ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری رشته‌های دکتری دانشگاه ارومیه به 60 رشته افزایش یافت (11 شهریور 91)

رشته‌های دکتری دانشگاه ارومیه به 60 رشته افزایش یافت (11 شهریور 91)

ريیس دانشگاه ارومیه از افزایش رشته‌های دکتری دانشگاه ارومیه به 60 رشته خبر داد.


به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر حسن صدقی رییس دانشگاه ارومیه با اعلام این خبر گفت: در سال تحصیلی جدید 12 رشته جدید در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد که از این تعداد 4 رشته به مقطع دکتری، 7 رشته به کارشناسی ارشد و یک رشته به کارشناسی اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: رشته‌های زمین‌شناسی در گرایش اقتصادی، علوم اقتصادی، بهداشت و بیماری‌های طیور و ریاضی گرایش جبر در مقطع دکتری، رشته‌های زیست‌شناسی گرایش بیوشیمی، زمین‌شناسی گرایش تکتونیک، مهندسی منابع طبیعی گرایش مرتعداری، مدیریت بازرگانی، ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی، برنامه‌ریزی شهری و بهداشت مواد غذایی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری در مقطع کارشناسی از جمله رشته‌های افزوده شده به رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه ارومیه هستند.

دکتر صدقی در ادامه افزود: همچنین شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد 12 رشته گرایش جدید در مقطع دکترا نیز موافقت نموده که امیدواریم تا موعد انتخاب رشته داوطلبان، مجوز کتبی این رشته ها به دانشگاه ارومیه ارسال شود.

وی افزود: با افزایش رشته‌های جدید این دانشگاه در سال تحصیلی جاری، مجموع تعداد رشته‌های مقطع دکتری به 60 رشته و مقطع کارشناسی ارشد به 90 رشته افزایش خواهد یافت.

گفتنی است دانشگاه ارومیه در سال‌های اخیر همزمان با افزایش زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی، در روند تحصیلات تکمیلی خود نیز سیر صعودی را می‌پیماید و در آخرین رتبه‌بندی پایگاه جهان اسلام در رتبه چهاردهم رده‌بندی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: تعداد رشته‌های دکتری دانشگاه ارومیه، دکتری دانشگاه ارومیه، دانشگاه ارومیه، دکتر حسن صدقی، رشته های جدید دکتری دانشگاه ارومیه

آمار بازدید: 671 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image