ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه الزامات تاسیس دانشکده شیمی در دانشگاه ارومیه (17 تیر 92)

الزامات تاسیس دانشکده شیمی در دانشگاه ارومیه (17 تیر 92)

مدیر گروه آموزشی شیمی دانشگاه ارومیه با اشاره به تاسیس دانشکده شیمی در این دانشگاه، گفت: در پی تاسیس دانشکده شیمی، دو رشته شیمی پلیمر و مهندسی شیمی نیز ایجاد می‌شود.




به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر پیمان نجفی با اعلام این مطلب، اظهارکرد: گروه شیمی دانشگاه ارومیه با توجه به تعداد اساتید متخصص دراین گروه، فراوانی مقالات و دارا بودن دانشجو در سه گرایش شیمی کاربردی، شیمی محض و نانوشیمی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پس از ﻃﺮح و ﺑﺮرﺳﯽ در ﺷﻮرای ﮔﺴﺘﺮش داﻧﺸﮕﺎه، ﺷﻮرای داﻧﺸﮕﺎه و ﺟﻠﺴﻪ ﻫﯿأت اﻣﻨﺎی داﻧﺸﮕﺎه به دانشکده تبدیل شد.



وی با بیان اینکه گروه شیمی به لحاظ مقالات منتشر شده در ISI، رتبه اول را در بین سایر رشته‌های این دانشگاه دارد، اظهارکرد: بر این اساس وضعیت کنونی گروه پاسخگوی، پتانسیل‌های موجود نبود و این امر موجب توقف رشد علمی در آن شده که تشکیل دانشکده امکانات بیشتری را در اختیار این رشته قرار داده و فضا را برای رشد بیشتر و توسعه فراهم می‌کند.



وی همچنین از جذب اعضای هیات علمی در آینده در دو رشته شیمی معدنی و شیمی فیزیک خبر داد و افزود: این گروه سعی دارد با جذب اعضای هیات علمی جدید افزایش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری را تسریع بخشد.



نجفی تجهیز آزمایشگاه‌ها مطابق استانداردهای بین‌المللی را گام اول برای رشد علمی عنوان کرد و افزود: با توجه به پیشرفت‌های اخیر در علم شیمی در دنیا نیازمند آزمایشگاه‌های مجهزتر و دستگاه‌های پیشرفته‌تری برای افزایش چاپ مقالات و رشد علمی هستیم.



وی افزود: با این وجود در حال حاضر فضای فیزیکی موجود در گروه شیمی جوابگوی نیازهای این رشته نیست، بنابراین از مسئولان دانشگاهی و استانی انتظار داریم حمایت لازم را برای تدارک فضای فیزیکی مناسب اداری، آموزشی و آزمایشگاهی برای این دانشکده انجام دهند.



وی در خصوص اهمیت این رشته، اظهارکرد: رشته شیمی از لحاظ توسعه فیزیکی و کیفی در ایران نسبت به سایر رشته‌ها سرآمد است و اهمیت این رشته در استان ما بنا به دارا بودن ذخایر عظیم سنگ و معدن دوچندان می‌باشد.



مدیر گروه شیمی وجود نیروی متخصص در جامعه را یکی از عوامل ایجاد اشتغال دانست و افزود: با برخورداری رشته شیمی اثرگذار می‌توان متخصصان زبده به جامعه تحویل داد که با اشتغال زایی آنان و صادرات مواد اولیه به جای صادرات محصولات، ارزش افزوده و کارآفرینی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.



نجفی با اشاره به اهمیت رشته و ارتباط آن با صنعت، گفت: با توجه به تاثیر زیادی که این رشته می‌تواند در کیفیت صنایع مختلف کشور داشته باشد، بسیاری از اساتید گروه علاقمند به فعالیت در زمینه‌های صنعتی هستند، در این راستا فعالیت‌های پژوهشی مختلفی را با همکاری بخش ارتباط با صنعت به انجام رسانده‌اند.


کلمات کلیدی: دانشکده شیمی در دانشگاه ارومیه، لزوم تاسیس دانشکده شیمی در دانشگاه ارومیه، دانشکده شیمی، دانشگاه ارومیه، اخبار دانشگاه ارومیه، اخبار جدید دانشگاه ارومیه، دانشکده های دانشگاه ارومیه

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image