ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تاسیس 6 دانشگاه خصوصی جدید در بنگلادش (29 شهریور 92)

تاسیس 6 دانشگاه خصوصی جدید در بنگلادش (29 شهریور 92)

حزب حاکم بنگلادش بالاخره موفق شد نظر دولت را برای تاسیس شش دانشگاه خصوصی در این کشور جلب کند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت بنگلادش با وجود ادعاهای کارشناسان مبنی بر اینکه هنوز بسیاری از موسسات آموزش عالی فعلی در این کشور دچار نقص و کندی هستند و در جذب دانشجو مشکل دارند، رای به تصویب تاسیس شش دانشگاه خصوصی داد.


«قاضی صلاح‌الدین احمد»،‌ یکی از معاونان اجرایی وزارت آموزش عالی بنگلادش ضمن تایید این اخبار گفت: این تصمیم با موافقت رسمی «شیخ حسینا»، نخست وزیر این کشور گرفته شده است.


این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه شیخ فضیلت النساء، دانشگاه بین‌المللی کاکس بازار، دانشگاه رانادا پارسادساها، دانشگاه بین‌المللی بنگال شمالی، دانشگاه علوم و فن‌آوری راج‌شاهی و دانشگاه بین‌المللی خاور دور هستند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیز نیوز، «نورالاسلام ناهید»، وزیر آموزش بنگلادش پیش‌تر در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود که روند تایید دانشگاه‌های خصوصی جدید در حال انجام است.


در عین حال مقامات وزارت آموزش بنگلادش از ارسال یک فهرست هفت نفره به دفتر نخست وزیر برای تایید دانشگاه‌های خصوصی جدید خبر دادند.


کمیسیون اعتبارات دانشگاهی (UGC) و منابع وزارت آموزش بنگلادش مدعی هستند که برخی از حامیان دانشگاه‌های جدید دارای ارتباطات سیاسی هستند.


با احتساب شش دانشگاه خصوصی جدید، شمار دانشگاه‌های خصوصی بنگلادش از 77 دانشگاه فراتر می‌رود که از این جمع 25 دانشگاه در طول تصدی دولت حاضر، مجوز تاسیس دریافت کرده‌اند.


این تصمیم دولت بنگلادش در شرایطی اتخاذ شده که شمار بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در جذب دانشجو با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.


بنابر گزارش کمیسیون اعتبارات دانشگاهی (UGC)، از مجموع 200 هزار و 399 ظرفیت خالی دانشگاه‌ها در سال 2011 میلادی، تنها 99 هزار و 552 دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند.


در سال 2010 میلادی نیز شمار ظرفیت دانشگاه‌ها 166 هزار و 179 صندلی بود که تنها 87 هزار و 766 صندلی آن تکمیل شد.

کلمات کلیدی: دانشگاه خصوصی جدید، بنگلادش، دانشگاههای بنگلادش، تحصیل در بنگلادش، تاسیس شش دانشگاه خصوصی

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image