ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دانشگاهی دانلود جزوه درسی دانشگاهی دانلود رایگان خلاصه جزوه فیزیک دانشگاهی - برخورد یک بعدی کشسان با فرمول و مثال

دانلود رایگان خلاصه جزوه فیزیک دانشگاهی - برخورد یک بعدی کشسان با فرمول و مثال

برخورد یک بعدی کشسان با فرمول و مثال در این خلاصه جزوه فیزیک دانشگاهی ارائه شده است. برای یادگیری بهتر برخورد یک بعدی الاستیک یا کشسان این جزوه خلاصه را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فیزیک بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید.

بخشی از جزوه:

برخورد کشسان: هر گاه انرژی جنبشی در حین برخورد پایسته بماند برخورد کشسان نامیده می شود و در غیر این صورت آن را ناکشسان می نامند. (مثال: برخورد گلوله های عاجی و شیشه ای :کشسان). هر گاه دو جسم بعد از برخورد به هم بچسپند برخورد را کاملا ناکشسان می نامند. در برخورد کاملا ناکشسان انرژی جنبشی تا آنجا تلف می شود که با اصل پایستگی تکانه ساز گاری داشته باشد. در برخورد کشسان یک بعدی سرعت نسبی نزدیک تر شدن کره ها قبل از برخورد با سرعت نسبی دور شدن آنها بعد از برخورد مساوی است. در برخورد کشسان یک بعدی میان دو ذره با جرم مساوی، ذرات صرفا سرعت های  خود را مبادله می کنند. اگر یک ذره سبک با یک ذره خیلی سنگین، که در حال سکون است، برخورد کند سرعت ذره سبک تقریبا برعکس می شود و ذره سنگین تقریبا در حال سکون باقی می ماند. فرمول ها و روابط هم در خلاصه جزوه ارائه شده است و این موارد اثبات شده اند. اگر برخورد ناکشسان باشد بنا به تعریف انرژی جنبشی پایسته نیست. اگر در این مباحث اشکال دارید از اساتید و مدرسین فیزیک کمک بگیرید. برای دانلود رایگان خلاصه جزوه فیزیک دانشگاهی - برخورد یک بعدی کشسان بر روی لینک زیر کلیک کنید. در انتهای جزوه مثال خوبی ارائه شده است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4193 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان خلاصه جزوه فیزیک دانشگاهی - برخورد یک بعدی کشسان با فرمول و مثال(حجم فایل: 942 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image