ارتباط مستقیم با 30554 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها و مدارس 15 آبان 93

اخبار جدید دانشگاهها و مدارس 15 آبان 93

چرا برخی مشاوران مدارس آموزگار شده‌اند؟


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از ارائه آموزش‌های تخصصی به مشاوران مدارس در خصوص استفاده دانش آموزان از اینترنت، ماهواره و وسایل ارتباط جمعی و لزوم آشنایی آنها با کارکردهای مثبت و منفی این وسایل خبر داد.

ابوالقاسم عیسی مراد در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره زمینه‌های فعالیت مشاوران در مدارس اظهار کرد: قبلا گفته می‌شد مشاوران آموزش و پرورش بیشتر در حوزه تحصیلی و شغلی فعالیت می‌کنند، اما اکنون مشاوره سازشی داریم که ترکیبی از آسیب‌شناسی روانی-اجتماعی، بهداشت روان و پیشگیری‌هاست که در حال انجام است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش به میزان کافی افرادی را در اختیار دارد که بتوانند به ارائه خدمات مشاوره‌ای گوناگون بپردازند؟ اظهار کرد: خیر، نیروی کافی در اختیار نداریم، اما در تلاشیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات مبتلابه دانش‌آموزان استرس و اضطراب است گفت: استرس‌ها و اختلالات اضطرابی آمار بالایی در دنیا دارند. پس از آن اختلالات خلقی چون افسردگی، دوقطبی، شیدایی و ... را داریم. در میان دانش‌آموزان هم که جزئی از جامعه هستند این اختلالات به چشم می‌خورد.

عیسی مراد افزود: همچنین اینترنت، ماهواره و سایر وسایل ارتباط جمعی هم آسیب‌هایی را وارد کرده است. در همین راستا در حال ارائه آموزش‌های تخصصی به مشاوران هستیم تا بتوانند طوری عمل کنند که دانش‌آموزان هم بتوانند از این وسایل استفاده کنند و منتفع شوند و هم آسیب نبینند.

وی در پاسخ به اینکه چرا تعدادی از مشاوران به مقطع ابتدایی منتقل و آموزگار شده‌اند؟ گفت: تعداد این افراد قابل توجه نیست. کسانی که پست مشاوره دارند و روانشناس‌اند را منتقل نمی‌کنند، اگر هم تعداد اندکی جابه‌جا شوند دوباره باید پس از مقطع زمانی کوتاهی به جای خود برگردند. مشاوران در سه پایه باید توزیع شوند. برخی مشاوران هم در متوسطه مازاد بودند که به مدارس ابتدایی و راهنمایی منتقل شدند.






افزایش 7 برابری تغییر رشته دانش آموختگان مهندسی و علوم پایه به علوم انسانی

درجلسه 137 کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت، کانون اصلی جریان مهاجرت دانش آموختگان فنی و مهندسی و علوم پایه به حوزه علوم انسانی اعلام شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه 137 کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر منصور کبگانیان قائم مقام این ستاد، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر کبگانیان با گرامیداشت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا «ع» گفت: سیاست‌های مربوط به هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جوسازی رسانه‌های ضد انقلاب بر علیه این مصوبه افزود: مخالفت‌های رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه، نشان می دهد که ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تدوین و تصویب این مصوبات راه درست را انتخاب کرده است.

کبگانیان ادامه داد: سیاست‌های مصوب در راستای اعطای اختیارات و امکانات بیشتر به این هیئت ها برای برنامه‌ریزی، نظارت و اداره دانشگاه‌ها است.

سپس موضوع «بررسی جامعه شناختی جریان مهاجرت و تغییر رشته نخبگان رشته‌های مهندسی و علوم پایه به علوم انسانی» در دستور کار ستاد قرار گرفت و گزارشی پیرامون طرح مطالعاتی انجام شده در این زمینه به اعضا ارائه شد.

در این گزارش که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی ستاد نقشه جامع علمی و در راستای اجرایی سازی اقدام ملی 14 از راهبرد کلان 10 نقشه جامع علمی کشور تهیه و تدوین شده، ضمن اشاره به سیر صعودی توجه فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و علوم پایه به رشته‌های علوم انسانی در مقطع تحصیلات تکمیلی، تغییر رشته 7 برابری دانش آموختگان مهندسی و علوم پایه به علوم انسانی در بازه زمانی «82 تا 92» در مقطع کارشناسی ارشد و گرایش فراوان تحصیل کردگان در رشته‌های مهندسی و علوم پایه به تحصیل در رشته مدیریت نیز مورد اشاره قرار گرفته است.





آخرین وضعیت بازنگری رشته های معماری و شهرسازی/ 30 سرفصل تصویب شد
رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی آخرین وضعیت بازنگری سرفصل و دروس این رشته ها را تشریح کرد.

دکترعبدالحمید نقره‌کار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت بازنگری رشته معماری و شهرسازی گفت: تقریبا از دو سال پیش کارگروه معماری و شهرسازی تشکیل شده و تا کنون 50 و 60 تغییرات برروی سرفصل دروس مذکور انجام شده است .

وی ادامه داد: از میان 50 الی 60 تغییر انجام شده، حدود 30 سرفصل در حوزه رشته های معماری، شهرسازی، مرمت آثار، معماری منظر و زیرمجموعه های این رشته ها در گرایش های مختلفف به تصویب ابتدایی رسیده است.

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: سرفصل هایی که تایید اولیه شدند، هنوز به تصویب نهایی نرسیده اند که جنبه قانونی پیدا کنند.

وی با اشاره به علت این مساله گفت: سایر رشته‌های علوم انسانی دراولویت هستند، بحث ما چون یک بحث میان دانشی است و کارگروه معماری و شهرسازی نیز دیرتر تشکیل شده ،در اولویت های بعدی قرار دارد.

نقره کار افزود: تا کنون در خصوص تغییراتی که درباره رشته های معماری و شهر سازی صورت گرفته دو جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده، یک جلسه در خصوص رشته معماری و یک جلسه در خصوص رشته شهرسازی که در این جلسات توصیه ها و اصلاحاتی در خصوص رشته های مذکور عنوان شد و قرار است براساس توصیه های صورت گرفته اصلاحات نهایی انجام شود و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

وی با بیان اینکه درحال نهایی کردن اصلاحات مذکور هستیم تا در جلسات بعدی ارایه دهیم افزود: این تغییرات در سرفصل و دروس در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام شده است.

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: در مقطع کارشناسی رشته شهرسازی تغییراتی در سرفصل ها صورت گرفته، ولی در مقطع کارشناسی رشته معماری هنوز به توافق نرسیده‌ایم، فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته چند مورد را تصویب کرده ایم.

وی درباره اینکه چرا هنوز در خصوص بازنگری و ایجاد تغییرات در دروس و سرفصل مقطع کارشناسی رشته معماری توافقی حاصل نشده است، افزود: در مورد محتوای آموزشی و نسبتی که فرهنگ اسلامی با مباحث میان دانشی پیدا می کند اختلاف نظرهایی وجود دارد که امیدواریم با تعامل و مباحثه مناسب این اختلاف حل شود.

نقره کار درباره تالیف کتاب نیز گفت: از طریق شورای تحول هنوز اقدامی دراین خصوص انجام نداده ایم، ولی خود من، چند کتاب برای دانشگاه پیام نور و چند کتاب برای معاونت آموزشی وزارت علوم تالیف کرده و ارایه داده ام که هنوز به عنوان کتاب درسی چاپ نشده است.

وی ادامه داد: باید برای تالیف کتاب بستر سازی بیشتری انجام شود چون اصل کار محتوای درسی است و مباحث ما میان دانشی است که هم نظری و هم کاربردی بوده و مشکل تر است که امیدواریم با حمایت شواری عالی انقلاب فرهنگی و قراردادی که با سازمان سمت مرجع کتاب های درسی منعقد کرده ایم بتوانیم این مسیر را هم سریع تر طی کنیم.


در ادامه این گزارش با تاکید بر لزوم جذب استعدادهای برتر برای تحصیل در حوزه علوم انسانی، دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت، کانون اصلی جریان مهاجرت دانش آموختگان فنی و مهندسی و علوم پایه به حوزه علوم انسانی اعلام شده اند.

پس از ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر اعضا بر روی مفاد آن، مقرر شد پیشنهادهای اعضا به منظور مدیریت این جریان، دسته بندی و نتیجه گیری شده و برای تصمیم گیری به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شود.





جزئیات اصلاح هرم هیأت علمی پیام نور/ 1000 مربی ارتقا می‌یابند
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح هرم هیات علمی این دانشگاه از برگزاری دوره های دکتری برای ارتقای 1000 تن از مربیان این دانشگاه، خبر داد.

محمدعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره، اظهار داشت: وضعیت نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور متفاوت از سایر دانشگاههای کشور است. در همه دانشگاههای با شیوه آموزش باز در دنیا نسبت استاد به دانشجو از یک به 250 شروع می شود و به یک به 120 می رسد. در واقع حداقل نسبت یک به 250 و حداکثر یک به 120 است. دانشگاه پیام نور هم اکنون در شرایط نسبت یک به 220 قرار دارد.

وی ادامه داد: اما در دانشگاه هایی که به شیوه آموزش غیرباز و سنتی نسبت استاد به دانشجو کاملاً متفاوت است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در فراخوان جذب وزارت علوم شرکت و برای جذب استاد با مدرک صرفاً دکتری اقدام کرده است، اظهار داشت: در این فراخوان برای 130 رشته محل استاد جذب می شود و به زودی فرایند مصاحبه متقاضیان آغاز می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر جذب استاد، دانشگاه پیام نور ارتقای مربیان را در دستور کار دارد. یکی از مشکلات دانشگاه پیام نور تعداد زیاد مربیان است که در سالهای گذشته بیشتر از چارچوب تعیین شده اقدام به جذب مربی شده است اما هم اکنون دوره های ارتقای این دسته از مربیان در دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور هم اکنون 4 هزار عضو هیات علمی دارد که از این تعداد 130 استاد تمام و دانشیار، یک هزار استادیار و بیش از 2 هزار مربی هستند. در حال حاضر نزدیک به هزار نفر از مربیان در حال گذراندن دوره های دکتری در پیام نور هستند و به زودی استادیار می شوند و هرم هیأت علمی پیام نور هم اصلاح خواهد شد.





جزئیات سبد کالای ازدواج دانشگاه آزاد به دانشجویان
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد به تازه ترین جزئیات ارائه جهیزیه به دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد.

سعید کاردار در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار داشت: در ستاد جهیزیه دانشگاه آزاد برای ارائه سبد کالا به دانشجویانی که قصد ازدواج دارند با شرکت اتکا به قطعیت رسیده ایم که برخی کالاهای مورد نیاز را در اختیار این دانشجویان قرار دهیم.

وی ادامه داد: کالاهایی که در این سبد برای فروش در اختیار دانشجویان قرار می گیرد فعلا شامل یخچال، فرش، تلویزیون، گاز و کامپیوتر می شود.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، این دانشگاه، دانشجویان را به اتکا معرفی می کند تا بتوانند این سبد کالا را به صورت اقساط تهیه کنند.

وی درباره بهره این امکانات لیزینگی اظهار داشت: امتیاز مهمی که در این شرایط به دانشجویان داده می شود کاهش بهره اقساط است بنابراین دانشجویان باید بهره زیر 20 درصد را پرداخت کنند.

کاردار خاطرنشان کرد: دانشجویانی که از شرایط وام 10 میلیون تومانی ازدواج بهره مند می شوند می توانند از این سبد کالا هم استفاده کنند.

آمار بازدید: 410 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image