ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی آسیا به دنبال جذب دانشجویان اروپایی (3 تیر 92)

آسیا به دنبال جذب دانشجویان اروپایی (3 تیر 92)

دبیرکل وزارت آموزش عالی مالزی تاکید کرد: آسیا و اروپا باید برای جابه‌جایی بهتر دانشجویان و اطمینان از کیفیت آموزشی بین دو قاره، دست به همکاری‌های نزدیک‌تر بزنند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «داتوک رحیم» که در افتتاحیه همایش سه روزه وزرای آموزش عالی آسیا – اروپا سخنرانی می‌کرد، گفت: پویایی‌های آموزش در جامعه جهانی تحرک جدیدی ایجاد کرده و از سوی همه شرکا نیاز به تغییر جهت دارد. چرا که هیچ یک از ما به تنهایی نمی‌توانیم به طور کامل از عهده آن بربیاییم و در نتیجه در این زمینه نیاز به همکاری و بازآفرینی احساس می‌شود.



وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر نرخ تبادل میان دانشجویان آسیایی و اروپایی نامتعادل است چرا که تعداد بیشتری از دانشجویان آسیایی برای ادامه تحصیل به اروپا می‌ر‌وند.



به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جاکارتا پست، در این بین «آنانتو کیوسوما ستا»، وزیر فرهنگ و آموزش عالی اندونزی نیز به موضوع مشابهی اشاره کرد.



به گفته وی، در حال حاضر در اندونزی 9000 دانشجوی خارجی در حال تحصیل و بیشتر آنها از کشورهای غیرآسیایی هستند در حالی که تعداد دانشجویان اندونزیایی که در خارج از این کشور تحصیل می‌کنند در سال تحصیلی 2012 میلادی به بیش از 82 هزار دانشجو رسیده است.



وی افزود: یکی از مشکلات عمده و جدی که دانشجویان خارجی در اندونزی با آن مواجه هستند، مشکل ویزا است و تا زمانی که نتوانیم ویزای دانشجویی ارائه دهیم، دانشجویان تنها می‌توانند اقدام به اخذ ویزای توریستی کنند که در صورت پایان مدت ویزای توریستی و عدم اتمام تحصیل سردرگم و مستاصل می‌شوند.



آنانتو پیشنهاد کرد: برخی از رشته‌ها مانند «مدیریت بحران» و «گرمایش زمین» که می‌توانند تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را جذب کنند، راه‌اندازی شوند.



وی افزود: همکاری‌های نزدیک اروپا و آسیا به نسل جوان کمک می‌کند تا با تجربیات جدیدی روبرو شده و آنها را با هم به اشتراک گذارند.



اجلاس فوق حول چهار محور اصلی برگزار شد که شامل «تشخیص و اطمینان از کیفیت آموزشی»، «بکارگیری تجارت و صنعت در آموزش»، «تعادل در تبادل دانشجویی و تحصیل مادام‌العمر» و «آموزش فنی و حرفه‌ای و کار ورزی» هستند.

کلمات کلیدی: جذب دانشجویان اروپایی، جذب دانشجو، دانشجویان اروپایی، پذیرش دانشجویان اروپایی، ادامه تحصیل در خارج

آمار بازدید: 297 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image