ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها 11 آبان 93

اخبار جدید دانشگاهها 11 آبان 93

مجوز دوره دکتری رشته فلسفه اسلامی در مشهد صادر شد

معاونت آموزش جامعه المصطفی مجوز برگزاری دوره دکتری رشته فلسفه اسلامی در مشهد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به درخواست مجتمع آموزش عالی مشهد جهت اخذ مجوز برگزاری دوره دکتری رشته فلسفه اسلامی در این مرکز و با توجه به سیاست‌های آموزشی و بررسی‌های بعمل آمده، از سوی معاونت آموزشی جامعه المصطفی مجوز برگزاری دوره مذکور صادر و ابلاغ شد.

این مجوز صادره برای یک دوره است که پس از ارزیابی پایان دوره توسط دفتر برنامه‌ریزی معاونت آموزشی قابل تمدید خواهد بود.
-------------------------------------------

مهلت ثبت نام برای پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي تا 22 آبان تمدید شد
به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت عبدالله حسین و یاران باوفای ایشان مهلت ثبت نام و انتخاب رشته براي پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي پیام نور و غیرانتفاعی ها تا روز پنجشنبه 22 آبان ماه 93 تمدید شد.

حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش از این تاریخ ثبت نام و انتخاب رشته براي شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غيردولتي - غيرانتفاعي که پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي در آنها صورت می گیرد 10 تا 17 آبان اعلام شده بود.

وی افزود: این فرصت به 10 تا 22 آبان ماه تغییر یافت.
---------------------------------------------

جلوگیری از استخدام هیأت علمی مجرد موجب افزایش آمار ازدواج نمی‌شود

رییس دانشگاه امیرکبیر ضمن نامناسب خواندن بند نهم «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» که به موجب آن استخدام اعضای هیات علمی مجرد ممنوع می‌شود گفت: جلوگیری از عضویت و استخدام هیأت علمی مجرد، موجب افزایش آمار ازدواج نمی‌شود.

دکترسیداحمد معتمدی در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: بدیهی است که برای ازدواج جوانان باید زمینه‌های ازدواج فراهم شود اما بعید می‌دانم کسی وجود داشته باشد که نخواهد ازدواج کند اما شرایط شغل، مسکن و ... باید فراهم شود.

وی با بیان این که جلوگیری از عضویت درهیأت علمی تا زمان ازدواج کار بسیارغلطی است افزود: در حال حاضر خانم‌هایی وجود دارند که می‌خواهند ازدواج کنند اما شرایطش فراهم نیست. به نظر من طرح قابل قبولی نیست و نمی‌دانم استدلال برای مطرح کردن چنین طرحی چه بوده است.

رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که بررسی قانونی برای محرومیت افراد از موقعیت‌های اجتماعی توسط حقوق‌دان‌ها باید صورت بگیرد اظهار کرد: مگر چند نفر هیأت علمی مجرد وجود دارد که می‌توانستند ازدواج کنند و نکردند که لازم باشد قانونی وضع شود تا تعداد ازدواج بالا برود.

وی درباره مشکلاتی که این طرح برای دانشگاه‌ها خواهد داشت گفت: نخبگانی که از کشور خارج شده‌اند اگر فضا فراهم نباشد به داخل نخواهند آمد واگر این اتفاق نیفتد این‌گونه نیست که ازدواج کنند بلکه به‌طور کلی وارد کشور نخواهند شد و زمانی که در خارج از کشور مشغول تحصیل شوند آوردنشان به کشور بسیار سخت تر خواهد شد.

معتمدی درباره وضعیت دانشگاه امیرکبیر در زمینه نیاز به هیأت علمی اظهار کرد: دانشگاه در این زمینه هم با تقاضا و هم با درخواست‌های بسیار مواجه است. اکثر اساتید دانشگاه بعد از انقلاب استخدام شده‌اند و بسیاری در شرف بازنشستگی هستند این درحالیست که دانشگاه‌ها نیز در حال توسعه هستند.

رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان این که برآورد شده سالانه 50 نفر جذب هیأت علمی باید صورت بگیرد افزود: در حال حاضر 510 نفر هیأت علمی وجود دارد این درحالیست که سالانه باید تقریباً 10 درصد جذب هیأت علمی انجام شود.

وی درباره طرح‌های نوین خدمات دانشجویی در حوزه به‌کارگیری بخش خصوصی گفت: جزئیات طرح نهایی شده و از آنجایی تازه کار مطالعات شروع شده است نتایج آن نیز ماه دیگر مشخص خواهد شد. البته مهم‌تر از کار مطالعاتی پیدا کردن افرادی است که طرح‌ها را اجرایی کنند و نظرات آن‌ها را نیز در طرح لحاظ کنیم.

معتمدی با بیان این که در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را وارد طرح خدمات دانشجویی کنیم گفت: برای این منظور فرمول‌های مختلفی وجود دارد و در تلاش هستم تا فضای مناسبی را برای آن‌ها تدارک ببینم تا نسبت به بازار ارزان‌تر برای آن‌ها تمام شود تا به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

وی افزود: اگر 20 الی 30 درصد ظرفیت خدمات دانشجویی هم خودگردان شود، کمک بسیاری به مجموعه شده است.
-------------------------------------------------


آغاز ثبت‌نام کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از شنبه

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 93 برای موسسات آموزش عالی، غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی است از شنبه 17 آبان ماه آغاز می‌شود.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد: ثبت نام و انتخاب رشته منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org صورت می‌گیرد و تا روز چهارشنبه 21 آبان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: کلیه داوطلبانی که حداکثر تا پایان بهمن ماه سال 93 موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم (کاردانی) می‌شوند ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دفترچه راهنما که قبل از ثبت نام روی سایت قرار داده می‌شود و فراهم نمودن مدارک لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

ثبت‌نام دوره‌های کاردانی نظام جدید از 19 آبان‌ماه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد دوره‌های کاردانی نظام جدید سال 93 توضیح داد: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام جدید 93 برای موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی است منحصرا از سایت سازمان سنجش صورت گرفته و از روز دوشنبه 19 آبان ماه آغاز شده و تا روز شنبه 24 آبان ماه ادامه دارد.

توکلی ادامه داد: کلیه داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 93 موفق به اخذ مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کار دانش می‌شوند ضرورت دارد پس از مطالعه دفترچه راهنما که قبل از ثبت نام روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

وی در مورد پرداخت هزینه آزمون‌های مذکور توضیح داد: از آنجایی که پرداخت هزینه ثبت نام و انتخاب رشته هر دو آزمون اینترنتی است،‌داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه و توضیحات مندرج در آن، در محدوده زمانی ثبت نام نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند.
--------------------------------------------


افتتاح خوابگاه جدید دانشگاه شهید چمران در بهمن

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز از افتتاح خوابگاه دانشجویی جدید ویژه پسران تا بهمن خبر داد.

دکتر رعایایی‌اردکانی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا- منطقه خوزستان گفت: در حوزه‌ خوابگاه‌های دانشجویی اواخر مهرماه یک خوابگاه جدید به بهره‌برداری رسید و نزدیک به 300 دانشجو در آن اسکان داده شدند. یک خوابگاه دیگر نیز با همین ظرفیت تا بهمن‌ماه آماده افتتاح خواهد شد که در حال تکمیل است. این خوابگاه‌ها در پردیس دانشگاهی پسران( شهید علم‌الهدی)احداث شده‌اند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دانشجوی روزانه بدون خوابگاه در هیچ مقطعی در دانشگاه وجود ندارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بتوانیم با اختصاص ظرفیت‌های خالی، به دانشجویان شبانه هم خوابگاه واگذار کنیم که آن‌ها کمتر مشکل داشته باشند ولی در مجموع همیشه تعدادی از دانشجویان شبانه مجبور می‌شوند از خوابگاه‌های خودگردان استفاده کنند که از کیفیت و وضعیت نامناسب‌تری نسبت به خوابگاه‌های دولتی برخوردارند.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز درباره نحوه نظارت دانشگاه بر کیفیت و تعیین شهریه خوابگاه‌های خودگردان که امسال افزایش حدود دو برابری در شهریه اعمال کردند، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مجموعه‌ای قوانین و مقررات بر این خوابگاه‌ها حاکم است که ملزم به رعایت آن هستند و در صورتی که این مقررات و استانداردها را رعایت نکنند معمولأ مجوز فعالیت آن‌ها لغو می‌شود.

رعایایی‌اردکانی افزود: معاونت امور دانشجویی وزارت‌خانه مجموعه‌ای از حداقل‌های استاندارد و چارچوب‌های مقررات را برای این خوابگاه‌ها تعیین کرده‌است که باید حول این چارچوب‌ها به دانشجویان خدمات ارائه بدهند و اگر تخلفی در هرکدام از این مقررات صورت بگیرد دانشگاه می‌تواند نظارت و با آن برخورد کند که از طریق مراجع قضایی هم به طور کلی لغو مجوز و تعطیل شود.

از وضعیت خوابگاههای خودگردان راضی نیستیم

وی با بیان این که امسال معاونت دانشجویی دانشگاه به‌جد وضعیت خوابگاه‌های خودگردان را پیگیری می‌کند و با توجه به بازدیدهایی که انجام داده، خیلی هم از وضع این خوابگاه‌ها رضایت نداشته‌است.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز همچنین با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات جاری دانشگاه در سال تحصیلی جدید تصریح کرد:یکی از اقدامات خوب دانشگاه شهیدچمران در ترم جدید این بود که برعکس سال‌های گذشته 15 روز قبل از شروع ترم، همه خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان آماده سرویس‌دهی شدند. دومین اقدامی که صورت گرفت بازگشایی همه سلف‌ سرویس‌های دانشگاه برای پذیرایی دانشجویان و همچنین همراهان آن‌ها 15 روز پیش از آغاز ترم بود.

رعایایی‌اردکانی افزود: هم‌زمان با آغاز سال جدید حتی اسکان همراهان دانشجویان در فضاهای عمومی دانشگاه مانند مسجد و سالن‌های مطالعه برنامه‌ریزی شد؛ در این خصوص با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و مشارکت بعضی تشکل‌ها، ستاد استقبال از دانشجویان نو ورود نیز برای راهنمایی و کمک به فرآیند ثبت‌نام دانشجویان و تسهیل حضور آن‌ها در دانشگاه تشکیل شد و دانشجویان بدون هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی ‌توانستند مراحل ثبت‌نام حضوری خود را در دانشگاه انجام دهند و از این بابت آسوده‌خاطر شوند.

وی اقدام سوم دانشگاه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید را تسهیل برای ثبت‌نام دانشجویان از طریق سامانه عنوان و تصریح کرد: این برنامه از سال های گذشته نیز وجود داشت ولی امسال به شکل ‌روزآمدتری انجام شد به‌طوری که تنها دانشجویان نوورود برای تحویل مدارک باید در دانشگاه حضور پیدا می‌کردند.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز اثرات این اقدام را کاهش تراکم دانشجویان و ترافیک سامانه آموزش دانشگاه به‌مراتب نسبت به سال‌های گذشته، عنوان کرد و توضیح داد: در واقع سامانه آموزش دانشگاه همواره در روزهای ثبت‌نام به علت پایین بودن سرعت یا ظرفیت و یا مراجعه تعداد زیاد کاربران، دچار اختلال و یا قطعی می‌شد و دانشجویان نمی‌توانستند در خانه ثبت‌نام خود را انجام دهند؛ امسال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که این مسئله با تقویت سرور و تمهید برخی مسائل رفع شد.
----------------------------------------

حل مشکل دانشجویان دختر علوم پزشکی مشهد با افزودن یک خوابگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش داریم خوابگاه نرجس که هم‌اکنون در اختیار بیمارستان قائم(عج) است، برای اسکان دانشجویان به دانشگاه علوم پزشکی بازگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ورود ما در این حوزه در قالب بحث‌های مدیریتی است؛ متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمبود اعتبارات روبه‌رو است.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی در حقیقت می‌خواهد فراوانی جمعیت در خوابگاه‌ها را مدیریت کند؛ در این خصوص به دنبال استفاده از سازه‌های عمومی نیز هستیم.

ابراهیمی با اشاره به خوابگاه نرجس به عنوان یکی از سازه‌های عمومی مدنظر دانشگاه بیان کرد: برای ما مشخص نیست که چرا در چند سال گذشته این فضا به بیمارستان قائم(عج) واگذار شد اما متاسفانه در این مدت از آن استفاده خوابگاهی نشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: طی بازدیدی که از این خوابگاه داشتیم، خوشبختانه تعمیرات و بازسازی آن پایان یافته و به طور کلی برای بهتر شدن وضعیت خوابگاه نرجس اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ اگر بتوانیم با موافقت ریاست بیمارستان، این خوابگاه را به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه اضافه کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به تعداد ساکنین خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تعداد دانشجویان فعلی ما در خوابگاه‌ها 2700 نفر است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکلات ما در بخش خوابگاه‌های بانوان بیشتر است.

ابراهیمی گفت: امسال به دنبال این هستیم که در بخش اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز ورود کنیم ، پیش از این دانشگاه علوم پزشکی تعهدی به اسکان دانشجویان این مقطع تحصیلی نداشت اما در دوره جدید این اقدام صورت خواهد پذیرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای اسکان دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی ظرفیت جدیدی به خوابگاه‌های ما افزوده نشده است و ما این تعداد را در ظرفیت فعلی خوابگاه‌ها تقسیم خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا دانشگاه علوم پزشکی به دنبال مدیریت خوابگاه خودگردان است» گفت: پیش‌بینی ما این است که به خوابگاه خودگردان احتیاجی پیدا نکنیم؛ مطمئنا با اضافه شدن خوابگاه نرجس به مجموعه خوابگاه دانشگاه 90 درصد مشکلات ما حل خواهد شد.
--------------------------------------------------


اخذ مجوز رشته‎های جدید ارشد در دانشگاه علمی کاربردی لرستان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: اخذ مجوز سه رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی لرستان در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، محمدزاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: اخذ مجوز سه رشته کارشناسی ارشد فنآوری اطلاعات در دانشگاه علمی کاربردی لرستان در دست پیگیری است.

وی افزود: درخواست صدور مجوز سه رشته فنآوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد به شورای گسترش وزارت علوم ارائه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم با صدور مجوز این رشته‌ها از مهرماه سال آینده برای نخستین بار در این دانشگاه دانشجوی کارشناسی‌ارشد پذیرش شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: دانشجویانی که در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه علمی کاربردی پذیرش می‎شوند، باید در قالب رفع مشکلات پیش روی صنایع به تحصیل بپردازند.

ابراهیمی تصریح کرد: با اضافه شدن این خوابگاه، مشکلات ما در بخش اسکان دانشجویان دختر صد در صد حل می‌شود و از سوی دیگر، مشکلات دانشجویان پسر نیز کاهش خواهد یافت.
رعایایی‌اردکانی در خصوص وضعیت اینترنت و برنامه‌های امسال دانشگاه برای افزایش سرعت و پهنای باند نیز گفت: اینترنت از بدو ورود آن تا کنون از مشکلات همیشگی دانشگاهیان به شمار می آمده است و همیشه از وضعیت آن گلایه‌مندبودند؛ شاید تنها زمانی که کمتر گلایه می‌شد هنگامی بود که دانشگاه اینترنت خود را طی قراردادی با یک با یک شرکت خصوصی، به طور مستقیم با ماهواره از کشور خارجی دریافت می‌کرد.

وی افزود: اکنون این امکان وجود ندارد و ارتباط دانشگاه از طریق اینترنت، در کانال رسمی مخابرات انجام می‌شود که موجب پایین‌آمدن سرعت اینترنت دانشگاه و گلایه‌مندی همیشگی کاربران، از آن زمان تا کنون شده است؛ در حال حاضر تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم افزایش راه‌های توزیع پهنای باند فعلی و تقویت قدرت و ظرفیت سرورها و بعضی کارهای زیربنایی است که وضعیت اینترنت تا حدودی ارتقا یابد ولی همان طور که می‌بینید سرعت اینترنت در همه کشور دچار مشکل است و حتی مشترکان اینترنت خانگی و بخش خصوصی هم هیچ‌وقت از آن راضی نیستند.

آمار بازدید: 484 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image