ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار خواسته‌های مربیان پیش دبستانی از آموزش و پرورش

خواسته‌های مربیان پیش دبستانی از آموزش و پرورش

خواسته‌های مربیان پیش دبستانی از آموزش و پرورش/ بطحایی: ردیف استخدام نداریم


تجمع‌های پی‌درپی مربیان پیش دبستانی و عدم برگزاری آزمون استخدامی برای این گروه توسط آموزش و پرورش باعث چالشی برای این وزارتخانه شده است.
خبرگزاری فارس: خواسته‌های مربیان پیش دبستانی از آموزش و پرورش/ بطحایی: ردیف استخدام نداریم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ثانیه‌ها برای افرادی که در انتظار هستند گویی با سرعت کمتری نسبت به دیگر افراد جامعه حرکت می‌کند.

این روزها مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش در انتظار هستند تا وزارت آموزش و پرورش و دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی، ساز و کاری برای تعیین تکلیف وضعیت آنها مشخص کنند.

نزدیک به دو سال پیش یعنی در 19 مهر ماه 1391 بود که بهارستان نشینان قانونی را مصوب کردند که آموزش و پرورش به نوعی موظف به تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی شده است.

*متن کامل مصوبه مجلس در خصوص مربیان پیش دبستانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح چهارشنبه در 19 مهرماه 1391 طرح الحاق دو تبصره ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اصلاحی مصوب 1389 را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس دو تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره‌های 8 و 9 به ماده 17 قانون مذکور الحاق می‌شود.

طبق مصوبه مجلس در تبصره الحاقی، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369 به استثنای احکام ناظر بر دانش‌آموزان دانش‌سراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.

وکلای ملت مقرر کردند دانشجویان ورودی سال 1388 مرکز تربیت معلم نیز که طبق مقررات مربوطه مشخص شده‌اند، مشمول این حکم می‌شوند.

بهارستان‌نشینان همچنین وزارت آموزش و پرورش را موظف کردند در راستای اجرای تبصره 2 ماده 51 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389 و نیز بند "ج" ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون حداکثر ظرف مدت 2 سال همه مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد 2 و 3 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش مصوب 1388 و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهد. در مورد مربیان پیش دبستانی مطابق روال قبل اعم از سیاست‌گذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین محتوا عمل کند.

وکلای ملت با 172 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 244 نماینده حاضر در صحن علنی، طرح مذکور را به تصویب رساندند.

*آغاز موضوعات و مشکلات در خصوص آزمون استخدامی

به گزارش فارس، ماجرا از زمانی آغاز شد که وزارت آموزش و پرورش آمادگی خود را برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اعلام کرد و چند ماهی هم در کش و قوس زمان برگزاری این آزمون سپری شد.

*فانی: 17 مرداد ماه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی است

در نهایت 13 خردادماه 1393 بود که علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: «در آن چیزی که ما تهیه کرده‌ایم، 17 مرداد ماه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی است؛ البته ممکن است در جلسه هماهنگی، تاریخ و محتوای آن تغییر کند؛ به همین دلیل اجازه دهید اظهارنظری نکنم تا قطعی شود».

اعلام رسمی برگزاری این آزمون در 17 مردادماه این توقع را در بین مربیان پیش دبستانی به وجود آورد که آموزش و پرورش مصمم به برگزاری آزمون فوق‌الذکر شده است، از این رو خود را آماده دریافت هرگونه اخبار پیرامون این آزمون کرده بودند.

*فانی: ردیف استخدام در اختیار آموزش و پرورش نیست

اما یک روز پس از گذشت زمان اولیه برگزاری این آزمون بار دیگر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: قرار بود آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی را 17 مرداد برگزار کنیم، اما ردیف استخدام در اختیار آموزش و پرورش نیست و باید معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور مجوز دهد حالا باید بنده در آموزش و پرورش جواب دهم که چرا آزمون برگزار نمی‌شود در حالیکه ردیف استخدام را دیگران پیش‌خور کردند.

به گزارش فارس، از این تاریخ به بعد که دیگر التهابات بین مربیان پیش دبستانی بیشتر شد و تماس‌های فراوانی با رسانه‌ها داشتند تا موضوع حق و حقوق آنها پیگیری شود.

*بطحایی: برنامه‌ای برای استخدام نیروی جدید نداریم

سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی گفت: در حال حاضر در عموم مناطق کشور، نیرویی مورد نیاز نداریم تا به کار گیریم.

وی افزود: بنابراین هیچ برنامه‌ای برای استخدام نیروی‌های جدید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار ندارد؛ وقتی قرار نیست استخدام داشته باشیم، چگونه می‌توانیم آزمون برگزار کنیم.

به گزارش فارس، اظهار نظرات مسئولان عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش مربیان پیش دبستانی را کاملاً نا امید از هرگونه آزمون استخدامی کرد.

اما در زمانی که وضعیت به شرایط بحرانی نزدیک می‌شد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی داشتند با الحاق تبصره‌ای به قانون تعیین تکلیف حق التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا وضعیت این مربیان را بهبود ببخشند.

بر اساس این تبصره قرار بود مربیان پیش دبستانی به عنوان نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش به کار گرفته شوند و در آینده و در زمانی که آموزش و پرورش ردیف استخدامی داشت این دسته از این نیروها استخدام شوند که در نهایت این طرح در صحن مجلس رأی نیاورد.

از اوایل شهریور ماه امسال بود که مربیان پیش دبستانی پس از اینکه نتیجه از سوی مسئولان برای آنها حاصل نشد، خودشان دست به کار شدند و تا کنون تجمعات فراوانی در مقابل نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش برگزار کردند.

اما پس از برگزاری تجمعات فراوان همچنان نتیجه خاصی در این باره برای مربیان پیش‌دبستانی حاصل نشده است.

*یک مربی پیش دبستانی: دیگر صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش را باور نمی‌کنیم

یکی از مربیان پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس گفت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که می‌خواهند از معلمان بازنشسته استفاده کنند اما با بخشنامه‌ای جدید به نام ساماندهی نیروی انسانی در صدد اخراج مربیان پیش دبستانی هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که به حقوقمان رسیدگی نشود به تجمع ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: زمانی به اتمام قانون دو سال مهلت برای آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی باقی نمانده است و از آن طرف هم به اول مهر نزدیک می‌شویم و هم‌چنان وضعیتمان روشن نیست.

این مربی پیش دبستانی با اشاره به اینکه حرف‌هایی که شنیده می‌شود سرشار از تناقض و ضد و نقیض‌های فراوان است، گفت: دیگر صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش را باور نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، اما پس از تمام کش و قوس های فراوان و در خلال یکی از تجمعاتی که مربیان پیش دبستانی در مقابل وزارت آموزش و پرورش داشتند، معاون وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان آنها گفت‌وگو کرد.

*بطحایی: عدم نیاز کنونی آموزش و پرورش به نیرو/ ردیف استخدام نداریم

سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در دیداری 4 ساعته با مربیان پیش دبستانی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه تمام اقدامات آموزش و پرورش در خصوص چگونگی جذب و فرآیند استخدام در حیطه قوانین مجلس، دولت و اسناد بالادستی است، گفت: آموزش و پرورش از حیث منابع مالی و انسانی وضعیت خوبی ندارد و معلم مازاد دارد.

بطحایی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص نیروهای پیش دبستانی، تأکید کرد: در مصوبه مجلس آمده است که برگزاری آزمون منوط به نیاز واقعی آموزش و پرورش بر اساس جنسیت، مدرک و رشته تحصیلی است که مجوز برگزاری آزمون در گروی تخصیص ردیف استخدامی دولتی است.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش از معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری تقاضا کرده است که مجوز استخدام برای سال‌های آینده آموزش و پرورش را اکنون در اختیار این وزارتخانه قرار دهد، خاطرنشان کرد: این امر با توجه به عدم نیاز آموزش و پرورش و شرایط فعلی کشور به هیچ مورد موافقت قرار نگرفته است.

به گزارش فارس، امیدواریم آموزش و پرورش با در نظر گرفتن وضعیت و شرایط کلی مربیان پیش‌دبستانی که سال‌ها به تعلیم و تربیت کشور کمک کرده‌اند، ترتیبی اتخاذ کند تا تکلیف آنها روشن شده و حرمت آنها حفظ شود.

آمار بازدید: 265 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image