ارتباط مستقیم با 30720 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اوایل تابستان ۹۲، پرتاب ماهواره ناهید (10 اسفند 91)

اوایل تابستان ۹۲، پرتاب ماهواره ناهید (10 اسفند 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ساخت نمونه پروازی ماهواره ناهید برای اواخر بهار ۹۲ پیش‌بینی شده است بنابراین در اوایل تابستان ۹۲ باید منتظر پرتاب ناهید به فضا باشیم.


علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: پنج بخش از ماهواره ناهید در دستور کار دانشگاه امیرکبیر قرار دارد که این بخش‌ها در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با پژوهشکده فضایی مقرر شد انتهای فاز این ماهواره یعنی ساخت نمونه پروازی اواخر بهار صورت گیرد، بنابراین پرتاب ماهواره ناهید اوایل تابستان انجام می‌شود.

رهایی با اشاره به مشکلات پرتاب ماهواره ناهید اظهار داشت: این ماهواره‌ها از نظر موقعیت پرتابی به صورتی هستند که نمی‌توان آن‌ها را با پرتابگرهای گذشته انجام داد و برای پرتاب به پرتابگر جدید نیاز داریم ولی با مقدماتی که برای آماده شدن پرتابگر سیمرغ صورت گرفته است تا زمان پرتاب ماهواره ناهید در زمینه پرتابگر نیز مشکلی نداریم.

شایان ذکر است، ماهواره ناهید تنها ماهواره با صفحه خورشیدی است که با مأموریت تصویربرداری به وسیله ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب می‌شود.

ناهید تنها ماهواره‌ای است که صفحات آن به صورت خورشیدی باز می‌شود این در حالی است که تاکنون صفحات ماهواره‌هایی که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده بر روی بدنه آن چسبیده شده بود اما ناهید قابلیت باز شدن صفحات را ممکن می‌کند.

بر اساس گفته‌های مسئولان فضایی کشور، قرار بود ماهواره ناهید تا پایان امسال به فضا پرتاب ‌شود.

کلمات کلیدی: پرتاب ماهواره ناهید، زمان پرتاب ماهواره ناهید، ماهواره ناهید، درباره ماهواره ناهید، توضیح ماهواره ناهید، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

آمار بازدید: 358 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image