ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار و حواشی آغاز سال تحصیلی 94-93

اخبار و حواشی آغاز سال تحصیلی 94-93

اعتبار 250 میلیاردی ویژه کیفیت بخشی به آموزش کشور


مدیر کل دفتر آموزش‌های کارودانش آموزش و پرورش از تخصیص 250 میلیارد تومان اعتبار برای کیفیت بخشی به آمورش در آموزش و پرورش در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، مصطفی آذرکیش در آیین بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در سال جاری 250 میلیارد تومان اعتبار برای کیفیت بخشی و ارتقاء سطح آموزش اختصاص یافته است.

وی به اجرای طرح تعالی بخشی در برخی مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح در 5700 مدرسه کشور در حال اجراست و از طرح های موفق و قابل اجرا در سایر مدارس است.

آذرکیش تصریح کرد: عبور از حافظه محوری و حرکت به سوی پژوهش محوری از سیاست‌های آموزش و پرورش است که همه آحاد جامعه باید مجموعه آموزش و پرورش را در اجرای این امر کمک کنند.

آذرکیش خاطرنشان کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی و کیفیت بخشی به آموزش از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است که تحقق این امر در سایه همراهی اولیاء دانش آموزان امکان پذیر است.








تحصیل 160 هزار دانش‌آموز در مدارس نوساز

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آستانه تحول بزرگ آموزشی در کشور هستیم، گفت: برنامه‌های دولت برای سال تحصیلی جدید، تمرکز بر روی یک استراتژی جدید و بهبود کیفیت آموزشی است.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه سمنان، علی باقرزاده در آیین ویژه بازگشایی مدارس که در مجتمع آموزشی حکیم الهی سمنان برگزار شد، افزود: چهارعنصر در بهبود کیفیت آموزشی در کشور مؤثر است که نخستین آن اراده و انگیزه یادگیری در دانش آموزان است که باید تقویت شود.

وی ادامه داد: عنصر دوم معلم و مربی است که به بهبود وضعیت آموزشی کمک بسیار زیادی می‌کند، در این بین برای رتبه‌بندی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان نیز اقداماتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین از مطابقت مواد درسی با آموزه‌های ملی در کشور خبر داد و گفت: عنصر سوم مواد درسی هستند که تدبیر ویژه‌ای برای مطابقت مواد درسی با آموزه‌های ملی اندیشیده شده است و می‌توانیم بگوییم ما در آستانه تحول بزرگ آموزشی در کشور هستیم.

باقرزاده همچنین تأکید کرد: عنصر چهارم در بهبود کیفیت آموزشی، مقاوم‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی است که در این مورد نیز ما جزو کشورهای پیشرو در امر مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی هستیم؛ البته در این بخش نباید زحمات و تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: در پی تلاش‌ها و کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز، 160 هزار دانش آموز در کشور در سال تحصیلی جدید در مدارس نوساز و تازه مشغول به تحصیل خواهند شد.

همزمانی سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس نوید مهر ماندگار می‌دهد
استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما بر علم آموزی تأکید بسیار شده است و حتی در حدیثی آمده است که نگاه کردن به درب خانه عالم عبادت محسوب می‌شود.

محمد وکیلی، اول مهر را یکی از روزهای پرخاطره برای همه مردم دانست و اظهار کرد: همه ما موظف هستیم اول مهر را برای علم آموزی و علم اندوزی آینده سازان مملکت آماده کنیم. آینده هر کشوری به دست جوانان و نوجوانان آن کشور رقم می‌خورد، اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن و موفق داشته باشیم باید از دانش آموزان پرتلاش و معلمان کوشا برخوردار باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس نیز گفت: جوانان بسیاری از این مرز و بوم اول مهر به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و علم را با تمام وجود در جبهه ها آموختند. همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس نوید مهر ماندگار می‌دهد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از دو خیر مدرسه ساز در سمنان تجلیل شد.









تعالی مدیریت مدارس، برنامه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌وپرورش، در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی با بیان این‌که مهرماه و آغاز سال تحصیلی فرصتی برای کسب شایستگی‌های پایه و مراتبی از حیاط طیبه است، از برنامه وزارت‌خانه در سال جدید با عنوان ”تعالی مدیریت مدارس” با هدف تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار «آمورش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان، دکتر منصور کیایی در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی 93 94 که صبح امروز(یکم مهرماه) همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه – آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز - برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید بهار تعلیم و تربیت به دانش آموزان و معلمان و والدین آن‌ها اظهارکرد: مهرماه و آغاز سال تحصیلی فرصتی دوباره و شروعی تازه، فرصتی برای تعلیم و تربیت و همانگونه که در سند تحول بنیادین آمده، فرصتی برای کسب شایستگی‌های پایه و مراتبی از حیات طیبه است.

وی افزود: مهرماه فرصتی برای اندیشیدن، راهی که باید طی کرد و مهارت‌ها و درس‌هایی که باید بیاموزیم، است. مهر تنها آغاز سال تحصیلی نیست، بلکه فرصتی برای تفکر درباره ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که در دین و آیین ما و توسط امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا ترسیم شده‌است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌وپرورش همچنین مهرماه را فرصتی برای تقویت هویت فرهنگی و دینی و استمرار بخشیدن به آن دانست و با بیان این‌که باید دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را هم‌چون یک رسالت برای خود تلقی کنند، تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی رسالتی برای تربیت همه‌جانبه ابعاد وجودی ماست؛ مدرسه تنها مکانی برای آموختن نیست، بلکه همانطور که در چشم‌انداز مدرسه در سند تحول بنیادین عنوان شده‌است، فرصتی برای عرضه خدمات و فرصت‌های گوناگون تربیتی و فرصتی برای تربیت همه جانبه ابعاد مختلف علمی، اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی، فن‌آوری و زیستی دانش‌آموزان است.

کیایی از برنامه وزارت‌خانه در سال جدید با عنوان ”تعالی مدیریت مدارس” خبر داد و تصریح کرد: این برنامه برای همه ما این فرصت را فراهم می‌کند که ظرفیت‌های متنوع مدارس را بشناسیم و آن‌ها را شکوفا کنیم.

وی خطاب به والدین دانش‌آموزان افزود: تعلیم و تربیت بدون همکاری، همراهی و هماهنگی خانواده و مدرسه مؤثر نیست و ناتمام می‌ماند. زمانی می‌توانیم موفق باشیم و آموزش مدرسه‌ای ما زمانی موفق می‌شود که در خانواده و مدرسه ارزش‌های مشترک، شیوه‌های تربیتی مشترک و فنون و روش‌های مشترک داشته باشیم؛ بنابراین سبک فرزندپروری و الگوی تربیتی والدین بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند در تحقق اهداف تعلیم و تربیت مؤثر باشد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزرات آموزش‌وپرورش با بیان این‌که وزارت آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید در سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌است، سرلوحه این برنامه‌ها را سیاست راهبردی ارتقا کیفیت آموزش‌وپرورش عنوان و تصریح کرد: این مجموعه برنامه‌ها با هدف شکوفایی و تحقق همه ظرفیت‌های تربیتی مدرسه و کمک به تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان طراحی شده‌است.

کیایی خطاب به دانش‌آموزان، معلمان و والدین آن‌ها افزود: در سال تحصیلی جدید با هم پیمان ببندیم که این سال را فرصت و مقدمه‌ای برای همکاری‌های مشترک در جهت تربیت همه‌جانبه فرزندان کشورمان، تحقق اهداف سند تحول بنیادین و شکوفایی همه ظرفیت‌های مدرسه قرار دهیم.

وی همچنین با ابلاغ سلام گرم وزیر آموزش‌وپرورش و پیام تبریک وی به مناسبت آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین آن‌ها از حمایت‌های استاندار، تلاش مدیرکل آموزش‌وپرورش و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان در جهت تمهید مقدمات بازگشایی باشکوه مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت بازگشایی مدارس قرائت شد.






بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 94-93

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی 94-93 از وزیر آموزش و پرورش خواستند تا با ارائه ترجمانی صحیح از سیاست تدبیر و امید در آموزش و پرورش و تاسیس پارلمان معلمان، موجبات دلگرمی فرهنگیان را فراهم آورد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به شرح زیر است:

فرخنده روز ملی اول مهر بر مجموعه فرهنگیان فرهیخته بویژه معلمان گرانمایه، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموزان و همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت که در راه اعتلای فرهنگ وتربیت این مرز و بوم قدم برمی دارند مبارک باد.

گرامی باد یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس و جانبازی های شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، به ویژه شهدای فرهنگی، جانبازان، جاوید الاثرها و خانواده های معظم شهدا.

در آغازین روز های سال تحصیلی و در آستانه روز جهانی معلم، درود می فرستیم به روح پر فتوح معلمان شهیدی که در پیروی از امام راحل تدریس، قلم، جان و خون خود را در راه مبارزه با استبداد، تحجر، بی عدالتی و آگاهی بخشی به جامعه و روشنگر ی راه درستی و راستی و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) و رحمانی فدا کردند.

اکنون که به استقبال دومین بازگشایی مدارس در دولت تدبیر و امید می رویم، امید فراوان داریم که سال تحصیلی جدید در سایه ی اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید بخصوص در حوزه ی استراتژیک سیاست خارجی، رفع تحریم ها، بازسازی اقتصاد ویران شده، توجه خاص به حل مسائل عمده آموزش و پرورش و ... سالی پر افتخار برای ملت عزیز ایران باشد و با تلاش و پشتکار همکاران فرهیخته، دانش آموزان و آینده سازان این مرز پر گوهر فرصت و امکان لازم برای بالندگی و شکوفایی را بیابند و همه چیز بر مدار عقلانیت و اعتدال بر گردد.

ما بر این باوریم که آموزش و پرورش یکی از با اهمیت ترین نهاد های کشور است و کلید سعادت جامعه در گرو رشد و توسعه ی آن می باشد و در فرایند تعلیم و تربیت نه تنها معلم، مهمترین و مؤثرترین رکن محسوب می گردد،بلکه در بین گروه های مرجع اجتماعی نیز با وجود همه ی جفاها، معلمان از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردارند. لذا توجه ویژه به خواسته های منزلتی، معیشتی و صنفی این قشر نجیب و شریف را گره گشای بسیاری از کاستی ها و مشکلات جامعه و آموزش و پرورش می دانیم.

اکثریت فرهنگیان ایران اسلامی در انتخابات سال 92 با شناخت و آگاهی کامل از برنامه کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری، رای خود را به نام دکترحسن روحانی به صندوق ها ریختند تا شاهد توقف روند ویرانگر همه ی سرمایه های کشور از جمله نهاد آموزش و پرورش باشند. گسترش فضای امنیتی در مراکز آموزشی، اجرای برنامه های بدون پشتوانه کارشناسی مانند طرح تغییر مقاطع آموزشی (6-3-3) و هوشمندسازی نمایشی در مدارس، سپردن مسئولیت های بزرگ به افراد کوچک و ناوارد، افت کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و ... وضعیت فاجعه باری را در آموزش و پرورش رقم زده بود؛ سخنرانی ها و مصاحبه های دکتر روحانی در جریان انتخابات نشان از شناخت دقیق ایشان از مشکلات کشور و بخش آموزش و پرورش داشت و این امید را در جامعه فرهنگیان برانگیخت که با انتخاب ایشان هم روند کلی اداره کشور به سود رفاه و امنیت مردم عوض می شود و هم در درون وزارت آموزش و پرورش کارها بر مدار عقلانیت و اعتدال بر می گردد.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی همراه با قاطبه ی فرهنگیان کشور بر این نظر بوده و هست که جناب آقای دکتر فانی معلمی عالم و آشنا به مسایل حوزه آموزش و پرورش هستند. بسیار امیدوار بودیم و هستیم که تیم مدیریتی ایشان بتوانند به برنامه ها و وعده های داده شده توسط رئیس جمهور در این وزارتخانه جامه عمل بپوشانند. اکنون که یک سال از حضور ایشان در این وزارتخانه می گذرد ضمن حمایت راهبردی از برنامه های دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور، خود را موظف می دانیم اعلام نماییم که متاسفانه تعداد کثیری از اعضای تیم مدیریتی حاکم بر وزارت آموزش و پرورش در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید ناتوان بوده یا بعضا به سیاست های اعلامی رئیس جمهور و حتی به سیاست های دکتر فانی هم اعتقادی ندارند. ما نگرانیم که اینها همچنان با بزرگ‌نمایی مسائل فرعی و عدم توجه به نیازهای واقعی، آموزش و پرورش را از اهداف اصلی خود باز دارند. فقدان قاطعیت و اقدامات توام با تردید و تزلزل در زمینه مدیریت منابع انسانی، فضایی نگران کننده در محیط های ستادی و ادارات کل و ادارات مناطق ایجاد کرده است؛ زیرا مدیران بخش های مختلف در نبود یک برنامه منسجم بر اساس سلایق شخصی عمل می کنند و شخصیت های با نفوذ و جریان های مخالف دولت از نمایندگان مجلس تا احزاب و نهادها و ... از خلاء موجود استفاده کرده و در صدد ایجاد حوزه نفوذ اختصاصی در زیر مجموعه های این وزارتخانه هستند. اختلاف بین مدیران بخش های مختلف وزارتخانه در سایه تردید و عدم توان تصمیم گیری مناسب، فعالیت های آموزشی و پرورشی را مختل کرده است.

کارگزاران دولت قبلی در همه سطوح دست بالا را دارند و هیچ تلاشی هم برای پنهان کردن خط و خطوط سیاسی خود نمی کنند،در حالی که رئیس جمهور محترم نگاه سیاسی و ایدئولوژیک به آموزش و پرورش را بارها مضر اعلام کرده اند و آخرین بار در نشست مدیران آموزش و پرورش مواضع خود را تکرار نمودند متاسفانه حوزه پرورشی همچون دولت قبل تمام تمرکز خود را بر فعالیت های نمایشی و شبه پرورشی گذاشته است. پرداختن به این امور، این بخش مهم و تاثیرگذار را از انجام وظایف ذاتی تربیتی که همانا پیشگیری از آسیب های روحی و روانی و توسعه تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است را باز داشته است. انتظار جدی و به حق کلیه ی ذی نفعان و ذی ربطان برنامه های وزارت آموزش وپرورش این است که سازمان ها، مراکز و معاونت ها در قبال عدم اعلام سیاست، استراتژی و برنامه های عملیاتی و عدم اصلاح ساختار داخلی پاسخگو باشند.

با وقوف و اشراف کامل به مشکلات دولت در بخش آموزش وپرورش، بار دیگر از رییس جمهور و تک تک اعضای محترم هیات دولت ونمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وکلیه ی نهادهای حاکمیتی می خواهیم در سایه ی وفاق و همدلی و با عزم ملی نسبت به حل مسائل عمده آموزش و پرورش اقدام عملی کنند. از جمله به فراهم کردن بستر های لازم جهت عملیاتی شدن اهداف اسناد بالا دستی و راهبردی آموزش و پرورش، رفع مسائل و مشکلات معلمان، ترفیع جایگاه، شان و منزلت اجتماعی، آموزش و ارتقاء و بهبود وضع معیشت آنان َهمت گمارند و صبوری و فرهیختگی این قشر عظیم را در همراهی با همه ی فراز و نشیب های دوران انقلاب اسلامی ارج نهند.

از وزارت آموزش و پرورش به دلیل کندی و تاخیر در اجرای سیاست ها، استراتژی ها، برنامه ها و وعده های داده شده توسط رئیس جمهور محترم به شدت گله مندیم و انتقاد داریم و مصرانه عزل مدیران ناتوان، تقویت بدنه ی کارشناسی با به کار گماری نخبگان حوزه آموزش و پرورش، صاحب نظران دانشگاهی تاثیر گذار و آگاه به خواسته های اجتماعی، فرهنگی همراه و همسو با دولت را خواستاریم.

با آگاهی کامل از برنامه های وزیر محترم در بخش اقتصاد آموزش و پرورش، سیاست کیفیت بخشی و برنامه های پنج گانه بر این باور هستیم که تحقق وعده های دولت تدبیر وامید در وزارت آموزش و پرورش با قرار گرفتن این وزارتخانه در صدر اولویت های دولت و همراهی و همدلی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی میسر بوده نه با چماق استیضاح؛ چرا که حذف مدیران ناکارآمد، سود جو و چند چهره که روحیه ی تزلزل را القاء می کنند و استفاده از افراد نخبه وصاحب نظر، به ایجاد تحول در آموزش و پرورش شتاب و سرعت بیشتری خواهد داد.

ما نسبت به کثرت بازماندگان از تحصیل و عدم توجه به عدالت آموزشی نگرانیم و اعلام می داریم که مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی، بسیاری از خانواده ها را از دسترسی به آموزش و پرورش مناسب محروم کرده است. در همین راستا تنوع مدارس و کاهش مدارس دولتی با کیفیت، اصل آموزش و پرورش رایگان و حقِ بر آموزش را مخدوش نموده است. ماضمن حمایت از واگذاری تصدی گری و اجرای فعالیت های آموزشی با نظارت و حمایت آموزش و پرورش به بخش خصوصی، خواستار تقویت مدارس دولتی و توجه به کیفیت و کمیت خدمات آموزشی در این گونه مدارس هستیم.

از آقای فانی انتظار داریم با توجه به جمعیت قابل توجه بانوان در وزارت آموزش و پرورش نگاه وا هتمام ویژه ای به مسائل زنان خصوصا زنان سرپرست خانوار این وزارتخانه داشته باشد و همچنین با برنامه ریزی های منطقی موجبات تربیت مدیران ارشد زن و سپردن مسوولیت های مدیریتی به بانوان را فراهم آورند.

از آقای فانی و تیم مدیریتی ایشان انتظار داریم با ارائه ترجمانی صحیح از سیاست تدبیر و امید در آموزش و پرورش و بازنگری جدی در بکارگیری نیروها و تاسیس پارلمان معلمان، موجبات دلگرمی فرهنگیان حامی دولت توسط مجریان توانمند را فراهم آورد و از ریزش نیروهای حامی دولت در سراسر کشور جلوگیری نماید، زیرا تعلل در این امر، خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای رهبری معظم انقلاب، دولت خدمتگزار و رئیس جمهور محبوب، امیدواریم با یاری خداوند متعال و با درایت رئیس جمهور محترم، وزارت آموزش پرورش در مسیر درست قرار گیرد و مسئولین این وزارتخانه بدون تزلزل، تردید و با شجاعت مجری سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش باشند و در برابر زیاده خواهی های فردی و جناحی کانون های قدرت ایستادگی نمایند.

آمار بازدید: 361 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image