ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی اجرای طرح نیازسنجی آموزشی رشته‌های علمی ـ ‌کاربردی گیلان

اجرای طرح نیازسنجی آموزشی رشته‌های علمی ـ ‌کاربردی گیلان

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ ‌کاربردی گیلان از اجرای طرح نیازسنجی آموزشی رشته‌های این دانشگاه در سال 93 خبر داد و گفت: طبق این نیازسنجی رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه نیست از دروس علمی ـ ‌کاربردی حذف و رشته‌های جدید جایگزین می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس قاسمی‌زاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی در سال 73 افتتاح شد و پس از گذشت 21 سال از تاسیس آن بالغ بر 700 هزار دانشجو و یک‌هزار مرکز آموزشی فعال در سطح کشور دارد.

وی تصریح کرد: اکنون دو مرکز آموزش عالی آزاد زیر نظارت دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی گیلان مشغول فعالیت هستند و بیش از یک‌هزار و 700 مدرس در این مراکز تدریس می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اهداف دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی خاطرنشان کرد: از اهداف دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی ایجاد بستر مناسب در گسترش اعتلای دانش و پژوهش در کشور است.

وی ارتقای شاخص‌های کیفی و کمی کاربردی و مهارت‌های جامعه، زمینه‌سازی برای ایجاد زیربنای مناسب به منظور ایجاد انتقال تکنولوژی نوین و تبدیل علم و دانش به فنون و مهارت را از دیگر اهداف دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی برشمرد.

قاسمی‌زاد ادامه داد: دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی در تلاش است تا با تبدیل دانش به فنون و مهارت شرایطی را برای دانش آموختگان ایجاد کند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف جامعه از مهارت خود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برخی از مزیت‌های دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا 50 درصد از آموزش‌های خود را به صورت عملی ارائه دهیم و برای رسیدن به این منظور از سال گذشته دروسی با عنوان «کاربینی و کارورزی» در دانشگاه ایجاد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی گیلان انجام نیازسنجی آموزشی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی استان دانست و یادآور شد: انجام نیازسنجی آموزشی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر از برنامه‌های دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی استان در سال آینده است.

به گفته وی، در این نیازسنجی آموزشی رشته‌هایی که دیگر مورد نیاز جامعه نیست حذف و رشته‌های جدید جایگزین می‌شود.

قاسمی‌زاد توجه و تلاش بیشتر برای کیفی‌سازی اجرای دوره‌های علمی‌ ـ کاربردی در مراکز استان را بسیار مورد توجه خواند و یادآور شد: در این راستا با انجام رتبه‌بندی مراکز علمی‌ ـ کاربردی قصد کیفی‌تر شدن دوره‌های آموزشی را داریم.

وی انجام رتبه‌بندی مراکز علمی‌ ـ کاربردی در گیلان را برای نخستین بار در کشور عنوان کرد و متذکر شد: مراکز علمی‌ ـ کاربردی گیلان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح رتبه‌بندی مراکز علمی‌ ـ کاربردی کشور در نظر گرفته شده است.

این مسئول رتبه‌بندی مراکز علمی ـ ‌کاربردی در گیلان را براساس فضا، مدرسان، تجهیزات، تعامل با واحد استانی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد.

آمار بازدید: 306 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image