ارتباط مستقیم با 30708 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اعتصاب آموزگاران کانادایی و تاخیر در آغاز سال تحصیلی

اعتصاب آموزگاران کانادایی و تاخیر در آغاز سال تحصیلی

اعتصاب گروهی از آموزگاران کانادایی، آغاز سال تحصیلی جدید را در مدارس استان غربی این کشور به تاخیر انداخت.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعتصاب گسترده آموزگاران در استان بریتیش کلمبیای کانادا، آغاز سال تحصیلی جدید را در مدارس این استان که قرار بود از سه‌شنبه گذشته بازگشایی شوند به تاخیر انداخت و بیش از 550 هزار دانش آموز را بلاتکلیف گذاشت.

این اعتصاب به دنبال به نتیجه نرسیدن مذاکرات اتحادیه آموزگاران و دولت استانی بر سر قرارداد کاری آنها آغاز شد. اتحادیه آموزگاران «بریتیش کلمبیا»، نمایندگی حدود 30 هزار آموزگار و حدود 1600 کارمند مدارس را برعهده دارد. تاخیر در شروع سال تحصیلی جدید در مدارس این استان باعث شده تا والدین نارضایتی خود را از دولت و اتحادیه آموزگاران که هر یک دیگری را مقصر می‌داند، اعلام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، این نخستین بار است که اعتصاب آموزگاران در این استان از یک سال تحصیلی به سال تحصیلی بعد ادامه می‌یابد. دولت استانی بریتیش کلمبیا پیشنهاد افزایش هفت درصدی حقوق آموزگاران را داده بود اما آموزگاران خواستار افزایش هشت درصدی حقوق خود بودند. یکی‌دیگر از مواردی که مذاکرات را به نتیجه نرساند بحث درباره جمعیت کلاس‌های درس بود. آموزگاران خواستار افزایش بودجه برای جذب معلمان بیشتر و کاهش جمعیت کلاس‌های درس بودند که این درخواست مورد موافقت دولت قرار نگرفت.

در آستانه آغاز سال تحصیلی وزیر آموزش و پرورش کانادا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد دولت برای این پیشنهادات بودجه بیشتری اختصاص نمی‌دهد و علاوه بر این معلمان را برای بازگشت به کار مجبور نمی‌کند. این عدم انعطاف بین دولت و معلمان در این استان در واقع بدان معناست که دانش آموزان به این زودی‌ها نباید منتظر بازگشت به کلاس‌های درس باشند.

«لسلی جانستون»، یکی از آموزگاران این استان می‌گوید: این طولانی‌ترین اعتصابی است که در تاریخ 26 ساله تدریس خود در این مدرسه به چشم دیده‌ام.

وی افزود: هر دو طرف بر سر مواضع خود پافشاری می‌کنند و امیدی ندارم که به این زودی به توافق برسند.

آمار بازدید: 244 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image