ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تجارت سیاه در رشته‌ پزشکی دانشگاه‌های هند

تجارت سیاه در رشته‌ پزشکی دانشگاه‌های هند

برملا شدن تخلف و تقلب گسترده در آزمون ورودی رشته پزشکی دانشگاه‌های هند، کیفیت آموزش پزشکی این کشور را زیر سوال برد.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «لاکسمیکانت شرما»، وزیر سابق آموزش ایالت «مادیاپرادش» که در این تقلب بسیار وسیع دست داشته اکنون در بازداشت به سر می‌برد. از سوی دیگر، طی ماه‌های اخیر نیز صدها دانشجو به اتهام استفاده از شیوه‌های غیرقانونی و تقلب برای قبولی در آزمون پزشکی دانشگاه‌های هند (PMT) حدفاصل سال‌های 2006 تا 2013 میلادی تعلیق شده‌اند.

«سی‌سی چوبال»، از اعضای انجمن پزشکی هند می‌گوید: بسیاری از داوطلبان فاقد صلاحیت که تمکن مالی دارند جای دانشجویان دارای صلاحیت را در رشته پزشکی گرفته‌اند و به قیمت پایمال کردن حق آن‌ها در این رشته پذیرفته شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، چوبال درباره نحوه این تخلفات گفت: داوطلبان حقیقی با پرداخت مبالغ کلان به دلالان و باندهای تبهکار، داوطلبان قلابی را به جای خود در آزمون‌های پزشکی معرفی می‌کنند که در این بین تصحیح کنندگان، واسطه‌ها و مقامات مرکز آزمون نیز از دریافت این پول‌ها بی‌بهره نمی‌مانند.

کارآگاهان پلیس فاش کردند که دانشجویان متخلف برای ورود غیرقانونی به دانشگاه‌ها چیزی حدود 40 تا 70 هزار دلار آمریکا هزینه می‌کنند. علاوه بر این موارد مشابهی از این تخلفات در ایالت‌های کشمیر، ماهارشترا، کارناتاکا و آسام نیز به چشم می‌خورد. در این ایالت‌ها نیز دانشجویان به جای خود افراد دیگری را در جلسات آزمون معرفی می‌کنند. در برخی موارد افرادی که از دریافت این مبالغ منتفع می‌شوند به حدی درآمد بالایی دارند که در مناطق گران‌قیمت‌ دهلی و سایر شهرها به زندگی اشرافی و خرید و فروش ملک روی آورده‌اند.

آمار بازدید: 392 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image