ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس دانلود دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و کامل فصل اول فیزیک دهم الکتریسیته ساکن

دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و کامل فصل اول فیزیک دهم الکتریسیته ساکن

در این بخش دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و کامل فصل اول فیزیک دهم ارائه شده است. فصل اول فیزیک دهم رشته ریاضی و تجربی رو به صورت کامل در اختیار دانش‌آموزان قرار میدم. سایر فصل‌های فیزیک دهم و همچنین فیزیک یازدهم و دوازدهم در اختیار کسانی قرار میگیره که با من کلاس داشته باشن. بخشی از جزوه در ادامه ارائه شده است.


مقدمه: در جهان چهار نیروی مختلف وجود دارند که عبارتند از گرانشی، الکترومغناطیسی، هسته ای قوی و هسته ای ضعیف. از این چهار نیرو دو نیروی هسته ای ضعیف و قوی همانطور که از اسمشان پیداست مربوط به هسته اتم است و مستقیما به زندگی ما مربوط نمی شوند. نیروی گرانشی هم گرچه بین همه اجسام وجود دارد ولی به قدری کوچک است که فقط در مواردی مثل گرانش زمین و سیارات دیگر و... قابل درک است. آنچه باقی میماند نیروی الکترومغناطیسی است. معنی این حرف این است که غیر از نیروی جاذبه زمین (گرانش)، هر نیروی دیگری که در اطراف ما هست از نوع الکترومغناطیسی است. پس نیروهایی مثل اصطکاک، تکیه گاه، کشش فنر، کشش طناب، هل دادن جسمی، نیروی گرفتن خودکار در دست، نیروهای حاصل از ضربه و... همگی از نوع الکترومغناطیسی هستند. این گستردگی کاربردهای نیروی الکترومغناطیسی باعث می شود که بررسی و مطالعه آن برای فیزیکدانان بسیارمهم باشد. تمام فصلهای فیزیک سال یازدهم به همین موضوع اختصاص دارد. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های فیزیک مجرب حاضر در همین سایت ایران مدرس کمک بگیرید.
نیروی الکترومغناطیسی و البته فعال بخش الکترونیکی آن (نیروی الکتریکی) بر اثر وجود خاصیتی به اسم بار الکتریکی ایجاد می شود. به عبارت دیگر بار الکتریکی خاصیتی است که اگر در دو جسم وجود داشته باشد آن دو جسم به یکدیگر نیروی الکتریکی وارد می کنند. اگر بخواهیم کمی دقیقتر و عمیقتر به موضوع نگاه کنیم از اینجا شروع می کنیم که همه اجسام از ذرات ریزی به اسم مولکول، و مولکولها خودشان از اتمها و اتمها نیز خودشان از ذرات بسیارریزتری به اسم الکترون، پروتون و نوترون ساخته شده اند. الکترونها و پروتونها دارای ویژگیهایی هستند، مثلا هر کدام جرم دارند، سرعت دارند، انرژی دارند و... یکی از این ویژگی ها بار الکتریکی است. یعنی همانطورکه این ذرات جرم دارند، خاصیتی به اسم بار الکتریکی هم دارند. برای دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و کامل فصل اول فیزیک دهم که توسط یکی از بهترین مدرسین فیزیک ارائه شده است بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 529 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و کامل فصل اول فیزیک دهم الکتریسیته ساکن(حجم فایل: 1734 کیلو بایت)
ارسال شده توسط مجيد دوايي (رتبه دوم دكتراي فيزيك سراسري)(مشاهده پروفایل مدرس) رتبه 1 آزمون استخدامي آموزش و پرورش شهر تهران رتبه 2 دكتراي فيزيك
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image