ارتباط مستقیم با 30588 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اخبار جدید مدارس و اخبار دانش آموزی

اخبار جدید مدارس و اخبار دانش آموزی

مدارس مشهد به سیستم گرمایشی بی‌.ام‌.اس مجهز می‌شوند


مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان رضوی از تجهیز برخی مدارس مشهد به سیستم گرمایشی و روشنایی بی‌.ام‌.اس خبر داد.

هدایت‌الله هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: سیستم‌های بی‌.ام‌.اس نوعی سیستم گرمایشی و روشنایی است که با سیستم هوشمند بهینه‌سازی مصرف انرژی کنترل می‌شوند و امسال تجهیز مدارس را به این سیستم‌ها از ناحیه 3 مشهد که جمعیت کمتری دارد، آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه استفاده از این سیستم مقرون به‌صرفه است، ادامه داد: این سیستم‌ها مصرف برق، انرژی و گاز کمتری نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی و روشنایی دارند و این طرح را امسال به صورت آزمایشی آغاز کرده‌ایم. در صورت رضایت‌مندی از آن در سال آینده این طرح را به‌صورت وسیع‌تری در نواحی دیگر مشهد اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان با بیان اینکه بالغ بر 56 میلیارد تومان برای سیستم‌های گرمایشی مدارس استان به تصویب رسیده است، افزود: تا‌کنون 9 میلیارد تومان از این مبلغ را دریافت کرده‌ایم.

هاشمی‌نسب با اشاره به اینکه سال گذشته طرح تجهیز مدارس به بخاری‌های تابشی در بسیاری مدارس کشور و خراسان اجرا شد، در خصوص اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری، افزود: امسال سعی بر این داریم تا مدارس دو‌کلاسه روستایی را به بخاری‌های تابشی مجهز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز مدارس به سیستم‌های بی‌.ام‌.اس و بخاری‌های تابشی در استان اجرا می‌شود اما هدف اصلی و گسترده ما در خصوص سیستم‌های گرمایشی مدارس، استفاده از سیستم موتورخانه و تجهیز کلاس‌های درس به پکیج است که در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: مجموع برنامه‌های نوسازی مدارس استان 90 پروژه شامل ساخت 220 کلاس درس با هزینه‌ای بالغ بر 24 میلیارد تومان بوده است که تاکنون از این تعداد پروژه برخی در مهر‌ماه به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: از 24 میلیارد تومان، 70 درصد تخصیص استانی آن را که معادل 16 میلیارد و

400 هزار تومان است، دریافت کرده‌ایم و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که تمامی پروژه‌های تجهیز و نوسازی مدارس استان در سال تحصیلی 94-93 را تا دهه فجر، تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم. همچنین 40 درصد از اعتبارات مشارکت‌های مردمی را نیز دریافت کرده‌ایم.








تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در قالب المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای یک حرکت تلفیقی و تربیتی است، گفت: این جریان می‌تواند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را علاوه بر تقویت تربیت جسمانی عهده‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که در دبیرستان البرز تهران برگزار شد، با بیان اینکه دانش‌آموز باید در مدرسه به یک تربیت متوازن دست یابد، اظهار کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش سه انتظار مقام معظم رهبری از جوانان است و در حقیقت ایشان به ساحت‌های شش‌گانه تربیت که در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش آمده، اشاره داشته‌اند.

وی افزود: هدف اصلی المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای، تربیت جسمانی است؛ اما به ساحت‌های اخلاقی و اجتماعی نیز توجه دارد که سعی می‌کنیم مسئولیت‌پذیری، روحیه همکاری، مشارکت‌جویی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم، چراکه قهرامانان آینده در صحنه‌های ورزشی از میان جمعیت دانش‌آموزی برمی‌خیزند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای یک حرکت تلفیقی - تربیتی است، گفت: این طرح در زمینه تربیت جسمانی و به عنوان یک حرکت می‌تواند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را نیز عهده‌دار باشد.

المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای زمینه ساز ورزش قهرمانی

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان ورزشی کشور از دل مدارس بیرون می‌آیند، اظهار کرد: اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز می‌تواند زمینه ساز ورزش قهرمانی باشد.

فانی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در دبیرستان البرز انجام شد، در پاسخ به اینکه آیا المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سالهای آتی نیز ادامه خواهد یافت، گفت: تعهد ما تضمینی برای ادامه این طرح است. کاری را شروع نمی‌کنیم؛ مگر آنکه تا انتها آن را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بکارگیری معلمان ورزش که رشته تحصیلی مرتبط ندارند، اظهار کرد: یکی از اموری که در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم بهسازی منابع انسانی است. معلمین باید نسبت به تخصص خود به کار گرفته شوند. بسیاری از معلمان ورزش نیز از توانمندی لازم برخوردار هستند.

فانی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از داوران بین المللی ما و قهرمانان از میان معلمان ورزش هستند، اظهار کرد: اگر مواردی باشد که معلم تخصص لازم را نداشته باشد، باید در راستای بهسازی نیروی انسانی به آن توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در باره اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای گفت: چندین هدف را در راستای این طرح دنبال می‌کنیم که یکی از آنها تربیت بدنی و جسمانی دانش آموزان است که از ساحت‌های شش گانه مورد تاکید در سند بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز هست.

فانی افزود: اما به تبع اجرای این طرح به اهداف تربیتی دیگر از جمله ارتقای همکاری،‌ روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی نیز دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان ورزشی کشور از دل مدارس بیرون می‌آیند اظهار کرد: اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز می‌تواند زمینه ساز ورزش قهرمانی باشد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های جدی که در آموزش و پرورش دولت یازدهم دنبال می‌کنیم توسعه مشارکت است و در همین راستا از امکانات وزارت ورزش و جوانان نیز برای ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی بهره مند می‌شویم. در قالب تفاهم نامه‌ای که میان دو وزارتخانه به امضاء رسیده است، وزارت ورزش و جوانان نیز به فراخور نیاز از امکانات آموزش و پرورش بهره مند خواهد شد.

فانی با بیان اینکه قصد داریم به تبع همکاری گسترده در قالب این تفاهم نامه به یک هم افزایی برای رشد و تعالی ورزش مدارس دست یابیم، اظهارکرد: خودمان را از همکاری سایر دستگاه‌ها بی نیاز نمی‌دانیم. برای برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز با دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش و جوانان، شهرداری، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و وزارت ارشاد همکاری داریم و دست سایر نهادها را نیز برای مشارکت بیشتر می‌فشاریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای این طرح در مدارسی که از امکانات کمی برخوردارند و فضای مناسب برای ورزش ندارند، گفت: ممکن است مدارسی را داشته باشیم که حیاط آنها بزرگ نباشد یا از امکانات مناسبی برخوردار نباشند، اما ورزش در این مدارس تعطیل نمی‌شود و دانش آموزان این مدارس نیز بر حسب امکانات خود عمل کرده و مسابقات را برگزار می‌کنند.







4000 مدرسه در تهران 4000 باشگاه ورزشی خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در کنار توجه به ساحت تربیت بدنی و توسعه فعالیت‌های ورزشی، تربیت اخلاقی و اجتماعی هم شکل می‌گیرد، گفت: 4000 مدرسه در تهران با برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای 4000 باشگاه ورزشی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسفندیار چهاربند در مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که در دبیرستان البرز برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از الزامات ورزش ایجاد فرهنگ صحیح تربیت بدنی و سلامت در چارچوب قوانین ایرانی اسلامی است، اظهار کرد: فرمایشات بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، همواره تاکید بر توسعه ورزش و تربیت بدنی در آموزش و پرورش مشاهده می‌شود.

وی افزود: ‌در سالهای گذشته به دلایلی، ورزش در آموزش و پرورش کمرنگ شده بود و به صورت نمایشی با تیم‌های ورزشی سطح مناطق و استان اجرا می‌شد و در داخل مدارس که کانون اصلی تربیت هستند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پس از تاکید ورزش آموزش و پرورش و برنامه ریزی معاونت تربیت بدنی، امسال المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف نهادینه کردن ورزش در سطح مدرسه، مدرسه محور کردن ورزش و بسط و توسعه ورزش همگانی در مدارس آغاز شده است، گفت: امیدواریم با برنامه‌ ریزی‌های مناسب معاونت تربیت بدنی تهران این کار در مدارس ما گسترش یابد.

چهاربند افزود: تربیت بدنی در ساحت‌های شش گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نقش والا و بی بدیلی دارد و در عرصه تربیت اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی هم سهم ایفا می‌کند و حاکی از استقرار رویکرد جدید تربیتی تحت عنوان تربیت متوازن و تلفیقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در کنار توجه به ساحت تربیت بدنی و توسعه فعالیت‌های ورزشی، تربیت اخلاقی و اجتماعی هم شکل می‌گیرد، گفت: 4000 مدرسه در تهران با برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای 4000 باشگاه ورزشی خواهند شد.







جای خالی فعالیت‌های ورزشی در مدارس

وزیر ورزش و جوانان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به ورزش همگانی گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد مردم در کشورهای توسعه یافته ورزش می‌کنند و آنرا در برنامه روزانه خود قرار داده‌اند ولی این آمار در ایران بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، محمود گودرزی در مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در دبیرستان البرز برگزار شد، با بیان اینکه باید فعالیت‌های ورزشی را کیفی‌تر دنبال کنیم، اظهار کرد: جای فعالیت‌هایی نظیر المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین رکن آموزش و تربیت خالی بود.

وی ادامه داد: باید فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های تربیتی توسعه یابد و تعمیق شود زیرا نسل آینده در مدارس پرورش پیدا می‌کند و پایه‌های ورزش قهرمانی باید از همین مکان‌های آموزشی بنا نهاده شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جمعیت کثیر 12.5 میلیون دانش آموزی کشور می‌توانند در عرصه‌های مختلف و در تمام 365 روز سال به فعالیت‌های ورزشی بپردازند، گفت: رشد، تعالی شخصیت و آماده سازی برای سایر شئونات زندگی از جمله ثمرات پرداختن به ورزش است.

گودرزی افزود: باید پرداختن به ورزش همگانی مورد توجه قرار بگیرد چرا که در حال حاضر بیش از 40 درصد مردم در کشورهای توسعه یافته ورزش می‌کنند و آنرا در برنامه روزانه خود قرار داده‌اند ولی این آمار در ایران بسیار پایین است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای افزایش آمار مربوط به ورزش همگانی در کشور گفت: ان شاءلله با عنایت خاص وزیر آموزش و پرورش به امر ورزش و تعلیم و تربیت با رویکرد ورزش بتوانیم در این چند سالی که دولت تدبیر و امید متصدی امور کشور است این آمار را نیز افزایش دهیم تا نسل آینده نسلی شاد، سرزنده، سلامت و قوی باشد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ‌ورزش قهرمانی از مکان‌هایی چون مدرسه شکل می‌گیرد و قهرمانان از همین مدارس برمی‌خیزند.

به گزارش ایسنا، گودرزی در حاشیه این مراسم نیز در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی همکاری وزارت ورزش و جوانان با آموزش و پرورش برای اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، گفت: ما زمینه ارائه کمک‌های مادی و معنوی خود را به آموزش و پرورش فراهم کرده‌ایم و فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی موظف هستند در جهت برگزاری این مسابقات به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود:‌تفاهم نامه‌ای میان آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسیده است که تا حدودی اجرا و مابقی آن در طول سال اجرایی خواهد شد. بر این اساس ادارات کل استان‌ها، فدراسیون‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی موظف به کمک برای اجرای هرچه بهتر این طرح هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اکنون همکاری خوبی میان این هیئت‌ها و آموزش و پرورش وجود دارد در پاسخ به پرسشی درباره تحقق مطالبه رئیس جمهور مبنی بر توسعه ورزش از سنین ابتدایی نیز گفت: خوشبختانه برنامه ریزان در آموزش و پرورش به خوبی به این موضوع اشراف دارند و با توجه به رویکرد اساسی دولت یازدهم در حوزه ورزش تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده و ما خود را ملزم به رعایت مفاد آن می‌دانیم.

گودرزی با بیان اینکه اعتبار جداگانه‌ای به طور خاص برای اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در نظر گرفته نشده است، گفت: حسب نیاز آموزش و پرورش به مدارس کمک می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خروجی ورزش تعلیم و تربیتی در مدارس تقویت ورزش قهرمانی را در آینده به دنبال خواهد داشت گفت: هرچه قدر در آموزش و پرورش و آموزش عالی سرمایه گذاری کنیم حتما در ورزش قهرمانی برداشت خواهیم کرد.








تحصیل یک سوم دانش آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هنوز یک سوم دانش آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن مشغول تحصیلند و بیش از 10 درصد دانش آموزان ما در مدارس دو نوبته درس می‌خوانند، گفت: دست نیاز به سوی خیرین مدرسه ساز دراز می‌کنیم و امیدواریم دستگاه آموزش و پرورش کشور را حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی رئیسی در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه خوشبختانه از سیاست‌های محوری دوره جدید وزارت آموزش و پرورش، مشارکت‌های مردمی است اظهار کرد: قطعا حضور خیرین و گسترش امر خیر مدرسه سازی جایگاه ویژه‌ای در این خصوص دارد.

وی افزود: افزایش تعداد پروژه‌های مشارکتی و ایجاد فضای جدید در قوانین کشور برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام خیرین در راستای افزایش سطح مشارکت‌های مردمی است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز2.5 میلیون دانش آموز در مدارسی درس می‌خوانند که به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، گفت: از انقلاب اسلامی تا کنون 97 هزار کلاس درس به صورت مشارکتی و یا توسط خیرین ساخته شده است.

رئیسی افزود: همچنین از 5400 پروژه نیمه تمام آموزشی، 22 درصد از منابع غیر دولتی در دست اجراست که سهم خیرین در این میان بالا است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز نیازمند حضور خیرین است و باید از شیوه‌های نوین تری برای جلب مشارکت مردم استفاده کنیم،‌ گفت: بهترین شیوه برای گسترش حضور خیرین در کشور، تبلیغ کار خیر توسط خود خیر است. خیرین می‌توانند خودشان خیرساز باشند و شاهد هستیم هرجا حضور داشتند موفقیت در آن منطقه بیشتر بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور با اشاره به اینکه حضور و گسترش سایر نهادهای خیر خدشه‌ای به امر مدرسه سازی وارد نمی‌کند، گفت: شبکه خیریه در کشور گسترش یافته و جامعه خیر مدرسه ساز بدون آنکه بار مالی بر دوش دولت بگذارد به خوبی امر مشارکت مردم را هدایت می‌کند.

رئیسی افزود: هنوز یک سوم دانش آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن مشغول تحصیلند و بیش از 10 درصد دانش آموزان ما در مدارس دو نوبته درس می‌خوانند. علاوه بر این با مشکلات جدی برای تامین فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر روبرو هستیم. دست نیاز به سوی خیرین مدرسه ساز دراز می‌کنیم و امیدواریم دستگاه آموزش و پرورش کشور را حمایت کنند.








کاهش ساعات درس تربیت بدنی به صلاح دانش آموزان نیست

مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای مشارکت حداکثری دانش آموزان است که این امر خود باعث شور و نشاط در بین دانش آموزان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_ منطقه همدان، دکتر "علی اکبر ترابی" در جمع دبیران تربیت بدنی و مدیران آموزشگاه های شهرستان ملایر، با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از 26 مهرماه شروع و تا دو آبان ماه ادامه دارد، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت برای تربیت بدنی قائل شده اند که ما دنبال تحقق بخشیدن به این جایگاه ها هستیم.

وی اظهار کرد: با برگزاری این المپیاد ساختارها با رویکردی که با نظام تعلیم و تربیت کشور مطابقت دارد، هدفمند می شود و هدف فقط برگزاری یک مسابقه یا دوره ورزشی نیست.

کاهش ساعات درس تربیت بدنی را به صلاح دانش آموزان نیست

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز اظهار کرد: 329 فضای آموزشی در ملایر وجود دارد که با توجه ظرفیت بالای انجمن اولیا و مربیان مدارس می توانیم برای بهتر برگزار کردن این المپیاد استفاده لازم را از این ظرفیت ها ببریم.

"حجت اله چهاردولی" یادآور شد: با توجه به رویکرد و اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش در استفاده از مشارکت های مردمی یکی از این ظرفیت های موجود، کلاس های آموزش خانواده است و ما در سطح شهرستان دو هزار کلاس آموزش خانواده فعال داریم.

وی کاهش ساعات درس تربیت بدنی را به صلاح دانش آموزان ندانست و گفت: سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان یکی از مباحث اساسی و مطرح سند تحول بنیادین است.

آمار بازدید: 264 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image