ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار درخواست دریافت عوارض گمرکی کتاب بر اساس وزن آن

درخواست دریافت عوارض گمرکی کتاب بر اساس وزن آن

مدیرعامل یک شرکت عرضه و فروش کتب خارجی در ایران با بیان اینکه 99 درصد کتب علمی خارجی، قیمت پشت جلد ندارند، گفت: روش محاسبه عوارض گمرکی کالا بر اساس کیلو، شفاف‌تر است.سیداحمد لولاآور مدیرعامل شرکت سَل «III SAL (UK) LTSk» (مرکز عرضه و فروش کتاب‌های علمی، فنی و پزشکی) در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن با انتقاد از نحوه ترخیص کتب خارجی در گمرکات کشور، گفت: قبل از انقلاب عوارض گمرکی کتاب کیلویی 5 ریال محاسبه می‌شد و تا بیش از 20 سال بعد از انقلاب نیز عوارض بر اساس کیلو محاسبه می‌شد اما چند سالی است که عوارض را بر اساس قیمت پشت جلد می‌خواهند محاسبه کنند.


وی افزود: اعتراض ما به این نحوه عمل از این جهت است که اولاً در این مورد بخش نامه‌ای از طرف گمرک ارایه نشده است، ثانیاً 99 درصد کتب علمی قیمت پشت جلد ندارند و به این دلیل سلیقه‌ای عمل می‌شود که باعث مشکلات است، سوماً قیمت کتب درسی (علمی) بستگی دارند به مقصد نهایی مصرف کننده کتاب، به این معنی که یک کتاب درسی ممکن است در آمریکا 120 دلار باشد و همان کتاب در اروپا 90 دلار، در آسیا 30 دلار و در آفریقا 10 دلار باشد. این سیاست فروش کتب درسی ناشران خارجی است و هر ناشری فرمول قیمت‌گذاری ویژه خود را دارد.

مدیرعامل این شرکت عرضه و فروش کتب خارجی در ایران اضافه کرد: اگر گمرک جمهوری اسلامی برای به دست آوردن قیمت پشت جلد به سایت ناشر رجوع کند، بدون شک قیمت کتاب در کشور فروشنده به دست می‌آید و نه قیمت آن برای ایران. این طرز محاسبه غیرقابل اجرا و غیرعادلانه است و روش محاسبه بر اساس کیلو شفاف‌تر و شک و تردیدی در آن نیست.

لولاآور گفت: تقاضای ما از مسئولان، انتخاب محاسبه بر اساس کیلو است که هم شفاف است، هم سال‌ها است اجرا می‌شده و هم عادلانه‌تر است.

آمار بازدید: 158 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image