ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس دانلود کنکور-دانلود تست کنکور ریاضی دانلود تست کنکور ریاضی دانلود رایگان سوالات و تست های کنکور ریاضی - دنباله حسابی و هندسی با جواب تشریحی

دانلود رایگان سوالات و تست های کنکور ریاضی - دنباله حسابی و هندسی با جواب تشریحی

در این بخش دانلود رایگان تست کنکور ریاضی مبحث دنباله حسابی و هندسی با جواب تشریحی ارائه شده است. برای دانلود رایگان این تست های استاندارد و عالی دنباله با پاسخ تشریحی آن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

به منظور مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید. در تصویر زیر یکی از تست های کنکور ارائه شده در این جزوه را می توانید مشاهده کنید.



یک دنباله (به انگلیسی: Sequence) در ریاضیات، یک گردآوری شمارا از اشیا است که در آن تکرار مجاز است و ترتیب مهم است. مشابه یک مجموعه، دنباله شامل عضو است (که عنصر یا عبارت نیز نامیده می‌شود). تعداد اعضا (شاید نامتناهی) طول دنباله نامیده می‌شود. برخلاف یک مجموعه، عناصر مشابه می‌توانند چندین بار در محل‌های مختلف یک دنباله پدیدار شوند، و ترتیب آن‌ها اهمیت دارد. از دیدگاه صوری، یک دنباله به صورت یک تابع تعریف می‌شود که دامنه آن یا مجموعه‌ای از اعداد طبیعی است (برای دنباله‌های نامتناهی) یا اینکه مجموعه‌ای از اولین n عدد طبیعی است (برای یک دنباله متناهی با طول n). در کنکور یکی از مباحث مهمی که در درس ریاضی از آن سوال پرسیده می شود مبحث دنباله است. همان‌طور که گفته شد یک دنباله تابعی با دامنه مجموعه اعداد طبیعی است پس برای دنباله‌ها در حالت کلی می‌توان ضابطه تعیین کرد که به ضابطه یک دنباله جمله عمومی آن دنباله می‌گویند. در بسیاری از تست های کنکور از جمله عمومی دنباله سوال پرسیده می شود. به شکل دیگر ممکن است اطلاعاتی در رابطه با جمله عمومی دنباله داده شده و قدرنسبت آن خواسته شود. مثلا به تست های زیر دقت کنید:

1- جمله ی دهم یک دنباله ی حسابی از جمله ی سوم آن 42 واحد کمتر است، قدر نسبت چقدر است؟

2- در یک دنباله ی حسابی جمله ی اول برابر 10 و مجموع جملات پنجم و ششم برابر 11 است جمله ی چهارم کدام است؟

برای دانلود رایگان تست های کنکور دنباله حسابی و هندسی با جواب تشریحی بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 12680 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان سوالات و تست های کنکور ریاضی - دنباله حسابی و هندسی با جواب تشریحی(حجم فایل: 615 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image