ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین و جدیدترین اخبار رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان در سال 98 و 99

آخرین و جدیدترین اخبار رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان در سال 98 و 99

آخرین و جدیدترین اخبار رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان در سال 98 و 99 در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در رابطه با اخبار جدید رتبه بندی معلمان و نحوه افزایش حقوق معلمان اطلاعات خوبی را بدست بیاورید ادامه این مطلب را بخوانید.

جزییات رتبه‌بندی معلمان در یک نگاه

طرح رتبه‌بندی معلمان در آذرماه ۹۸ توسط هیات دولت مصوب و قرار شد تا احکام ناشی از این طرح از ابتدای مهرماه صادر شود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در هفته‌های گذشته چندین بار در رسانه‌ها اعلام کرده بود که طرح رتبه‌بندی معلمان به‌زودی در هیات دولت تصویب می‌شود که نهایتاً این طرح در سوم آذرماه ۹۸ در هیات دولت مصوب شد.

ـ بر اساس اخبار و اطلاعات اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش اعتبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. همچنین رتبه‌بندی از ابتدای مهرماه ۹۸ در احکام فرهنگیان لحاظ خواهد شد.

ـ معلمان با ۲سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان باسابقه بیش از ۲۴ سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد.

ـ دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل تمام‌وقتی و سختی کار بیشتر، ۱۰ درصد بیشتر خواهد بود.

ـ معلمان در ۵ رتبه و با سنوات۲-۶-۱۲-۱۸-۲۴ سال خدمت رتبه‌بندی خواهند شد.

ـ رتبه‌های پایین‌تر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

ـ متوسط دریافتی معلمان براثر اجرای رتبه‌بندی ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.


ـ این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی است که حدود ۷۲۰ هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معلمان ابتدایی ۱۰درصد بیشتر از طرح رتبه بندی بهره‌مند می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در برنامه تلفنی زنده با بخش خبر ساعت ۱۳:۴۵ شبکه خبر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: شب گذشته طرح رتبه‌بندی به تصویب نهایی هیات وزیران رسیده است و مقدمات اجرایی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد. مطالعه کنید: حقوق ساعتی معلم خصوصی

وی افزود: با شیوه‌نامه‌ای که ارسال خواهد شد، نحوه تخصیص معلمان به رتبه‌های مختلف تعیین می‌شود که این شیو نامه آماده‌شده است و با ابلاغ آن به استان‌ها عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه معلمان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های آموزش‌وپرورش و کشور هستند، گفت: بین کیفیت کار نیروی انسانی و نظام جبران خدمات باید رابطه‌ای باشد و هرچقدر این رابطه مناسب‌تر تنظیم شود می‌توانیم از نیروهای باکیفیت بهتری برخوردار باشیم.

حاجی میرزایی تأکید کرد: نظام رتبه‌بندی درصدد ارتقای کیفیت و ارتباط کیفیت با نظام جبران خدمات معلمان است.

رتبه بندی معلمان؛ افزایش حقوق یا کیفیت بخشی به عملکرد معلمان؟

طرح رتبه بندی معلمان یا همان نظام رتبه بندی معلمان بالاخره از سد تصویب در دولت گذشت. طرحی ‏که حداقل از سال ۹۱، کلیدواژه ای آشنا برای معلمان بوده است و بارها درباره اجرایی شدن آن وعده هایی داده شد و نحوه اجرایی ‏شدن آن و تاخیر در آن مورد نقد بسیاری قرار گرفت و حتی بسیاری از معلمان مرحله اول اجرای آن در سال ۹۴ را دیگر داشتند ‏از یاد می بردند اما در نهایت طرحی که قرار بود از سال ۹۶ مسیر اجرایی شدن فاز دوم خود را با سرعت بپیماید در آذر ۹۸ به ‏مرحله ای رسید که می توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود؛ هر چند همچنان نحوه اجرای آن یا به عبارتی اعمال این رتبه بندی ‏در حقوق معلمان، ساز و کار آن و عملکرد آن ابهاماتی دارد اما وزیر آموزش و پرورش صحبت از افزایش حقوق ۲۰۰ تا ۷۰۰ ‏هزار تومانی حقوق معلمان به دنبال اجرای این طرح می کند و همین افزایش حقوق کورسوی امیدی برای معلمان در بهبود وضع ‏معیشتی آنها ایجاد کرده است. ‏اطلاعات کاملتر را در خبرگزاری مهر بخوانید.

رتبه بندی معلمان از اول مهرماه محاسبه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصرسلیمان زاده در گردهمائی کارشناسان امور اداری مناطق ۲۲گانه آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: امور اداری ساختار یک اداره از استخدام ، نگهداری ، ارتقاء و در نهایت بازنشستگی نیرو را بر عهده دارد.

وی افزود: امور اداری در هردستگاهی به مانند قلب هر دستگاهی است. اگر امور اداری خوب کار کند روند کاری آن دستگاه نیز به صورت مطلوب به پیش می رود.

سلیمان زاده با بیان اینکه اداره ای موفق است که از یک امور اداری قوی و خلاق برخوردار باشد، اظهار داشت: نیروی انسانی سرمایه ی یک سازمان می باشد و ما باید این سرمایه را مدیریت کنیم تا آن سازمان موفق باشد و نیازمند این موضوع حمایت و آموزش نیروی انسانی می باشد.
چگونه معلم حق التدریس شویم + میزان حقوق معلمان حق التدریس



افزایش حقوق معلمان در سال 98 و 99 بعد از رتبه بندی

این مسئول خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا با  فراهم آوردن زیر ساخت ها و اعتبارات مورد نیاز، رتبه بندی معلمان را از آذرماه ۹۸ اجرا کند که زمان محاسبه این رتبه بندی از اول مهرماه سال جاری است.

لی الهیار ترکمن با اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت اظهار کرد: با تلاش جدی وزیر آموزش‌وپرورش و نگاه مثبت هیات دولت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به استناد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه در هیات دولت به تصویب رسیده است. وی افزود: عملیات اجرایی رتبه‌بندی معلمان آغازشده است و تلاش می‌کنیم به‌زودی رتبه‌بندی را برای فرهنگیان اجرایی کنیم.

مطالب دیگری در زمینه آخرین و جدیدترین اخبار رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان در سال 98 و 99 را در ادامه می توانید مطالعه نمائید.

رتبه‌بندی برای معلمان دارای ۲ سال سابقه خدمت و بالاتر است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به شرایط برخورداری از طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهارکرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی، دارای چند جز مشخص است که در درجه اول طرح رتبه‌بندی برای معلمانی است که مشمول طرح طبقه‌بندی معلمان هستند و همچنین شرط دوم برای معلمانی است که دارای ۲ سال سابقه خدمت و بالاتر باشند.

وی بابیان اینکه آیین‌نامه ۵ رتبه حرفه‌ای را تعریف کرده است، گفت: فرهنگیان براساس سابقه خدمت، مدرک تحصیلی، دوره‌های آموزشی گذرانده شده، نمره‌های ارزشیابی و امتیازات حرفه‌ای و عوامل مشخصی که در آیین‌نامه قیدشده یکی از این ۵ طبقه را کسب و طبقه‌بندی خواهند شد. برای مشاهده لیست معلم های خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید.

اجرایی شدن رتبه بندی معلمان در اول مهر ماه/ تحصیل 180 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر پاشایی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی به تمام فرمانداران ابلاغ رئیس پروژه مهر را صادر کرده است.

وی افزود: بیش از ۹۹ درصد دانش آموزان تحت پوشش تحصیلی آموزش و پرورش استان هستند.

پاشایی با بیان اینکه بخشی از مطالبات فرهنگیان در شهریور ماه امسال پرداخت شد، گفت: رتبه بندی معلمان در اول مهر ماه سال ۹۸ با دستور وزارت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک هزار و 620 نیروی جدید استخدام از طریق نهضت سواد آموزی و حق التدریس وارد بدنه آموزش و پرورش استان شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی  تصریح کرد: ۷۶۰ هزار نوآموز و دانش آموز  استان در ۸ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل می باشند و از این تعداد  ۵۸۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل خواهند بود.

وی افزود: از تمام ظرفیت های قانونی و کمک تمام دستگاه ها در راستای انسداد مبادی بی سوادی استفاده می کنیم.

پاشایی گفت: ۲هزار بسته حمایتی توسط دستگاه تعلیم و تربیت استان تهیه شده و بین  دانش آموزان بی بضاعت توزیع خواهد شد.

رتبه بندی معلمان بوشهر تا پایان سال اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیمراد کرمی صبح امروز در گردهمایی مدیران مدارس منطقه دلوار، اظهار داشت: مدیر مدرسه توانمند باید مشکلات مدرسه را مدیریت کند و با وجود کمبودها در منابع مالی بتواند مدارس پویایی برای دانش آموزان ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای داشتن مدرسه و دانش آموزان موفق باید مدیر کاربلدی داشت تصریح کرد: مدیر بدون داشتن ظرفیت‌هایی همچون منابع مالی و انسانی باید نیازهای نامحدود را برطرف کند.

وی گفت: در سال‌های اخیر منابع مالی، تجهیزاتی و انسانی کمتر شده است ولی مدیریت‌ها قوی‌تر شده است و مدیران با دست خالی نیز مدارس را به خوبی مدیریت می‌کنند.

کرمی اجرای سند تحول بنیادین را یکی از الزامات مورد تاکید وزارت دانست و افزود: هدف اصلی سند، مدرسه محوری و دانش آموز محوری است و اگر این سند در مدارس به خوبی اجرا نشود هیچ سودی شامل حال آموزش و پرورش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین چشم انداز روشنی از آموزش و پرورش را ترسیم می‌کند یادآور شد: به همت همه همکاران در آموزش و پرورش استان، برش استانی سند تحول بنیادین تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تعدیل بحث تجهیزات در شرایط کنونی را بسیار مهم تلقی کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های مالی، مدیران مدارس اگر تجهیزات اضافه دارند آن را از مدرسه همجوار خود مضایقه نکنند.

بر اساس نظام رتبه بندی، معلمان در پنج رتبه طبقه بندی می شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای حق شغل، تحصیلات- مهارت و توانایی‌ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت ، تجربه مربوط و مشابه و فوق العاده شغل محاسبه می شود. نظام رتبه بندی معلمان پس از طرح در سه جلسه اخیر کمیسیون امور اجتماعی و با تامین اعتبار موضوع پیشنهادی توسط سازمان برنامه و بودجه در قالب ردیف متفرقه با عنوان "اجرای نظام رتبه بندی معلمان موضوع جزء (۲) بند "الف" ماده (۶۳) قانون برنامه ششم توسعه" در قانون بودجه سال جاری کشور، با رویکرد ایجاد انگیزه درمعلمان و ایجاد نظام پرداخت بر اساس صلاحیت و شایستگی و تجربه معلمان به تصویب نهایی رسید و در دستور کار دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، نظام رتبه بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.

براساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقه‌بندی می‌شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات- مهارت و توانایی ­ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه می‌شود.

دولت همچنین مبلغ ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره نظارت بر مدارس گفت: والدین نیز می توانند نظارت لازم را داشته باشند و مدیران مدارس نیز کنترل می کنند و اگر مورد تخلفاتی باشد سریع تر با آن برخورد می شود و عکس العمل نشان خواهند داد. ممکن است تذکر باشد و ممکن است عزل مدیر یا معلم برداشته باشد و یا به هیات تخلفات معرفی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده تا پایان سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد؟ آیا برنامه ای برای جایگزینی این معلمان دارید؟ گفت: بله در گزارشی که روز یکشنبه به هیات وزیران تقدیم کردم بحث ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش بود و روند بازنشستگی و نیاز به جایگزینی آن مطرح شد و یک کارگروه مشترکی بین سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که وضعیت موجود را بررسی کنند و درباره استانداردها ه توافق برسند، نیاز آینده را تعیین کنند و همچنین برنامه ریزی برای تامین نیرو داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که دانشگاهیان فرهنگیان ۲۰ هزار نیرو استخدام می کند و سازمان برنامه و بودجه هم مجوز ۱۵ هزار نفر را داده است، که در مجموع ۳۵ هزار نفر می شود و تا ۳۰۰ هزار نفر خیلی فاصله است، اظهار داشت: تا رسیدن به ۳۰۰ هزار نفر فاصله داریم اما در طول سال برنامه هایی برای این موضوع انجام می شود و متناسب با خروج سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش، تعدادی استخدام می شوند. مطالعه مقاله
چگونه میتوان معلم خصوصی شد و از کار تدریس درآمد خوبی کسب کرد هم مفید است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان مسیر ورود به آموزش و پرورش است که از طریق آزمون سراسری و ماده ۲۸ و با گذراندن دوره یک ساله در این دانشگاه در آموزش و پرورش مشغول به کار می شوند.



ـ رتبه‌های پایین‌تر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

ـ متوسط دریافتی معلمان براثر اجرای رتبه‌بندی ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.


عبارت های کلیدی: رتبه بندی معلمان سال 98، افزایش حقوق معلمان سال 99، دستمزد معلمان سال 98 و 99، خبرهای جدید از رتبه بندی معلمان، حقوق معلمان بعد از رتبه بندی چقدر افزایش می یابد؟، آخرین اخبار از حقوق معلم ها ی رسمی در سال 98 و 99 بعد از رتبه بندی

گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 6209 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image