ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تدریس اجباری مدیران مدارس، انتقال معلمان و تعین تکلیف حق التدریسی ها

تدریس اجباری مدیران مدارس، انتقال معلمان و تعین تکلیف حق التدریسی ها

در این بخش اخبار مرتبط با تدریس اجباری مدیران مدارس، انتقال معلمان و تعین تکلیف حق التدریسی ها و ... ارائه می گردد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از لغو 6 ساعت تدریس هفتگی اجباری مدیران مدارس ابتدایی خبر داد.

بازار نیوز - رضوان حکیم زاده در این باره اظهار کرد: جلسات متعددی با مدیران استان‌ها داشتیم و لغو تدریس اجباری شش ساعته جزء مطالبات اصلی آنها بود که با پیگیری‌های انجام شده وزیر آموزش و پرورش دستور داد مرکز منابع انسانی ابلاغیه‌ای به ادارات کل استان‌ها مبنی بر اختیاری بودن این شش ساعت تدریس ارسال کند.

وی افزود: اجباری بودن این ساعات تدریس، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کرد نخست آنکه دروس واگذار شده به مدیران به علت مشغله آنها به حاشیه می‌رفت و اهداف یادگیری مورد توجه نبود. دوم آنکه با توجه به کثرت وظایف مدیران به خصوص در مدارس پر جمعیت اختلالاتی در امر نظارت و راهبری بوجود می‌آمد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به اینکه آیا با لغو شش ساعت تدریس اجباری،  مشکلی در تامین نیروی انسانی به وجود می‌آید یا خیر؟ گفت: مشکلات مربوط به نیروی انسانی در دوره ابتدایی به اجرای طرح 3-3-6 بر می‌گردد که در آن زمان بدون در نظر گرفتن منابع انسانی موجود اجرا شد. اکنون با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی تعدیل شده اما باید توجه داشت هدف اصلی یادگیری دانش آموزان است و نه پرکردن ساعات خالی. البته مطمئن هستیم مدیران با تدابیری که خواهند داشت از جمله مدیریت بهینه منابع انسانی موجود، این خلأ را به شکل مناسبی پوشش می‌دهند.

ایسنا



نحوه تمدید و تبدیل انتقال موقت معلمان از سایر استان ها به شهر تهران - بر این اساس معلمان متقاضی باید تقاضای انتقال خود را برای مناطق ۱۱ تا ۱۹ ارائه کنند.

در جنسیت مرد در تمامی رشته‌ها در شهر تهران نیاز وجود دارد و  در جنسیت زن صرفا شغل آموزگاری مورد نیاز است لذا همکارانی که در شغل غیرآموزگاری شاغل هستند باید در مبدا خدمتی نسبت به تغییر شغل خود به آموزگاری اقدام کنند.

لازم به ذکر است کلیه فرهنگیانی که تاکنون تقاضای خود را برای شهر تهران تکمیل کرده‌اند موظفند نسبت به ویرایش تقاضای خود با توجه به موارد فوق الذکر اقدام کنند . پس از هر بار ویرایش درخواست، کد پیگیری جدیدی تعلق می‌گیرد و کد پیگیری قبلی باطل می‌شود .

بر اساس گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران متقاضیان؛ با توجه به اینکه در پایان مراحل ثبت درخواست انتقال، لازم است از فرم امتیاز بندی پرینت تهیه شود، از دستگاههای مجهز به پرینتر برای ثبت درخواست استفاده و جهت ثبت درخواست نقل و انتقال به سامانه http://enteghal.medu.ir مراجعه کنند.



سیل بازنشستگی معلمان در راه است / تعیین تکلیف حق التدریسی ها تا پایان خرداد - به گزارش بلاغ، اسدالله عباسی در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: طبق پیش بینی ها تا سال 1399بیش از 300 هزار نفر و در پنج سال آینده یعنی 1404، 650 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشست می شود.

وی با بی سابقه خواندن این حجم از خروج منابع انسانی از دستگاه آموزشی کشور، افزود: اکثر بازنشستگان از استخدامی های بین سالهای 65 تا 72 بوده و باید با در دست داشتن آماری دقیق از هم اکنون به فکر افراد جایگزین باشیم.

عباسی در پاسخ به این سوال که با توجه به خلایی که در سالهای پیش رو سیستم آموزشی کشور با آن مواجه می شود برای جبران کمبود احتمالی معلم و دبیر از چه مکانیزمی می توان بهره جست و اساسا چه تمهیداتی برای تربیت دبیر اندیشیده شده، گفت: ما در این ارتباط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را داریم از طرفی باید به دیگر مراکز دانشگاهی هم توجه داشت چون ما با بسیاری از فارغ التحصیلان با تخصص های مختلف مواجه هستیم که علاقه مند به اشتغال در آموزش و پرورش هستند، لیکن باید دید تا چه میزان وزارتخانه مربوط به جذب این افراد همت نشان می دهد.

وی با اشاره به وعده های گذشته آموزش و پرورش مبنی بر استخدام مربیان و حق التدریسی ها یادآور شد: تعداد زیادی از مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی قرار بود بر اساس نیاز استانها جذب بدنه آموزشی کشور شوند که متاسفانه این موضوع تاکنون تحقق نیافته و عده ای هم که بکارگرفته شده اند بصورت سلیقه ای و کاملا تبعیض آمیز و بدون توجه به نوع تخصص آنها بوده و متاسفانه مربیان دارای تجربه و تخصص مرتبط از گردونه جذب عقب مانده اند.

این نماینده مجلس در خصوص وضعیت معلمان حق التدریسی اضافه کرد: این عده متاسفانه از حداقل حقوق و عدم بیمه کارفرمایی رنج برده که آموزگاران نهضت سواد آموزی هم در زمره این گروه قرار دارند.

عباسی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: از مدتها قبل قرار بود آنها آماری دقیق و به تفکیک استانها و توزیع جنسیتی از معلمان در شرف بازنشستگی به مجلس ارایه دهد تا ما نحوه جایگزینی منابع انسانی را در کمیسیون بررسی کنیم ولی تاکنون چنین آماری به ما واصل نشده و آمارهای داده شده کلی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت از عزم مجلس برای تعیین تکلیف قانون استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این هفته کمیسیون در همین ارتباط جلسه ای دارد و ما اصرار داریم تا پایان خرداد و آغاز تعطیلات تابستان اصلاحات لازم بر این قانون را انجام داده و برای تصویب به صحن مجلس تقدیم کنیم./ر


آمار بازدید: 6488 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image