ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس دانلود دانلود سایر جزوه ها دانلود رایگان خلاصه جزوه زبان اصلی زیست شناسی مبحث چشايی و بويايی

دانلود رایگان خلاصه جزوه زبان اصلی زیست شناسی مبحث چشايی و بويايی

در این بخش دانلود رایگان خلاصه جزوه زبان اصلی زیست شناسی مبحث چشايی و بويايی ارائه شده است. توضیحات تکمیلی و عکسی از جزوه در ادامه ارائه شده است.



اندام حس چشايی در انسان زبان و اندام حس بويايي بيني است كه بواسطه گيرنده هاي شيميايي ملكولهاي مزه و بو را دريافت كرده و پيام عصبي حاصل را به مغز ميفرستند. گيرنده بويايي يك نورون حسي و گيرنده چشايي يك سلول پوششي تمايز يافته است. در زبان و دهان با هزاران برآمدگی کوچک، که برای چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، به نام پاپیلا پوشیده شده‌است. درون هر پاپیلا صدها جوانه طعم‌دار وجود دارد. به استثنای پاپیلارهای کریستالی که جوانه‌های چشایی ندارند. بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ جوانه طعم دار وجود دارد که در پشت و جلو زبان قرار دارد. مابقی در سقف، دو طرف و پشت دهان و در گلو قرار دارند. هر طعم جوانه شامل ۵۰ تا ۱۰۰ سلول گیرنده طعم است. اگر در این مباحث اشکال دارید بهتر است یک معلم خصوصی زیست شناسی خوب در کنار خودتان داشته باشید. عبارت های کلیدی: gustation , olfaction , taste buds, G protein-coupled receptor, Olfactory bulb, Cilia, odorants  - برای دانلود رایگان خلاصه جزوه زبان اصلی زیست شناسی مبحث چشايی و بويايی بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 162 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان خلاصه جزوه زبان اصلی زیست شناسی مبحث چشايی و بويايی(حجم فایل: 612 کیلو بایت)
ارسال شده توسط دکتر فاطمه حجتی، دانشگاه بيلور، هيوستون/تگزاس، مدرس آيمت پزشكي دانشگاه تهران(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس زیست شناسی و شیمی متوسطه دوم، کنکور، المپیاد، آزمونهای بين المللي TOLC ،IGCSE ،SAT،MCAT ,PCAT ،BMAT ،IMAT،...،دوره های pre-medical و Medical، تدريس آناتومي و فيزيولوژي پزشكي. ارائه جزوه تضميني.
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image