ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش 266 موسسه پژوهشی توسط بخش خصوصی مجوز گرفتند

266 موسسه پژوهشی توسط بخش خصوصی مجوز گرفتند

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: 266 موسسه یا واحد پژوهشی توسط بخش خصوصی از کمیته پژوهشی شورای گسترش مجوز گرفته اند.




به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شریفی اظهار داشت: توسعه دانش بنیان در کشور به سه مؤلفه اصلی زمینه سازی و توسعه زیرساخت های علم و دانش، تولید هدفمند علم و نشر علم نیاز دارد و باید هماهنگی لازم بین این سه مؤلفه صورت گیرد تا توسعه پایدار محقق شود.

مدیرکل برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: در زمینه نشر علم در سطح ملی، منطقه و بین المللی تلاش های قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 154 قطب علمی از ابتدای سال 90 در رشته های علوم انسانی، کشاورزی، فنی مهندسی، دامپزشکی و علوم پایه مشغول فعالیت هستند، افزود: توسعه مراکز پژوهشی که مرتبط به حوزه تولید علم است در دستور کار بوده است و 743 موسسه پژوهشی در کمیسیون شورای عالی گسترش و کمیته شورای عالی به تصویب رسیده است.

شریفی به توسعه مراکز پژوهشی بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: 266 موسسه یا واحد پژوهشی در کشور توسط بخش خصوصی از کمیته پژوهشی شورای گسترش مجوز گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه 129 نشریه ترویجی و 875 نشریه علمی پژوهشی ایجاد شده است، افزود: رشد کمی نشریات داخلی خوب و قابل قبول بوده و در خصوص کیفیت آنها نیاز به سیاست گذاری های بیشتر می باشد و از آغاز سال 93 برنامه ریزی های ویژه ای برای ارتقای کیفیت نشریات علمی داریم.

مدیرکل برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم افزود: تمام نشریاتی که از کمیسیون نشریات وزارت علوم مجوز گرفته اند به صورت الکترونیکی منتشر خواهند شد که این امر علاوه بر صرفه جویی، کاهش هزینه، دسترسی و نظارت آسان را در پی دارد.

وی گفت: قرار است در سال ۹۳ حداقل ۱۰۰ نشریه خوب را شناسایی و به نمایه های معتبر بین المللی وارد می کنیم.

آمار بازدید: 295 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image