ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی دانشگاه امیرکبیر در 8 سال گذشته 40 رشته در مقطع کارشناسی تأسیس کرده است (1 آبان 92)

دانشگاه امیرکبیر در 8 سال گذشته 40 رشته در مقطع کارشناسی تأسیس کرده است (1 آبان 92)

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در سال‌های گذشته گفت: دانشگاه امیرکبیر در 8 سال گذشته 40 رشته در مقطع کارشناسی تأسیس کرده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از فارغ‌التحصیلان دوره اول و دوم این دانشگاه با تشریح فعالیت‌های دانشگاه امیرکبیر در سال‌های اخیر، گفت: در حال حاضر 16 دانشکده، 32 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و 26 واحد رشد و فناوری در دانشگاه امیرکبیر وجود دارد.

وی افزود: 5 هزار و 500 دانشجو در 35 رشته کارشناسی، 6 هزار و 200 دانشجو در 112 رشته کارشناسی ارشد، یک هزار و 200 دانشجو در 43 رشته دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رهایی ادامه داد: در 8 سال گذشته 40 رشته جدید در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس شده است و 16 قطب علمی در این دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تحولات رخ داده در حوزه پژوهشی این دانشگاه گفت: در حال حاضر 16 طرح کلان ملی در دستور کار داریم که از آن جمله می‌توان به سفینه حامل موجود زنده، شبکه ملی اطلاعات کشور، منظومه ماهواره‌ها اشاره کرد و همچنین 2 طرح بزرگ ماهواره آت‌ست و ابررایانه ملی در دانشگاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: این تحولات سبب شده تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار در سال گذشته با رتبه 357 جزو 500 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد و در 8 سال گذشته تعداد مقالات محققان این دانشگاه نیز از 340 به بیش از 20 هزار مقاله رسیده است.

کلمات کلیدی: دانشگاه امیرکبیر، رشته های تحصیلی دانشگاه امیرکبیر، تاسیس رشته تحصیلی، رشته، مقطع کارشناسی، رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی

آمار بازدید: 376 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image