ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس دانلود دانلود جزوات کنکوری دانلود رایگان جزوه عالی و بسیار مفید مسائل غلظت شیمی کنکور با مثال های فراوان

دانلود رایگان جزوه عالی و بسیار مفید مسائل غلظت شیمی کنکور با مثال های فراوان

در این جزوه به بخشی از مسائل غلظت و مفاهیم انحلال پذیری فصل 3 شیمی سال دهم پرداخته شده که قسمت مهمی از طرح درس دانش آموزان ریاضی و تجربی برای بخش مسائل شیمی کنکور به حساب می آید. برای دانلود رایگان جزوه عالی و بسیار مفید مسائل غلظت شیمی کنکور با مثال های فراوان بر روی لینک زیر کلیک کنید. بخشی از جزوه در ادامه قابل مشاهده است.


غلظت بسیاری از محلول ها در صنعت، پزشکی، داروسازی و زندگی روزانه با درصد جرمی بیان می شود، برای نمونه سرکه خوراکی با خاصیت اسیدی ملایم که به عنوان چاشنی در غذا ها مصرف می شود، محلول 5درصد جرمی استیک اسید در آب است یا محلول غلیظ نیتریک اسید در صنعت با غلظت 70 درصد جرمی تولید و بسته به کاربرد، به محلول های رقیق تر تبدیل می شود. از آنجایی که اندازه گیری حجم یک مایع به ویژه در آزمایشگاه آسان تر ازجرم آن است و مبنای محاسبات کمّی در شیمی مول است، چنین به نظر می رسد بیان غلظتی از محلول که با مول های ماده حل شونده و حجم محلول ارتباط داشته باشد، پرکاربرد تر خواهد بود که به این غلظت، غلظت مولی (مولار) می گوییم. به بیشترین مقدار حل شونده که در دمای معین در 100 گرم حلال (آب) حل می شود و محلول سیر شده تشکیل می دهد، انحلال پذیری می گویند. اگردر این مباحث اشکال دارید از معلم های شیمی کمک بگیرید. برای دانلود جزوه بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 2761 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه عالی و بسیار مفید مسائل غلظت شیمی کنکور با مثال های فراوان(حجم فایل: 648 کیلو بایت)
ارسال شده توسط دکتر شایان عبائی (مدرس برتر شیمی کنکور با سابقه المپیادی)(مشاهده پروفایل مدرس) ‎تدریس تخصصی و ۰ تا ۱۰۰ شیمی کنکور توسط رتبه برتر کشور کنکور تجربی ۱۳۹۶ با ۶ سال سابقه تدریس شیمی به داوطلبان ریاضی و تجربی + مشاور رتبه‌های برتر کنکور (۱۴۰۱-۱۳۹۷) ‎
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image