ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تولید 4 داروی مورد نیاز کشور توسط دانشگاه رازی کرمانشاه (4 اردیبهشت 92)

تولید 4 داروی مورد نیاز کشور توسط دانشگاه رازی کرمانشاه (4 اردیبهشت 92)

رئیس دانشگاه رازی از انعقاد قرارداد با وزارت بهداشت برای تولید دارو خبر داد و گفت: تاکنون تولید 4 داروی مورد نیاز کشور که پیش از این از خارج وارد می‌شد، توسط دانشگاه رازی قطعی شده است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدمهدی خدایی رئیس دانشگاه رازی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای درآمدزایی بیشتر در سال جدید، گفت: مسلم است که دانشگاه‌ها باید در مسیری قرار گیرند که به استقلال مالی دست پیدا کنند.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید منابع مالی برای خود به وجود آورند که راه‌اندازی پردیس دانشگاهی، جذب دانشجوی خارجی، تنظیم قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های خارج دانشگاه، ایجاد دوره آموزش آزاد و سرمایه‌گذاری خیرین از جمله راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن‌ها منابع مالی ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: بیشتر دانشگاه‌های بزرگ در دنیا با سرمایه‌گذاری خیرین ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به قراردادهای پژوهشی دانشگاه برای افزایش درآمدزایی بیشتر در سال جدید گفت: با رایزنی‌هایی که با معاونت پژوهشی وزارت علوم و بهداشت و درمان انجام داده‌ایم قرار است چند قلم از داروهای مورد نیاز کشور که لیست آن را وزارت بهداشت اعلام کرده و قبلا در خارج تولید می‌شده توسط دانشگاه رازی تولید شود.

خدایی یادآورشد: تاکنون 4 قلم از داروهای مورد نیاز تائید شده که توسط محققان دانشگاه رازی تولید شود و دانشگاه به دنبال این است که تائید ساخت چند داروی دیگر را هم دریافت کند که پس از قطعی شدن اعلام می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های دانشگاه برای درآمدزایی به ساخت دستگاه‌های ساده‌ای که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد اشاره کرد و گفت: محققان دانشگاه قرار است برخی از دستگاه‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها را که از خارج وارد می‌شد ساخته و در اختیار دانشگاه‌های متقاضی قرار دهند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت استقلال مالی حرکت کنند و باید کسانی وارد دانشگاه شوند که بتوانند مشکل‌گشا باشند که اگر این اتفاق رخ دهد سرعت علمی کشور هم افزایش می‌یابد.

کلمات کلیدی: دانشگاه رازی کرمانشاه، دستاوردهای دانشگاه رازی کرمانشاه، پژوهش در دانشگاه رازی کرمانشاه، تولید دارو

آمار بازدید: 369 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image