ارتباط مستقیم با 30693 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خوابگاههای دانشجویی سطح بندی می شوند/ تعیین استاندارد مطلوب برای خوابگاه

خوابگاههای دانشجویی سطح بندی می شوند/ تعیین استاندارد مطلوب برای خوابگاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: یکی از مشکلات موجود در خصوص خوابگاه ها این است که ما هنوز استاندارد خوابگاه خوب را تعریف نکرده ایم، بنابراین باید یک تعریف از خوابگاه استاندارد ارایه شده و خوابگاه ها براساس این استانداردهای تعریف شده سطح بندی شوند.دکتر ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه صندوق رفاه دانشجویان در سطح بندی خوابگاه‌ها گفت: اگر ما به دنبال عدالت نسبی در جامعه هدف خود برای ارایه خدمات هستیم، اول باید امکانات موجود را به لحاظ استانداردها بشناسیم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: یکی از مشکلات موجود در خصوص خوابگاه ها این است که ما هنوز استاندار خوابگاه خوب را تعریف نکرده ایم، صرف اینکه بگوییم از 15 متر مربع سرانه خوابگاهی تنها 10 متر مربع سرانه خوابگاهی داریم، مشکل حل نمی شود، خوابگاه محل زندگی چهار تا پنج سال دانشجو است و با هتل و اقامتگاه های یک شبه گردشگری تفاوت های عمیقی دارد.

وی افزود: بنابراین باید یک تعریف از خوابگاه استاندارد ارایه شده و خوابگاه ها براساس این استانداردهای تعریف شده سطح بندی شوند.

مطیعی افزود: بنابراین اگر منابع محدودی به دلیل محدودیت منابع کشور از طریق دولت یا صندوق رفاه در اختیار دانشگاه‌ها قرار می گیرد، باید مشخص شود که اولویت اول با کدام خوابگاه است؟ یقینا ارتقاء کیفیت و خدمات رفاهی خوابگاه هایی که از استاندارد پایینی برخوردارند در نظام عدالت محور ارجحیت دارد تا اینکه این منابع در خوابگاه استاندارد و مناسب تر هزینه شود.

وی تاکید کرد: سطح بندی خوابگاه ها با این رویکرد یک ضرورت است و درآینده می تواند با برقراری یک عدالت نسبی موجبات دلگرمی جامعه هدف یعنی نخبگان را که مدیران آینده کشور هستند فراهم کند.

آمار بازدید: 658 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image