ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات امتحانی اول دبیرستان دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان ۱۵ نکته مهم درس اول منطق

دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان ۱۵ نکته مهم درس اول منطق

در این جزوه ۱۵ نکته درس اول منطق با چند تست کنکور سراسری با پاسخ تشریحی ذکر شده است . موضوع منطق و تعریف و استدلال و تصور و تصدیق و انواع علم و اندیشه. در ادامه بخشی از جزوه ارائه شده است.


منطق ترازوی اندیشه -انسان موجودی متفکر و دارای ذهن و شناخت است -واقعیت هایی خارج از ذهن انسان وجود دارد -انسان استعداد شناخت واقعیت را با ذهن خود دارد اما گاهی اوقات در شناخت واقعیت ذهن انسان گرفتار توهم و تخیل بی اساس می گردد که اصطلاحا به آن خطای اندیشه و فکر می گویند. مثلا به شانس و اتفاق یا غول یا سرنوشت و برخی خرافات اعتقاد دارد. -بنابراین قواعد و قوانینی علمی لازم است که ذهن را از خطای در اندیشه باز دارد. خطا در اصطلاح همان سفسطه و مغلطه و مغالطه نام دارد. -نام این علم، منطق است. -علت این نامگذاری این است که منطق به معنای نطق است (و نطق یا ظاهری است که به آن تکلم می گویند و یا نطق باطنی است که بدان تفکر می گویند) و علم منطق سبب تقویت تفکر و تکلم می شود.


کسی که منطق می داند هم می تواند منطقی تفکر کند و هم منطقی سخن بگوید. -منطق دانان کوشیده اند با بررسی و دسته بندی انواع خطا ها و سفسطه ها و مغالطه ها و بیان قواعد منطقی منظم به ما کمک کنند که از خطای در اندیشه دوری کنیم. -مغالطه ها بیماری ذهن هستند-مانند بیماری بدن در پزشکی- که دانستن آنها برای پرهیز از آنها لازم است. یعنی هدف اولیه منطق دان مانند پزشک حفظ سلامت است سلامت ذهن و فکر اما شناسایی بیماری ها و راه درمان آنها هم لازم است. علم منطق نیز به همراه بیان قواعد حاکم بر ذهن روش های جلوگیری از لغزش در اندیشه و مغلطه در تفکر را نیز بیان می کند. -ذهن انسان به طور طبیعی از قواعد منطق استفاده می کند اما برای درست اندیشیدن کافی نیست همچنان که کودک به طور طبیعی سخن گفتن را یاد می گیرد اما علم ادبیات هم برای اینکه انسان کاملا درست سخن بگوید لازم است. به همین دلیل علم منطق برای اینکه انسان به طور دقیق منطقی فکر کند لازم است. به ویژه هر چه استدلال ها پیچیده تر و تعاریف دقیق تر شوند ضرورت علم منطق بیشتر روشن می شود -دانستن و بکار بستن علم منطق ما را در تشخیص تعریف ها و استدلال های معتبر،سریع تر و دقیق تر می کند. برای دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان ۱۵ نکته مهم درس اول منطق که توسط یکی از بهترین اساتید تدریس خصوصی فلسفه و منطق ارائه شده است بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 294 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان ۱۵ نکته مهم درس اول منطق(حجم فایل: 93 کیلو بایت)
ارسال شده توسط هادی ملک زاده (رتبه ۱۲ کنکور کارشناسی ارشد)(مشاهده پروفایل مدرس) دکتر ملک زاده تدریس خصوصی عربی، منطق، فلسفه، روانشناسی، مشاوره، پایان نامه و مقاله
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image