ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها 19 مهر 93

اخبار جدید دانشگاهها 19 مهر 93

تلاش برای جذب 1000دانشجوی خارجی/ ارائه یافته‌های علمی به صنعت


سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرش هزار دانشجوی خارجی و 100 استاد خارجی را از برنامه‌های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: در بهترین شرایط تنها 20 درصد نتایج تحقیقات دانشگاه های دنیا وارد صنعت می شود که این میزان در ایران بسیار کم است و درصدد هستیم تا با ارائه مدلی این خلا را پر کنیم.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سید احمد معتمدی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه به دانشگاه‌ها در مقطعی از زمان لطمات جدی وارد شد، افزود: با تدابیر ریاست قبلی، این دانشگاه متحمل کمترین لطمات شده است و ما نیز براین اساس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را اجرایی خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت این دانشگاه، اظهار داشت: اصلاح ساختار دانشگاه از جمله این برنامه‌ها است که به طور کامل آیین نامه آن اجرایی نشده بود و از سوی دیگر نیاز به تغییراتی در بخش‌هایی از ساختار دانشگاه احساس می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه این بازنگری‌ها مراحل نهایی خود را طی می کند، ادامه داد: با نهایی شدن ساختار دانشگاه برای تصویب به هیات امنای دانشگاه ارسال و با تصویب آن اجرایی خواهد شد.

معتمدی جذب هیات علمی و تبدیل وضعیت را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت در دستور کار دانست و اضافه کرد: آیین نامه ارتقاء با مشکلات زیادی همراه بود که با برگزاری جلساتی اقدام به رفع موانع ارتقاء شد و این آیین نامه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و از سوی دیگر اساتید زیادی در انتظار تایید پرونده‌های خود برای جذب بودند و در صورت تایید آنها به دلیل طولانی بودن فرآیند تایید در جای دیگری مشغول به فعالیت شده بودند از این رو اقداماتی در کاهش زمان تایید پرونده‌ها شده است.

وی تعداد اساتید پیمانی را 100 نفر ذکر کرد و اظهارداشت: فرآیند تبدیل پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی طولانی است . سیاست‌هایی بر اساس مصوبات وزارت علوم برای کاهش این زمان در نظر گرفته شده است.

معتمدی ارتقاء واحدهای اقماری و انتخاب روسای دانشکده‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و افزود: در برنامه‌های بلند مدت ارتقای رتبه جهانی را هدفگذاری کردیم. در 16 سال قبل این دانشگاه در میان 300 دانشگاه برتر دنیا قرار داشت و درصدد هستیم که تا 5 سال آینده در میان 200 تا 300 جهانی قرار گیریم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رسیدن به این رتبه را مستلزم بازنگری در نظام آموزشی، دورس ارائه شده و روش‌های تدریس دانست و ادامه داد: برنامه‌های مصوب شورای عالی گسترش آموزش عالی مربوط به 60 سال قبل است در حالی که در دنیا تحولات اساسی در حوزه آموزشی رخ داده است که از جمله آن می توان به ایجاد رشته‌های میان رشته ای اشاره کرد. ایجاد این نوع رشته ها متاثر از تکنولوژی است.

وی تجاری سازی یافته های علمی و کسب درآمد را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه نام برد و خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های دنیا در بهترین شرایط تنها 20 درصد نتایج تحقیقات وارد صنعت می‌شود که این میزان در ایران بسیار کم است و درصدد هستیم تا با ارائه مدل جدیدی این خلاء را پر کنیم.

معتمدی تلاش برای رفع مشکلات خوابگاهی و کمبود فضای آموزشی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این راستا سعی داریم تا طرح های عمرانی که در دستور کار هستند به سرعت به مرحله بهره برداری برسند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: یکی دیگر از تغییرات پیشنهادی ما تبدیل مدیریت امور بین الملل به معاونت بین المللی است؛ چراکه در حال حاضر 50 دانشجوی خارجی داریم و برای پذیرش هزار دانشجو هدفگذاری شده است ضمن آنکه جذب 100 استاد خارجی با تاکید بر اساتید ایرانی مقیم خارج را در حوزه بین المللی در دستور کار داریم.





بزرگداشت صدمین سال تأسیس دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه خوارزمی گفت: از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه غافل نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز،دکترمحمدعلی سبحان‌اللهی، گفت: دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین دانشگاه تربیت معلم به سبک مدرن، در سال 1298 با نام دارالمعلمین آغاز به کار کرد و در این 95 سال فعالیت‌های متعددی انجام داده و چهره‌های مشهوری را به جامعه تحویل داده است.

وی با بیان این‌که این دانشگاه مفتخر است که برای اولین بار در کشور دانشجوی تربیت معلم به سبک مدرن تربیت کرده است،افزود: در صدد هستیم مراسم صدمین سال تأسیس دانشگاه را برگزار کنیم و در این راستا شورای برنامه‌ریزی صدمین سال تأسیس نیز در دانشگاه تشکیل شده است.

سبحان‌اللهی خاطرنشان کرد: مدیریت دانشگاه از فعالیتهای فرهنگی نیز غافل نیست؛چراکه معتقدیم دانشجویان همانطور که به کار وآموزش نیاز دارند به رشد آگاهی و شخصیت اجتماعی نیز نیاز دارند.

وی ادامه داد:در بخش آموزش به دنبال تجدید نظر در رشته‌های تحصیلی و ایجاد رشته‌های جدید و مورد نیاز بازار کار هستیم و همچنین اداره کارآفرینی نیز در دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت:همه کسانی که وارد دانشگاه می‌شوند باید نسبت به مصالح کشور احساس مسئولیت داشته باشند و همواره بر اساس سوگندی که در آغاز تحصیل یاد می‌کنید،عمل کنید و نسبت به آینده کشور حساس باشید.






37 دانشگاه ژاپن آماده جهانی شدن

دولت ژاپن با انتخاب 37 دانشگاه این کشور بودجه لازم برای ورود این دانشگاه‌ها به عرصه بین‌المللی و آموزش کارکنان آنها را تامین می‌کند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش ژاپن اعلام کرد: بودجه جهانی شدن و آموزش کارکنان 37 دانشگاه این کشور شامل دانشگاه توکیو را به منظور تقویت قدرت رقابت بین‌المللی آنها تامین می‌کند. انتخاب این 37 دانشگاه با عنوان دانشگاه‌های جهانی پس از این انجام گرفت که شورای اجرای اصلاحات آموزشی ژاپن، چشم‌اندازی را تعریف کرد که طی آن می‌بایست 10 دانشگاه ژاپنی در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند.

پس از آن وزارت آموزش ژاپن 13 دانشکده را به عنوان دانشگاه‌های برتر برگزید که این دانشگاه‌ها به جذب استادان کارکشته و مجرب از کشورهای خارجی متمرکز خواهند شد و به ترویج همکاری با دانشگاه‌های مطرح خارجی می‌پردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، وزارت آموزش ژاپن همچنین 24 دانشگاه دیگر را نیز با هدف تلاش برای جهانی شدن برگزید. هر یک از این دانشگاه‌ها طی 10 سال آینده سه میلیون و 800 هزار دلار آمریکا به عنوان بودجه سالانه دریافت می‌کنند. در حال حاضر دو دانشگاه توکیو و کیوتو تنها دانشگاه‌های ژاپنی هستند که در رده‌بندی 100 دانشگاه برتر جهان که از سوی مجله آموزش بریتانیا در پاییز گذشته منتشر شد، حضور دارند. این در حالی است که در رده‌بندی‌های مشابه نیز بیش از پنج دانشگاه ژاپنی به چشم نمی‌خورد.






اعلام کد رشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی رشته‌های دکتری

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج ظرفیت پذیرش در کد رشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته‌محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون ورودی دوره دکترا (phd) نیمه متمرکز سال 93 فردا اعلام می‌شود.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام ظرفیت پذیرش در کد رشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته‌محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون ورودی دوره دکترا (phd) نیمه متمرکز سال 93 فردا (یکشنبه 20 مهرماه)روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org‌ قرار خواهد گرفت.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه از انتشار این نتایج در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 21 مهرماه خبر داد و افزود: کلیه داوطلبانی که در آزمون دوره دکترای نیمه متمرکز 93 ثبت نام و در آزمون شرکت نموده‌اند اما در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده‌اند در صورت علاقمند بودن و با توجه به ضوابط و شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی مذکور و اطلاعیه‌ای که روز بعد در سایت منتشر می‌شود می‌توانند از فردا 20 مهرماه لغایت یکشنبه هفته آینده 27 مهرماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز 93 پذیرفته شده‌اند نمی‌توانند برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت اقدام کنند.





پروفسور سمیعی، برنده جایزه برترین جراح مغز جهان شد

آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی، چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان را به‌عنوان برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان و برنده جایزه این آکادمی در سال 2014 انتخاب کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این جایزه طی یک مراسم رسمی روز 11 اکتبر سال 2014 میلادی، در شهر وین و با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و اساتید تراز اول جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب به پروفسور مجید سمیعی اعطاء شد.

ماه گذشته نیز طی یک مراسم رسمی نشان علمی کشور قزاقستان و استادی افتخاری دانشگاه آستارا خان به استاد سمیعی اعطاء شد و از وی برای آموزش جراحان مغز و اعصاب این کشور دعوت به عمل آمد.

استاد مجید سمیعی پرافتخارترین جراح ایرانی است که ده‌ها جایزه و مدال علمی بین‌المللی را درزمینهٔ گسترش مرزهای دانش در حیطه علوم مغز اعصاب به دست آورده است.

پروفسور سمیعی در سال 2013 نیز از سوی نشریه معتبر «ورلد نوروسرجری» به‌عنوان برترین جراح مغز اعصاب جهان در سال 2013 انتخاب شد و در شماره ویژه این نشریه که به مناسبت انتخاب این جراح ایرانی به‌عنوان جراح برتر جهان انتشار یافت، ده‌ها استاد و جراح تراز اول جهانی در خصوص خدمات شایان توجه وی به رشته جراحی مغز و اعصاب مقالات متعددی را به چاپ رساندند.

پروفسور مجید سمیعی استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و هم‌اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران رهبری و هدایت ساخت بزرگ‌ترین مرکز بین‌المللی علوم مغز و اعصاب جهان را در ایران دنبال می‌کند که در این برنامه، نخبگان جوان پزشکی کشور دوره های آموزشی فوق تخصصی را در قالب بورسیه مشترک پروفسور سمیعی و دانشگاه علوم پزشکی تهران طی می‌کنند.

آمار بازدید: 269 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image