ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاههای آزاد و سراسری

اخبار جدید دانشگاههای آزاد و سراسری

جوانان تحصیلکرده در جنوب آسیا آماده ورود به بازار کار نیستند


کشورهای افغانستان، بنگلادش، هند، نپال،‌ پاکستان و سریلانکا در جنوب آسیا با 1.6 میلیارد جمعیت در مجموع، یک چهارم جمعیت دنیا را در خود جای داده‌اند و به لحاظ تراکم جمعیتی، جزو شلوغ‌ترین و یکی از فقیرترین مناطق جغرافیایی محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس دانشگاهی‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برخلاف تفاوت‌های سیاسی، اقتصادی و زبانی در میان کشورهای جنوب آسیا، بازارهای کار مشابهی در آن‌ها وجود دارد. سیستم‌های آموزشی این مناطق نیز مهارت‌های لازم را برای جوانان جویای کار در آینده فراهم نمی‌کنند. به اعتقاد برخی کارشناسان برای حل این مشکلات، آموزش زبان انگلیسی باید در اولویت قرار گیرد. از طرفی برخی دیگر معتقدند که آموزش زبان تنها راه حل این مشکل نیست.

به گزارش کانورسیشن، تمام کشورهای جنوب آسیا با توجه به آمار بالای نیروهای کار جوان در جامعه قابلیت افزایش رشد اقتصادی و کاهش فقر را دارند اما در عین حال که این رشد جمعیتی به اقتصاد این کشورها کمک می‌کند می‌تواند با ایجاد یک بحران جمعیتی نگرانی‌هایی را نیز به وجود آورد.

تحقیق اخیر توسط گروهی کارشناس اقتصادی در انگلیس حاکی از آن است که سیستم‌های آموزشی در این کشورها افراد ماهری را وارد بازار کار نمی‌کنند و پاسخگوی نیازهای بازار نیستند. بانک جهانی طی گزارشی اعلام کرده که نرخ بیکاری حتی در میان جوانان تحصیلکرده در این مناطق بسیار بالا است. در واقع کشورهای جنوب آسیا در میان کشورهای در حال توسعه بالاترین آمار بیکاری را دارند. در هند نرخ بیکاری جوانان 10.2 درصد و در سریلانکا 19.4 درصد است. در واقع این جوانان در مراکزی تحصیل کرده‌اند که کیفیت لازم آموزش را برای اشتغال آنها در بخش دولتی و خصوصی فراهم نکرده است. بنابراین افزایش مهارت و توانایی در میان جوانان، لازمه رشد اقتصاد دانش محور در این منطقه است.

البته دولت‌های این کشورها سیاست‌های ابتکاری مختلفی را برای افزایش مهارت در سیستم آموزشی و از بین بردن این فاصله در میان سیستم آموزشی و بازارهای کار انجام داده‌اند و این سیاست‌ها احتمالا در دستورکار اهداف توسعه‌ای 2015 قرار خواهند گرفت. اما در حال حاضر آزمون‌های استخدامی که در کشورهای آسیای جنوبی برگزار شده حاکی از ضعف سواد رایانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی در مردم این کشورها است که مانع استخدام آنها شده است. اما شایع ترین مساله در این میان کمبود آموزش‌های زبان انگلیسی است. در واقع داشتن مهارت‌های زبان انگلیسی تاثیر مثبتی بر توسعه اقتصادی دارد و داشتن این مهارت‌ها در بازارهای کار بسیار باارزش است. با این حال تسلط بر این مهارت به این سادگی هم نیست. کسانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و دارای مهارت‌هایی در این زبان هستند توقع حقوق بیشتری دارند البته در این میان متغیرهای دیگری مثل جنسیت، قومیت و طبقات هم دخیل هستند.

بنابراین آموزش زبان انگلیسی به تنهایی به فرد برای مقابله با موانع اجتماعی – اقتصادی کمک نمی‌کند. در کنار این موضوع در برخی بازارهای کار غیررسمی، استفاده از زبان‌های بومی ارزشمند بوده که این بازارها در کشورهای جنوب آسیا بیش از 90 درصد بازارهای کار را تشکیل می‌دهند.

-----------------------------------------

سرنوشت مدارک تحصیلی واحدهای تجمیع شده دانشگاه آزاد مشخص شد/ تعیین وضعیت رشته-محل‌های غیر مصوب
معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با صدور بخشنامه ای سرنوشت مدارک دانش آموختگان واحدهای تجمیع شده این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد با صدور بخشنامه ای به تمام واحدهای این دانشگاه، آخرین تصمیمات را درباره دانش آموختگان واحدها و پردیسهای تجمیع شده علوم و تحقیقات، اعلام کرد.

در این بخشنامه خطاب به نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیأت امنای استانها، معاونین فرهنگی، دبیران هیأت امنای استانها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آمده است:

با توجه به موضوع فرایند تجمیع واحدها و پردیسهای علوم و تحقیقات و نظر به ضرورت تسریع در صدور مدارک دانش آموختگان واحدها و پردیس های مذکور تا ورودیهای سال 93، با هماهنگی به عمل آمده با معاونان برنامه ریزی و سنجش و پذیرش دانشگاه و با تایید رئیس دانشگاه مقرر شد به شرح ذیل اقدام لازم صورت گیرد:

1.مدارک دانش آموختگان پردیسهای سابق در رشته هایی که در واحد علوم و تحقیقات تهران مصوب و دایر است، مطابق بخشنامه اول تیرماه 92 توسط واحدهای تجمیع شده تنظیم و پس از تکمیل به نام ( علوم و تحقیقات تهران – نام پردیس) از طریق واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شود.

2.صدور مدارک دانش آموختگان پردیسهای سابق که رشته های تحصیلی آنان در واحد علوم و تحقیقات تهران مصوب و دایر نیست، اما در واحد همجوار (مادر) دایر است، توسط واحدهای مزبور (مادر) صادر شود.

3.مدارک دانش آموختگان پردیسهای سابق که رشته های تحصیلی آنان در واحد همجوار (مادر) مصوب و دایر نیست، توسط نزدیکترین واحد مجری صادر شود.

تبصره: اجرای بندهای 1،2 و 3 با هماهنگی اداره کل دانش آموختگان صورت پذیرد.

4.مدارک دانش آموختگان واحدهای علوم و تحقیقات که پیش از طرح تجمیع دارای موافقت اصولی و رشته های مصوب بوده اند، بر اساس نام واحد پذیرش شده، صادر شود. برای ورودیهای پس از آن باید مطابق تصمیمات اتخاذ شده در بخشنامه واحدهای تجمیع شده اقدام کنند.

تبصره: با توجه به مفاد بند یک، مدارک خام به نمایندگان پردیسهای سابق علوم و تحقیقات و نماینده علوم و تحقیقات تهران تحویل می شود.

ضمناً واحدهای دانشگاهی تجمیع شده سریعاً وضعیت رشته/محلهای اجرا شده در پردیس (سابق) علوم و تحقیقات را بررسی کرده، چنانچه رشته مذکور در واحد علوم و تحقیقات تهران نیست و (پردیس مربوط پیش از این در مورد نحوه صدور مدارک دانش آموختگان آن رشته با این معاونت مکاتبه نداشته است) عنوان و مقطع تحصیلی رشته یا رشته های مذکور و آمار دانشجویان را مشخص و سریعاً به این معاونت اعلام کنند تا بررسی و اقدام متقضی صورت گیرد.

----------------------------------------------

مدرک جایگزین آزمون آیلتس دانشگاه آزاد اعلام شد
طبق هماهنگی به عمل آمده با کالج زبان آکسفورد دانشگاه آزاد، دانشجویان دکتری می توانند مدرک جایگزین آیلتس را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به بند 3 مصوبه هشتادمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه و طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با کالج زبان آکسفورد وابسته به واحد آکسفورد در انگلستان، نظر به اینکه دانشجویان دوره های دکتری قبل از فراغت از تحصیل نیازمند ارائه مدرک آزمون IELTS هستند، در صورت تمایل می توانند با ثبت‌نام و شرکت در کلاس های فشرده زبان انگلیسی در کالج زبان آکسفورد (OLC) گواهینامه پایان دوره دریافت و آن را به عنوان جایگزین مدرک IELTS به دانشگاه ارائه کنند.

این دوره، دو ماهه و به صورت فشرده در واحد آکسفورد برگزار می شود و ابتدا یک آزمون با نظارت معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد جهت تعیین سطح زبان انگلیسی از متقاضیان به عمل خواهد آمد.

در صورت پذیرفته شدن در این مرحله و کسب حد نصاب نمره تنها گذراندن دوره دو ماه در واحد آکسفورد لازم است، در غیر اینصورت و بر اساس نمره کسب شده، لازم است حداقل یک دوره دو ماهه نیز علاوه بر دوره فوق در ایران، در محل دانشگاه بگذرانند.

از علاقمندان دعوت به عمل می آید جهت ثبت نام غیر حضوری با دریافت فرم از سایت مربوط به کالج زبان آکسفورد به آدرس www.oxford-languege-college.org.uk مراجعه و فرم را تکمیل کنند و یا با مراجعه حضوری به نماینده کالج زبان آکسفورد مستقر در دفتر معاونت بین الملل دانشگاه آزاد واقع در انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه، ساختمان شماره 2 طبقه 4 ثبت نام فوق را انجام دهند.

----------------------------------------------------------------

50 درصد ظرفیت دوره شبانه ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان خالی ماند
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی جدید حدود 50 درصد ظرفیت این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد شبانه خالی ماند.

دکتر علیرضا رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به این مسئله که امسال بیشتر صندلی دانشگاه ها خالی ماند حدود 50 درصد از ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد شبانه دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز خالی مانده است.

وی با اشاره به دلایل این امر افزود: دوره شبانه کارشناسی ارشد یک دوره پولی است و با توجه به رشد دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد و دیگر موسسات، داوطلب ترجیح می دهد در شهر خود مانده و در یک دانشگاه پولی تحصیل کند تا اینکه به سیستان و بلوچستان آمده و هزینه تحصیل خود را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانشگاه سعی می کند این کاهش دانشجو را در تکمیل ظرفیت و از طریق پذیرش دانشجو در پردیس های خودگردان جبران کند.

به گزارش مهر، دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم نیز چندی پیش اعلام کرد: درصد بالایی از دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های کشور خالی مانده است.

-----------------------------------------------------------

اعطای 6 گرنت‏ پژوهشي توسط یک دانشگاه/ تشویق پژوهشگران با انتشار مقاله در مجلات سرآمد
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعطاي گرنت انتشار مقاله در مجلات سرآمد در راستاي تشويق پژوهشگران به افزايش كيفيت مقالات و چاپ مقالات در مجلات معتبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود يونسيان با اعلام این خبر افزود: بر اساس مصوبات شوراي پژوهشي دانشگاه دستورالعمل اجرايي اعطاي گرنت‏هاي پژوهشي سال 93-94 تدوين‌شده و از تاريخ اول مهرماه 93 به بعد قابل‌اجراست. هرگونه دستورالعمل در ارتباط با گرنت هاي پژوهشي تا قبل از اين تاريخ لغو شده و اعتبار ندارد.

يونسيان افزود: امسال در راستاي اهداف پژوهشي دانشگاه و بالا بردن محتواي كيفي مقالات و چاپ مقالات در مجلات معتبر پس از چندين جلسه كارشناسي، گرنت جديدي به نام گرنت انتشار مقاله در مجلات سرآمد معرفي كرديم. فهرست اين مجلات با در نظر گرفتن شاخص رتبه‌بندي 2013 SNIP و بر اساس دو درصد اول كل گروه‌هاي Science و دو درصد اول گروه Health science تعيين شد.

وی یادآور شد: همچنين در گرنت شش مقاله نيز تغييرات جزیی به صورت پذيرش ساير انواع مقالات نسبت به سال‌هاي گذشته لحاظ شد.

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جامع بودن اين دستورالعمل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش نوع گرنت پژوهشي براي اعضاي هیات علمی و كاركنان دانشگاه در نظر گرفته‌ شده است.

وی اظهار داشت: گرنت "اولين پروپوزال ارسالي" به عضو هيات علمي كه تاكنون هيچ قرارداد طرح پژوهشي در دانشگاه منعقد نكرده تعلق مي‌گيرد. گرنت "اولين مقاله چاپ‌شده در نمايه‌هاي ISI يا Pubmed" مختص اعضاي هيات‌ علمي و كاركنان رسمي و پيماني دانشگاه است. مقاله موردنظر اولين مقاله شخص به عنوان نويسنده اول يا مسئول است.

یونسیان اضافه کرد: گرنت "طرح مرور نظام‏‌مند" به عضو هيات‌ علمي كه حداقل يك طرح تحقيقاتي خاتمه يافته با انتشار نتايج در يكي از نمايه‌هاي ISI يا Medline داشته‌اند و قصد انجام يك طرح مرور نظام‏‌مند دارند تعلق مي‌گيرد. گرنت "شش مقاله در يك سال" به عضو هيات‌ علمي و كاركنان رسمي و پيماني دانشگاه كه حداقل شش مقاله در يك سال دارد تعلق مي‌گيرد.

معاون دانشگاه یادآور شد: گرنت "انتشار مقاله در مجلات سرآمد" به نويسنده اول و مسئول مقالات مروري و اصيل پژوهشي چاپ‌شده در مجلات اعلامي از سوي معاونت پژوهشي دانشگاه تعلق مي‌گيرد. گرنت "بخش پژوهشي جشنواره ابن‌سينا" نیز مختص برگزيدگان بخش پژوهشي جشنواره ابن‌سينا است.

آمار بازدید: 365 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image