ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها 22 مهر 93 - سری دوم

اخبار جدید دانشگاهها 22 مهر 93 - سری دوم

آغاز ثبت نام عمره دانشجویی از 27 مهرماه

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: ثبت‌نام عمره دانشجویی از 27 مهر ماه آغاز شده و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت و قرعه‌کشی آن نیز پس از تاسوعا و عاشورای حسینی انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام سید محمد رضا فقیهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عمره دانشجویی 93-94 گفت: سهمیه عمره دانشجویی مانند سال گذشته 17 هزار و 500 نفر است که 15 هزار آن مختص دانشجویان و 2 هزارو 500 نفر آن مختص اساتید دانشگاه ها است .

وی ادامه داد: ثبت‌نام عمره دانشجویی از 27 مهر ماه آغاز شده و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت و قرعه‌کشی آن نیز پس از تاسوعا و عاشورای حسینی انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان پسر مجرد و دانشجویان متأهل می‌توانند برای عمره دانشجویی ثبت‌نام کنند که اولویت امسال نیز با دانشجویان متأهل است .

وی با اشاره به همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بانک تجارت گفت: امسال برای اولین بار تعامل و ثبت‌نام ما در بانک تجارت خواهد بود و قرار بر این شده این بانک به هر دانشجو و همراه او یک میلیون تومان وام بدهد.

فقیهی خاطرنشان کرد: مبلغ نهایی و زمان اعزام را سازمان حج و زیارت مشخص می‌کند و البته بخشی از اعزام در فروردین و اردیبهشت صورت خواهد گرفت. البته ما تلاش می‌کنیم بخشی از اعزام را در بهمن و اسفند ماه داشته باشیم.

وی افزود: ما درخواست افزایش سهمیه عمره دانشجویی را داشتیم اما از آنجا که 6 میلیون نفر از مردم در نوبت عمره هستند، سهمیه عمره دانشجویی افزایش پیدا نکرده است.




تمدید ثبت نام ازدواج دانشجویی تا 4 آبان ماه
با توجه به استقبال زوج های دانشجو، ثبت نام ازدواج دانشجویی تا 4 آبانه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در طرح ازدواج دانشجویی تا 4 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

این طرح که با عنوان "همسفر تا بهشت" در دانشگاه های سراسر کشور برگزار خواهد شد، شامل دوره های آموزشی و فرهنگی و همچنین هدیه ویژه سفر زیارتی مشهد مقدس است که از سوی مقام معظم رهبری به زوج های دانشجو اهداء می شود.

زوج های دانشجویی می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به نشانی nahad.ir نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.





ثبت نامهای غیرحضوری دانشگاه پیام نور تمدید شد
فرایند ثبت نام در دوره های غیرحضوری برای تمام دانشجویان تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهلت ثبت نام غیرحضوری، انتخاب واحد و حذف و اضافه تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور تمدید شد.

با توجه به عدم موفقیت در ثبت انتخاب واحد برخی از دانشجویان، مهلت ثبت نام غیرحضوری، انتخاب واحد،حذف و اضافه این دانشجویان تا 24 مهرماه ادامه دارد.





دانشگاه تهران هم ظرفیت ارشد را افزایش داد/ آمار ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز مرحله تکمیل ظرفیت دو کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سال 93 گفت: تا صبح امروز بیش از 13 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت این دو کنکور شرکت کرده اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به ظرفیت 580 نفری که برای این مرحله در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 درنظر گرفته شده است، تاکنون تعداد 3 هزار و 953 نفر فرم تقاضانامه الکترونیکی را تکمیل کرده اند.

وی افزود: همچنین دانشگاه تهران نیز ظرفیت های جدید خود برای رشته های کارشناسی ارشد اعلام کرده است و به این ترتیب ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 93 به 24 هزار و 774 نفر رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تا صبح امروز 9 هزار و 411 نفر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد ثبت نام کرده اند.





قیمت غذا تنها 100 تومان افزایش داشته/ افزایش ظرفیت خوابگاه های متاهلی
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان سفارش یک غذا توسط چند نفر از دانشجویان به دلیل گرانی غذار ا رد گرد و گفت: قیمت غذای دانشجویان تنها 100 تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این افزایش نیز از سوی صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفته است .

دکتر علی رضا رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه افزایش قیمت غذا باعث شده تا برخی از دانشجویان برای هر چهار نفر یک غذا را سفارش دهند، با رد این ادعا گفت: قیمت غذا نسبت به سال گذشته تنها 100 تومان اضافه شده است و این افزایش قیمت از طرف صندوق رفاه دانشجویان بوده و دانشگاه با توجه به ابلاغ صندوق رفاه اقدام به افزایش قیمت غذا کرده است .

وی افزود: این افزایش قیمت نیز تغییر چندانی در قیمت غذاها ایجاد نکرده است که دانشجویان مجبور شوند هر 4 نفر یک غذا سفارش دهند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال تمام دانشجویان دختر و پسر خوابگاهی در خوابگاه ها به صورت 100 درصد اسکان داده شدند همچنین ظرفیت های خوابگاه متاهلی دانشگاه نیز افزایش یافت .

وی یادآورشد : امسال 80 واحد به داشجویان متاهل اختصاص داده شد و تقریبا تمام متقاضیان خوابگاه متاهلی از خوابگاه برخوردار شدند و دانشجویی در صف خوابگاه متاهلی قرار ندارد.

به گزارش مهر پیش از این عنوان شده بود که افزایش بیش از 50 درصدی قیمت‌ غذاهای سلف دانشگاه سیستان و بلوچستان موجب شده که برخی دانشجویان تصمیم گرفتند چهار نفری یک غذا سفارش دهند.






مهمترین عناوین خبری
جزئیات اولین گزارش معیشت کارگران/ هزینه خانوار 4 نفره 2.2 میلیون تومان شد
ضرورت توجه جهانیان به خشونت تروریست‌ها علیه زنان
تشریح نقش و اهداف استعمار بویژه انگلیس در شکل‌گیری داعش/ جواب سکولارها مسئله غدیر است
دستور رئیس دستگاه قضا به دادستان تهران برای برخورد با رسانه‌های متخلف
فضاگویا
بنر ایران رهجو
اس ام اس
اپلیکیشن ios خبرگزاری مهر
پربیننده های خبرگزاری
تحولات امنیتی سوریه؛ هلاکت"صدام"داعشی درعین العرب/ گرفتاری تروریستها درکمین مدافعان کرد
١
اخذ اجازه رسمی دولت لازم است؛ تازه‌ترین توضیحات سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد دیدار با رئال مادرید
٢
تشییع پیکر شهدای سانحه هوایی نیروی انتظامی
٣
گزارش خبری/ نخست‌وزیر جدید یمن را بشناسید/ سفری از نیویورک به صنعا
۴
روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی: قدرت خرید مردم را افزایش داده ایم/ توافق نهایی هسته ای در 40 روز باقیمانده دست یافتنی است
۵
گزارش برنامه نود؛ کالبدشکافی ناکامی‌ تیم‌های پایه فوتبال/ بازگشت پیروانی و دلتنگی فردوسی‌پور!
۶
با موافقت فرمانده کل قوا؛ اضافه خدمت سنواتی همه سربازان غايب بخشیده شد
۷
افزایش هزینه‌ها در سبد خانوار؛ جزئیات اولین گزارش معیشت کارگران/ هزینه خانوار 4 نفره 2.2 میلیون تومان شد
۸
مجید عسگری پور اکران فیلم سینمایی ساکن طبقه وسط
۹
مهرگزارش می دهد؛ پاییزگردی در اولین موزه روستایی کشور/ ایده ای که از" کندلوس" به یونسکو رسید
١۰

[نسخه چاپی]

[ارسال به دیگران]

[FaceBook]

[Twitter]
کد خبر: 2388766
تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۷/۲۲ - ۱۲:۱۵
حوزه و دانشگاه
وزیر بهداشت خبر داد:
ایجاد دانشگاه‌های عمومی - خصوصی/ ضرورت بازنگری بودجه پژوهشی
وزیربهداشت در خصوص لزوم تشکیل دانشگاه های عمومی – خصوصی گفت: تشکیل این دانشگاه ها اقدام خوبی برای جذب دانشجویان در رشته های بین رشته ای میان دو وزارتخانه است. ضمن این که بخش خصوصی نیز از تشکیل دانشگاه های این چنینی استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در دومین نشست مشترک با سرپرست و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به این که این دو وزارتخانه مشکلات مشترکی دارند که در صورت هماهنگ عمل کردن، بخشی از آنها قابل اصلاح است، گفت: تعداد زیادی از ماموریت های 2 وزارتین مشترک است که باید با همگامی بیشتر به این ماموریت ها سامان دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همسو بودن دو وزارتخانه افزود: در حال حاضر سهم بودجه پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از تولید ناخالص ملی نیاز به بازنگری جدی دارد.

به گفته وی در حال حاضر با توجه به این که حوزه سلامت 40 درصد از میزان تولید علم را به خود اختصاص داده است، ولی سهم بودجه پژوهش آن بسیار ناچیز است در حالی که مقام معظم رهبری در سیاست های کلی سلامت تاکید کردند که ایران باید از نظر رشد علمی در منطقه اول باشد.

وزیر بهداشت در این باره تاکید کرد: ضروری است دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارات حوزه پژوهش را اصلاح کنند در غیر این صورت در این حوزه شاهد عقب ماندگی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش نیز اگرچه اقدامات خوبی در وزارت بهداشت و وزارت علوم صورت گرفته ولی در مورد تفکیک برخی رشته ها و تفکیک برخی از دانشگاه های اصلی از گروه بندی و سهمیه بندی، بین دو وزارتخانه باید کارهای مشترکی انجام شود.

دکتر هاشمی در خصوص لزوم تشکیل دانشگاه های عمومی – خصوصی نیز توضیح داد: تشکیل این دانشگاه ها اقدام خوبی برای جذب دانشجویان در رشته های بین رشته ای میان دو وزارتخانه است. ضمن این که بخش خصوصی نیز از تشکیل دانشگاه های اینچنینی استقبال می کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تفکیک هرچه سریعتر ماموریت ها بین دو وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: دو وزارتخانه می توانند در زمینه تاسیس پارک های علمی فناوری که شهرداری نیز در اختیار گذاشتن زمین های این پارک ها اعلام همکاری کرده، اقدامات مشترک داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین دو وزارت خانه به منظور تفکیک برخی رشته ها، تاکید کرد: همکاری های مشترک بین وزارتین به ارتقاء سطح آموزش عالی و پژوهش در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

آمار بازدید: 355 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image