ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کاهش اعتبارات امسال دانشگاه کردستان (9 آبان 91)

کاهش اعتبارات امسال دانشگاه کردستان (9 آبان 91)

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به کاهش اعتبارات دانشگاه در سال جاری، گفت: بر این اساس امسال برای صرفه‌جویی اقدامات فراوانی انجام شده که از جمله آن می‌توان به حذف اضافه‌کار کارمندان تا حداقل ممکن، حذف پرداخت هزینه بنزین خودرو و تلفن همراه مدیران و کاهش ساعت کاری کارمندان که هر کدام از این موارد تا حدودی به صرفه‌جویی در هزینه‌های ما کمک کرد، اشاره کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکترجهانشیرامینی در بیان مشکلات پیش روی بدنه کارمندی دانشگاه، اظهار داشت: یک کارمند معمولی با کسر بیمه و بازنشستگی به طور میانگین 550 هزار تومان در ماه حقوق دریافت می‌کند و با در نظر گرفتن موضعیت موجود اقتصادی کشور این میزان نمی‌تواند زندگی آن را تامین کند و ما هم علی‌رغم اینکه این موضوع را می‌دانیم شرمنده خانواده‌های کارکنانمان هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان مشکلات پیش‌روی دانشگاه گفت: گاهی شاهد هستیم که بسیاری از دانشجویان اخراجی یا فارغ‌التحصیل درون دانشگاه ایجاد مشکل می‌کنند که برای جلوگیری از اختلالاتی که در فضای دانشگاه ایجاد می‌شود بر کنترل کارت دانشجویی دانشجویان توسط حراست تاکید شده است.


رئیس دانشگاه کردستان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امسال توانستیم ساختمان مجموعه کلاس‌های دانشگاه که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری است را با رنج و سختی بسیار به بهره‌برداری برسانیم .


امینی گفت: دانشگاه کردستان لیاقت آن را دارد که توسعه پیدا کند و ما نیز بر اساس احساس وظیفه و تکلیف در این عرصه تلاش خواهیم کرد و امیدواریم که تمام دانشگاهیان از اساتید و کارمندان و دانشجویان به عنوان یک شهروند در دانشگاه زندگی می‌کنند، وظیفه خود را در قبال دانشگاه و مجموعه خود به نحو احسن انجام داده واز اموال و تجهیزات دانشگاه به عنوان یک موسسه فرهنگی، آموزشی صیانت کنند.



ماهانه یک‌ میلیارد تومان برای غذای دانشجویان هزینه می‌شود


رئیس دانشگاه کردستان گفت: با در نظر گرفتن 23 روز آموزشی در ماه، ماهانه حدود یک‌ میلیارد تومان هزینه شام و نهار دانشجویان دانشگاه خواهد شد و براساس آمارهای موجود روزانه برای 9800 دانشجو در دانشگاه کردستان غذا تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده هر پرس غذای دانشجویی با در نظر گرفتن هزینه اقلام، دستمزد کارگران، آشپز، استهلاک وسایل و حامل‌های انرژی حدود 4 هزار و 500 تومان است، افزود: مبلغ پرداختی هر پرس غذا از سوی دانشجویان بصورت میانگین تقریباً 470 تومان است در حالی که قیمت تمام شده یک پرس غذای دانشجویی نزدیک 10 برابر مبلغ پرداختی توسط آنها است.


امینی تصریح کرد: به جهت پایین آمدن قیمت تمام شده هر پرس غذای دانشجویی، با دو پیمانکار در این زمینه مذاکره شده و طی مناقصه‌ای که صورت گرفت قیمت پیشنهادی یکی از آنها برای هر پرس غذا 9 هزار و 500 تومان و دیگری 4 هزار و 500 تومان بود.


رییس دانشگاه کردستان تاکید کرد: با پیگیری‌های مجدانه مسئولان دانشگاه و مذاکرات طولانی با پیمانکارطرف قرارداد، نهایتا قیمت 4200 تومان برای هر پرس غذا در نظر گرفته شده و با تدابیر اندیشیده شده هم اکنون یک پرس غذای دانشجویی بدون در نظر گرفتن حامل‌های انرژی با مبلغی معادل 4050 تومان تهیه و در سلف سرویس دانشگاه توزیع می‌شود.


امینی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه صندوق رفاه دانشجویی، دانشگاه تنها موظف است که از شنبه تا چهارشنبه هر هفته غذای دانشجویان را تأمین کند، افزود: در برخی دانشگاه‌ها از هزینه‌های توسعه زیرساخت‌های علمی دانشگاه خرج غذای دانشجو را تامین می‌کنند در حالی که به نظر ما این مسئله خیانت به کشور، دانشجویان و جوانان مملکت است.



اسکان 100 درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه


وی با اشاره به اینکه به غیر از دو کلاس آموزشی در کل دانشگاه، در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته هیچ‌گونه فعالیت آموزشی در دانشگاه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: دانشگاه بر اساس آیین‌نامه‌های موجود ملزم به ارائه خوابگاه به 40 درصد دانشجویان است، در حالی که به همه متقاضیان خوابگاه که بیش از 5000 نفر هستند از سوی دانشگاه، خوابگاه ارائه شده است.


امینی خاطرنشان کرد: با اینکه در شرح وظایمان تعریف نشده است اما با این حال تمام سعی و تلاشمان بر این است که دانشجویان دختر، چه شبانه و چه روزانه را در خوابگاه اسکان دهیم چون احساس مسئولیتی که نسبت به دختران داریم به ما اجازه نمی‌دهد رهایشان کنیم.

کلمات کلیدی: دانشگاه کردستان، خوابگاه دانشگاه کردستان، هزینه غذای دانشجویان دانشگاه کردستان، کاهش اعتبارات دانشگاه کردستان

آمار بازدید: 383 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image