ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس کتاب قرابت معنایی

قرابت معنایی

قرابت معنایی
مولف: ارشیا آقاجانپور انتشارات: لعل سخن معرفی شده توسط: ارشیا آقاجانپور عمران

کتاب حاضر، کتاب کاری است که تسلّط دانش¬آموزان عزیز را در بحث قرابت معنایی یا تناسب مفهومی می¬سنجد.

در این کتاب، نخست مقدّمه¬ای دربارة بحث قرابت معنایی و راهکارهای تسلّط بر این بحث مهم مطرح شده است و سپس دانش¬آموزان را با نوع سؤالات مطرح شده کنکور در این بخش آشنا می-سازد. سپس مفاهیم پرتکرار کنکور همراه با نمونه¬های شعری ارائه شده است.
ارائة کلمات هم¬آوا از دیگر مباحثی است که در این کتاب ارائه شده است. پس از آن آیات و احادیث و جمله¬ها و اشعار عربی فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم همراه با ترجمه و مفهوم آن مطرح شده است تا دانش¬آموزان گرامی، در پاسخ به این گونه سؤالات به تبحّر کامل برسند.
با توجّه به این نکته که در سال¬های اخیر از 25 سؤال عمومی کلیه رشته¬ها، 9 سؤال به سؤالات قرابت معنایی اختصاص دارد و علاوه بر آن از 30 سؤال تخصصی رشتة ادبیات و علوم انسانی نیز، 5 سؤال به قرابت معنایی اختصاص دارد، در بخش پایانی، برای آمادگی دانش¬آموزان جهت شرکت در کنکور سراسری، کلیة سؤالات قرابت معنایی کنکور سراسری تمامی رشته¬ها (ادبیّات و علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی، زبان، هنر و علوم انسانیِ خارج از کشور) از سال 1390 تا کنون با پاسخ¬نامه (کلید) آزمون ارائه شده است.
ایجاد مهارت در پاسخ¬گویی به سؤالات قرابت معنایی نیازمند تمرین و استمرار در زدن سؤالات چهارگزینه¬ای است؛ لذا به دانش¬آموزان عزیز توصیه می¬شود هر شب حداقل به یک صفحه از این سؤالات پاسخ دهید تا علاوه بر تمرکز بیشتر بر روی گزینه¬ها و نوع سؤالات، قدرت تحلیل آن را داشته باشید.

آمار بازدید: 132 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی