار و 376 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 3232 پذیرش خواهند شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: فراخوان شهریورماه به دلیل آنکه مشکلاتی در اینترنت کشور وجود دارد در دو مرحله کوتاه مدت زمان‌بندی ثبت نام تمدید شد.

رییس مرکز جذب هیات علمی با بیان اینکه 24 هزار و 376 نفر طی این فراخوان ثبت نام کرده‌اند گفت: از این تعداد 10 هزار و 747 نفر متقاضی مراکز دولتی در قالب طرح پیمانی و سربازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: 8712 نفر برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی، 4044 نفر برای دستگاه‌های اجرایی و 837 نفر برای دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده‌اند.

رضوان‌طلب با بیان اینکه ظرفیت پذیرش از سوی ریاست جمهوری 3232 نفر اعلام شده است اظهار کرد: از این تعداد 1268 نفر ظرفیت دانشگاه‌های دولتی 1584 نفر دانشگاه غیرانتفاعی، 204 دستگاه‌های اجرایی و 177 نفر ظرفیت برای دانشگاه پیام نور تعیین شده است.

وی با تاکید بر این محدودیت پذیرش‌ها توسط ریاست جمهوری تعیین می‌شود، افزود: این محوریت‌ها به دلیل محدودیت ردیف استخدام ریاست جمهوری است و اعتبار لازم برای تعداد بیشترد ر اختیار نیست.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در ادامه اظهار کرد: دولت سهمیه‌ها را مطابق تبصره قانون استخدام ما که در سال 85 مشخص شد، تعیین می‌کند.

رضوان طلب درباره سهمیه طرح سربازی گفت: ستادکل نیروهای مسلح هر ساله سهمیه‌ها را مشخص می‌کند اما آنچه که قابل توجه است در سال‌های گذشته 90 درصد سهمیه‌ها در مناطق برخوردار استفاده می‌شد در حالی که طرح سربازی ماهیتا برای تامین نیرو در مناطق محروم است. از امسال این سهمیه کامل به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند و هیچ سهمیه‌ای به دانشگاه‌های تهران تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: تعداد سهمیه اعلام شده برای امسال 100 نفر است.

وی در مورد زمان اعلام نتایج گزینش اعضای هیات گفت: طبیعتا تا قبل از فراخوان بهمن پرونده‌ها رسیدگی خواهند شد تا مجدد رده‌ها نیازهای جدید را سنجش کنند. 90 درصد رسیدگی به پرونده‌ها در سطوح رده‌ها انجام می‌شد و اعلام آن بستگی به زمان رسیدگی آنها دارد.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در مورد طرح کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اینکه تاهل افراد جز یکی از شرایط جذب هیات علمی قرار گیرد، گفت: از آنجایی که با سیل افراد متقاضی روبه‌رو هستیم به همین دلیل باید کلیه اولویت‌گذاری تعیین شود. این مساله به معنای اعمال محدودیت نیست و کسی نباید گمان کند که محدودیتی متوجه افراد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این هشت دوره 3800 نفر ثبت نام کرده‌اند گفت: این رقم هفت برابر تعداد مورد نیاز است بنابراین ایجاد اولویت ضروری است.

رضوان‌طلب با اشاره به اینکه وقتی فردی هزینه یک خانواده را به عهده می‌گیرد باید در اولویت باشد گفت: این مساله به این معنا نیست که افراد مجرد صلاحیت هیات علمی شدن را ندارند بلکه صرفا یک اولویت‌گذاری است و ما هم تا تصمیم قطعی مجلس پیش داوری نمی‌کنیم.






پذیرش 388 دانشجو در دوره‌های فراگیر خراسان رضوی

کارشناس امور آموزش دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به برگزاری آزمون فراگیر دوره‌های کارشناسی ارشد، از پذیرش 388 نفر در این مقطع در سطح استان خبر داد.

فرزانه نامجو در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اعلام این خبر افزود: این رقم در سال گذشته 630 نفر بود که البته باید توجه داشت آزمون فراگیر در سال گذشته در دو مرحله انجام شد.

وی ادامه داد: هنوز در مورد اینکه آزمون دوره‌های فراگیر در بهمن امسال هم برگزار می‌شود، چیزی مشخص نیست.

نامجو تصریح کرد: این رقم تنها مربوط به مقطع کارشناسی ارشد بوده و امسال در دوره کارشناسی نسبت به پذیرش دانشجو از طریق آزمون فراگیر اقدامی نشده است.






۲۰ دانشگاه کشور همچنان بدون رئیس/ تأخیر غیرقانونی در تأیید سرپرست‌ دانشگاه‌ها

حدود ۲۰ دانشگاه‌ کشور در حال حاضر بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند و از زمان سرپرستی محمدعلی نجفی، شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصتی برای بررسی پرونده این افراد و تأیید آنها نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، از زمان فعالیت دولت یازدهم، وزارت علوم بیشتر از وزارتخانه‌های دیگر در صدر اخبار قرار گرفته است، این وزارتخانه در یک سال گذشته به اندازه‌ای با چالش مواجه شده است که با گذشت بیش از یک سال از فعالیت دولت یازدهم، وزارت علوم دارای سرپرست است.

داستان پر پیچ و خم وزارت علوم دولت یازدهم از آنجا آغاز شد که رئیس جمهور جعفر میلی منفرد را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کرد که وی نتوانست رای اعتماد مجلس را جلب کند و پس از آن جعفر توفیقی که همه از وی به عنوان کاندیدای وزارت علوم یاد می‌کردند به عنوان سرپرست در وزارت علوم مشغول به کار شد.

توفیقی از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نشد و رئیس جمهور رضا فرجی دانا را معرفی کرد که وی پس از فعالیت حدود یک سال و انجام اقداماتی نظیر روش‌های عجیب در تعیین روسای دانشگاه‌ها از سوی مجلس استیضاح شد و پس از وی سرپرستی وزارت علوم برعهده محمدعلی نجفی قرار گرفت.

حاشیه‌های وزارت علوم در یک سال گذشته به طور مستقیم در دانشگاه‌ها نیز تاثیر داشته است به طوریکه در حال حاضر حدود 20 دانشگاه کشور حتی دانشگاه‌های بزرگ به مدت زیادی بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند.

جعفر توفیقی در زمان سرپرستی چند تن از روسای دانشگاه‌ها را تغییر داد و پس از آن فرجی دانا از زمان جلوس بر عالی‌‌ترین کرسی وزارت علوم روسای بسیاری از دانشگاه‌ها را تغییر داد و نجفی هم چند رئیس را جا به جا کرده است که این سرپرست‌ها بنا به دلایلی هنوز موفق به اخذ رای اعتماد از شورایعالی انقلاب فرهنگی هم نشده‌اند و برخی دانشگاه‌ها به مدت زیادی با سرپرست اداره می‌شوند.

در سال 92 فرجی دانا 30 رئیس دانشگاه را تغییر داد و پس از آن نیز از ابتدای سال 93 دوباره روند تغییرات و عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها آغاز شد که شورایعالی انقلاب فرهنگی به برخی از آن‌ها رای اعتماد داد ولی برخی دیگر هنوز موفق به اخذ رای اعتماد از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی نشده‌اند.

با وجود اینکه مدت حکم یک سرپرست 3 تا 6 ماه است و باید در این مدت حکم آن‌ها به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه و ریاستشان تائید شود ولی حکم سرپرستی برخی دانشگاه‌ها از 6 ماه هم گذشته است.

برخی از سرپرست‌های دانشگاه‌ها هنوز از سوی وزارت علوم به شورا معرفی نشده‌اند و برخی دیگر نیز با مخالفت اعضای شورا روبه رو شده و همچنان سرپرست باقی مانده‌اند.

به طور مثال 19 آذرماه سال گذشته با حکم وزیر علوم، محمدحسین رامشت از ریاست دانشگاه اصفهان برکنار شد و هوشنگ طالبی (ریاست سابق دانشگاه اصفهان در دوران اصلاحات) به سرپرستی این دانشگاه منصوب شد.

مطابق قانون، وزیر علوم وظیفه معرفی افراد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد هرچند در قانون پیش بینی شده که در صورت مشغله شورای عالی انقلاب فرهنگی و مطرح نشدن معرفی افراد، سرپرست دانشگاه نهایتا تا 6 ماه می‌تواند در این سمت باقی بماند.

این در حالی است که با اتمام این مدت هنوز اقدامی در معرفی ریاست دانشگاه اصفهان صورت نگرفته و حکم ریاست دانشگاه اصفهان از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر نشده است.

می‌گویند طالبی نتوانسته امتیازات لازم را برای ادامه این مسیر دارا باشد و نظر مساعد اعضای شورا را برای ریاست دانشگاه اصفهان کسب نکرده است. حال این سوال مطرح است که با این وجود چرا با گذشت این مدت زمان هنوز هیچ اقدامی در خصوص این دانشگاه مادر که از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی کشور است انجام نگرفته است؟ و آیا این بی ثباتی مدیریتی به ضرر دانشجویان و دانشگاهیان تمام نخواهد شد؟

برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئله عدم تائید طالبی در شورا را عنوان کردند.

هم اکنون دانشگاه‌های یاسوج، علوم اقتصادی، پیام نور، اصفهان، تفرش، جندی شاپور، اراک، خوارزمی، جامع علمی کاربردی، تربیت مدرس، تهران، امیرکبیر، مراغه، حکیم سبزواری، صنعتی هویزه، جامع گلستان، شریف و چند دانشگاه دیگر نیز بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند و از زمان سرپرستی محمدعلی نجفی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصتی برای بررسی پرونده این افراد و تائید آن‌ها نداشته است.

سه شنبه قرار است جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شود تا شاید با بررسی پرونده سرپرست‌های دانشگاه‌ها از تعداد سرپرست‌ها کم شده و حکم ریاست آن‌ها تائید شود.






كنفرانس بين المللي رباتيك و مكاترونيك برگزار می شود
رئيس دانشكده مهندسي برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از دومين كنفرانس بين المللي رباتيك و مكاترونيك در دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر حميدرضا تقي راد؛ گفت: درحال حاضر تعداد ۳۰۹ مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است كه۴۲ مقاله داراي نويسنده خارجي و ساير مقالات داخلي است و بيش از ۶۰۰ داور بين المللي در ارزيابي مقالات ارسالي همكاري داشته اند.

دبير اجرائي كنفرانس با اشاره به حضور ميهمانان سرشناس داخلي و خارجي در اين كنفرانس خاطرنشان كرد: در روز افتتاحيه برخي از مسئولين وزارت علوم، تحقيقات وفناوري نيز حضور خواهند داشت.

رئيس دانشكده مهندسي برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ميزگردهاي متنوعي در طول كنفرانس اجرا مي شود كه با عنوان كلي كلينيك صنعت برنامه ريزي شده است. دراين ميزگردها مسائل مربوط به حوزه رباتيك در صنايع برق وكشاورزي به صورت كلي تعريف می شود و امكان برقراري ارتباط مؤثر بين صنعت و محققين را فراهم مي سازد.

وي همچنين افزود: نمايشگاهي از فعاليت ها وتوانمندي ها با حضور برخي از شركت هاي داخلي در طول ۳ روز كنفرانس برقرار خواهد بود و فرصت مناسبي براي آشنايي بيشتر صنايع مرتبط با توانمندي هاي دانشگاه هاي كشور مي باشد.

گفتني است دومين كنفرانس بين المللي رباتيك و مكاترونيك طي سه روز ۲۳ الي ۲۵ مهرماه در دانشكده مهندسي مكانيك واقع در خيابان ملاصدرا-خيابان پرديس برگزار خواهد شد.

آمار بازدید: 262 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image